Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Chirunning i Kalundborg
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Maraton og 1/2 maraton
 Chirunning i Kalundborg
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 20/03/2006 :  09:50:59  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg glæder mig som et lille barn til på søndag, 5-tårnsmarathon i Kalundborg (http://www.5-taarns-marathon.dk) ! Hvorfor ? Fordi vi taler om marathonløb, fordi vi taler om arrangement af Jørn & Co, og fordi det bliver første gang, jeg skal løbe distancen efter chirunning metoden (www.chirunning.com). Hvis der er andre, der pt. indøver eller løber efter denne metode, kunne vi måske lave et par 'studiegrupper' undervejs..til at kommentere på hinanden holdning ('posture') og hældning ('lean').

På gensyn søndag...og husk sommertiden !

vh. Tor

Bach-Beethoven-Mozart-Jarrett-Davis-Spielberg-'Blade Runner'-skiing-hiking-running!

Lau Sall
Rutineret medlem

Randers
posteringer 53

Skrevet - 21/03/2006 :  11:09:45  Vis profil  Besøg Lau Sall's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,

Jeg er også i gang med Chirunning. Jeg kommer dog ikke til Kalundborg. Mit første løb med min nye løbestil bliver i Hamborg i næste måned.

Jeg har været i gang i ca. 2 mdr. nu, og jeg synes det føles "rigtigt". Især glæder det mig at mine knæ og skinneben ikke giver mig nogen problemer længere. Jeg er sikker på, at jeg stadig er langt fra den lette, elegante 100% Chi-stil, men jeg er godt på vej. Jeg koncentrerer mig mest om min posture, at slappe af i benene, rotere i hoften og om at holde kadencen på 90 skridt/min. Jeg lider også lidt under, at jeg ikke selv kan se mig selv. Det lyder lidt corny, men det er nok det der skal til for at komme helt i mål.

Lau
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/03/2006 :  11:18:40  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Lau,

gode punkter du beskriver. Jeg skal også til Hamburg, måske vi ses

Jeg giver lige en løbsbeskrivelse søndag aften.

Tor

Bach-Beethoven-Mozart-Jarrett-Davis-Spielberg-'Blade Runner'-skiing-hiking-running!
Til toppen af siden

Riemer
Æresmedlem

Sønderborg
posteringer 1490

Skrevet - 21/03/2006 :  12:18:20  Vis profil  Besøg Riemer's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsa

Jeg er selvfølgelig også med på vognen ved chi-løb. Jeg startede ud først i januar, og efter lidt tid fik jeg også styr på teknikken, og løb derefter mine ømme skinneben væk!

Siden har jeg så læst en bog om optimal biomekanisk løb, dvs anatomisk korrekt (for netop at kunne stille mig kritisk overfor chi-løb). Interessant er det, at der er mange paraleller imellem teknikkerne de to bøger beskriver! Jeg har så efterfølgende eksperimenteret med de to løbeteknikker, og må erkende at jeg nu vender tilbage til chi-løb, da mine skinneben er begyndt at blive ømme igen!

Måske skulle vi holde et chi-træf en dag...? Det kunne være ihvertfald være usandsynlig spændede

Løberhilsner
/Riemer

Jeg er den der er løbet...
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/03/2006 :  12:50:47  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Riemer,

god idé....men da vi jo nok er nogle, der alligevel mødes til marathonløbene rundt om, kunne man jo kombinere tingene lidt..det var tanken med tråden her.

A propos: Jeg overvejer faktisk at tage på Chirunning workshop i London i starten af juli, det ligger lige weekenden før en kursusuge for mig derovre...

T

Til toppen af siden

Maratontandlægen
Rutineret medlem

Odense
posteringer 42

Skrevet - 21/03/2006 :  22:47:03  Vis profil  Besøg Maratontandlægen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg har nu arbejdet med Chi-running

Du kan mere end du selv tror.
Til toppen af siden

Maratontandlægen
Rutineret medlem

Odense
posteringer 42

Skrevet - 21/03/2006 :  22:56:25  Vis profil  Besøg Maratontandlægen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg har nu arbejdet med "Chi-running" i ca. 2 måneder. I søndags løb jeg Taulov ½ marathon, hvor jeg indædt forsøgte at benytte teknikken hele vejen rundt. 90 skridt/minut og afslappede ben. Ingen ømme knæ eller skinneben i dag, til gengæld er lårbasserne djævelsk ømme. Enten gør jeg det forkert (sandsynligt) eller også er min form ikke god nok (også sandsynligt).
Jeg har navnlig vanskeligt ved at løfte hælene lige så højt som de gør på DVD'en. Jeg har derfor indført min egen variant "Chi-running ad modum Søren!"

Jeg skal også til Hamburg. Jeg kunne da godt tænke mig at møde nogle af jer "chi-runners". Jeg er den lille halvskaldede tandlæge med den store næse. Jeg skal derned med bus om lørdagen. Ses.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 27/03/2006 :  15:36:58  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Mjaa...det var jo ikke lige dagen med et vejr, der tillod så meget koncentration til at Chi-løbe. Men...jeg gjorde da et lille forsøg, omend i starten. Faktisk fik jeg passeret både 1/2 marathon og 30 km i min hurtigste tid under et marathonløb....herefter slap koncentrationen op...men alt ialt kom jeg ind godt 1/2 time hurtigere end ved de seneste 3 marathonløb (alle tre 'vinter'-løb)...og hvad der måske er mere interessant er, at jeg faktisk følte mig forholdsvis godt tilpas efterfølgende (igen, vejr og kulde til trods !).

Idag går jeg normalt og er ganske lidt øm i benene og ganske lidt træt, men slet ikke i den udstrækning, jeg plejer. Kan disse gode ting skyldes Chi-løbet trods alt ? Det er jeg ikke i tvivl om : Det kan det !!

Nu glæder jeg mig allerede - igen - som et lille barn til Paris d.9 april. Så skal Chi-løbet stå sin næste prøve, forhåbentligt under lidt gunstigere vejrforhold.

vh. Tor

Too much is not enough !
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page