Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Chi-running, forår og PR i Paris
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Chi-running, forår og PR i Paris
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 10/04/2006 :  11:51:56  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej marathonvenner,

en kort løbsberetning fra Paris marathon, hvor det lykkedes mig at opretholde Chi-løbet en god del af tiden... i hvert fald den første halve..og med godt resultat til følge. Faktisk lå jeg til en for mig rigtig god tid, men efter en 1 km lang tunnel ved 26 km fik jeg det dårligt (skidt luft i tunnelen og ekstrem luftfugtighed) og kom mig aldrig rigtigt. Jeg var nødt til at lægge tre gå-pauser ind...men kom altså alligevel ind i PR (ærgeligt, det kunne have været i hvert fald 10 minutter hurtigere). Alt i alt var det et flot løb, en god stemning og en udemærket rute....det var kun tunnelerne, som jeg ikke var gode venner med. PS: Jeg havde selvfølgeligt også begået den klassiske fejl at gå alt for meget rundt i byen de to forudgående dage....der er jo mange ting at kigge på...af forskellig art .

Min flyver gik først sent på aftenen, så efter løbet gik jeg på hotellet, tog et bad, gik til metroen og gik derefter 2 timer rundt på Louvre !! Man kan jo ikke have været i Paris uden at se Mona Lisa, vel

Alt ialt kan Paris marathon anbefales, jeg vil klart vælge dette løb frem for London. Om Chi-running gør det nemmere at løbe langt....det kan der vist ikke være tvivl om.

vh. Tor

PS: Data fra mit løb fra Forerunner 305 kan ses her: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.mb?episodePk.pkValue=596805
Det fremgår, at Forerunner er MEGET præcis.

BE GENTLE on our hand

holck
Æresmedlem

Vestjylland
posteringer 340

Skrevet - 10/04/2006 :  13:11:54  Vis profil  Besøg holck's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Torr, vil du løfte sløret for, hvad din tid blev

Vh. Holck

./. En dag uden træning er en dag uden mening.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 10/04/2006 :  13:56:59  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg er ikke den hurtige løber, så lad venligst være med at falde ned af stolen af grin.

Min tid blev 4.26.08 ...mod 4.27.59 som gammel PR. Så en lille forbedring.

Men..jeg satte to markante mellemtidsforbedringer. For det første kom jeg under to timer ved 1/2 for første gang under marathon (ja, jeg fik faktisk min bedste 1/2 marathontid i 3 år !!)...og jeg passerede 30 km ved 2.55 timer, tror jeg det var, også klart bedst for mig. Så det er to meget positive ting i mit lille regnskab.

Nu får vi se på fredag

Tor

BE GENTLE on our hand
Til toppen af siden

Riemer
Æresmedlem

Sønderborg
posteringer 1490

Skrevet - 10/04/2006 :  19:44:31  Vis profil  Besøg Riemer's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Herligt at høre om din tur i Paris. Og herligt et høre om din ny PR. Tillykke herfra - det bliver nok ikke den sidste...

Løberhilsner
/Riemer

Jeg er den der er løbet...
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 10/04/2006 :  23:13:12  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Riemer,

tak skal du have. Posten er opdateret med GPS-info fra Forerunner 305. Den er pinlig præcis...pånær under tunnelen, hvilket jo ikke er så mærkeligt

Tor

BE GENTLE on our hand
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 10/04/2006 :  23:32:31  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Jeg tillader mig lige at mase en kommentar ind i denne traad jeg haaber du tilgiver mig Torr

Jeg var selv til Paris Marathon ... fuld af sommerfugle i maven, nok mest fordi det var mit foerste loeb udenfor Danmarks graenser.
Nummerudleveringen foregik med imponerende effektivitet, det kunne klares paa under 10 minutter hvis man besluttede sig for at springe den meget store expo over. Meeeen, vi har det vel saadan, at det er rart at snuse til alle stande paa messen ... saa de 10 minutter blev hurtigt til 2 timer.

Uret ringede kl 5 soendag morgen, pulsen bankede i alt for hoejt tempo og sommerfuglene i maven var i nattens loeb blevet til store rovfugle
Rolig, der er styr paa det, taenkte jeg, mens jeg til planlagt tid bevaegede mig mod metroen. Det var fedt at moede andre loebere i metroen .. der var sang, raaben og pjatten paa flere sprog. Stadig helt styr paa tiden ... og ved et skift i metroen gik det galt. Perronen jeg kom til var ikke proppet ... der var mast i hundredevis af loebere ind .. og min frygt blev til raedsel da foerste tog kom, og kun kunne tage faa passagerer med, da det i forvejen var proppet med feststemte loebere. Uha, der roeg min plan om at vaere i starten i god tid.
Meget forsinket og 20 minutter foer startskuddet kom jeg endelig til startomraadet og kunne se hvor jeg skulle starte. Desvaerre skulle jeg lige af med min taske ... oehhhhh, hvor? Alle officielle hjaelpere var pludselig forsvundet og jeg spurgte til hoejre og venstre og moedte til sidst et par soede danskere om fik guidet mig i den rette retning. Saa gik det i rask trav paa tvaers af trafikken ... eftersom alle andre var paa vej TIL start og ikke vaek fra den, som jeg.

Da jeg endelig fik droppet min taske maatte jeg spurte hele vejen op til start, og opgav med det samme at finde min plads. Saa jeg stod som en af de allerbagerste, behageligt laenet op af Triumfbuen da starten gik. Naa ja, taenkte jeg, det har den store fordel at der ikke er ret mange der kommer til at overhale mig .

Laaaaaangsomt begyndte menneskehavet at bevaege sig. Det var et fantastisk syn at se 35.000 loebere foran mig i den spaede morgensol, og uhyggeligt smukt da denne "slange" begyndte at bevaege sig.

Naa men igang med loebet ... de foerste kilometer gik fint, selvom kilometertiderne var haabloese og det var umuligt at komme frem, men det er saa de smaa haar rejser sig da vi runder Concordepladsen, for der er mennesker, tusindvis af skrigende, hujende mennesker. Solen skinner stadig og jeg faar de foerste misundelige blikke fra dem i lange vintertights, der kigger paa mine shorts , mens de allerede ligner kogte hummere

10 km passeret i fornuftig tid, og jeg bliver jo ved med at overhale de andre og loeber med baade brudepiger, Obelix og julemanden.

Halvmarathon passeres indenfor 1 minut af den tid jeg havde haabet paa, og alt foeles godt: rytmen, benene, hovedet, vejret .. tja det hele.

UPS! Hvad var det? Ved 25 km. var der et minidepot med oesters Skal / Skal ikke???? Jo, det bliver skal! Poejjjj. Godt smager det ikke, slet ikke paa dette tidspunkt og jeg stopper da ogsaa ved en enkelt oesters.

Videre igennem den grumme tunnel hvor der raabes og skriges i "boelger". Rigtig hoejt, rigtig fedt, og rigtig daarlig luft.

STOOOOOP!!! Ved 28 km. staar familien pludselig og ser alt for friske ud, men de har selvfoelgelig ogsaa sovet laenge. Saa maa der hygges og prales for en stund inden turen gaar videre.

Passerer Eiffeltaarnet ved de 30 og snupper en gel. Ind i Boulogneskoven og nu begynder det at stramme til. Benene gaar stadig godt og tempoet holder fint, men snaksaglig er jeg ikke mere og jeg laegger ikke laengere maerke til hvilke bands eller sevaerdigheder vi loeber forbi.

Ved 35 er tempoet fortsat fint og nu begynder "kun 7 km igen" optimismen at slaa igennem i mit traette hoved. Vi naermer os 40 og saa pludselig UPS! - oestersdepot nr. 2 Skal / skal ikke?? Kloge maend loeber videre ... saa jeg maa lige blive og snuppe en enkelt oesters som paa dette tidspunkt foeles som en energigel med husblas, umulig at faa ned, klaebrig og overhovedet ikke laekker. Men ned kom den

Runder 41 ... puha, hold farten det ligner bestemt ny PR ... der er langt til 42, endelig ser jeg skiltet ved de 42 og derfra er resten jo bare en leg og en ny PR i hus, godt 2 minutter hurtigere end den gamle

Fedt at faa medaljen om halsen og skoent at slaenge sig i solen bagefter. Men de 680 trappetrin op i Eiffeltaarnet bagefter var nok lige at stramme den en tand for meget.

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

hebu
Æresmedlem

Kbh N
posteringer 323

Skrevet - 11/04/2006 :  01:00:30  Vis profil  Besøg hebu's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Spændende at høre om Jeres løb, og vildt sjovt med de der østers[:D(skulle vist også være fulde af vitaminer)
Godt gået
/hebu
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 11/04/2006 :  08:45:57  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Fin historie, Ukaleq.

Men..sagde du Eiffeltårnet ? Eiffeltårnet ?? Det så jeg sgu da ikke noget til . Træt man har været .

Tor

BE GENTLE on our hand
Til toppen af siden

cc.lassen
Rutineret medlem

Fredensborg
posteringer 55

Skrevet - 11/04/2006 :  16:37:06  Vis profil  Besøg cc.lassen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Paris Marathon løbere
Herligt at læse om det. Jeg var der for to år siden, mit andet marathon overhovedet, for premiereløbet (60 år) i Berlin 2003 blev så jeg mente, at det kunne jeg løbe hurtigere. Startoplevelsen, som i beskriver, husker jeg, det kribler ned ad ryggen. Langs Louvre i overhalingsbanen og en enklt næstenkollision med de mærkelige standere på fortovet, en fin ½ marathontid, og så helvedet i tunnellen, præcis som i beskriver det. Der var så mange mennesker, at vi var tvunget i småløb og gang, og det satte mig i stå, så jeg ikke kom op på fulde omdrejninger igen.

Mennesker, hujere, råbere, flag, musik, det er en fantastisk oplevelse.

Indtil videre blev det mit livs marathon, 3:46, 14 minutter hurtigere end ved et første marathon i Berlin.

Nuvel forsøgene på forbedringer er ikke lykkedes endnu, H.C. Andersen, Hamburg og phoenix i Arizona i USA i januar 2006. Og Paris mindes jeg med stor fornøjelse.

Hilsen
CC

CC
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 11/04/2006 :  18:44:56  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr.

Ja, jeg skrev Eiffeltaarnet Saadan ca. ved 30 km laa taarnet paa venstre haand

Men tag nu mit vidneudsagn med et gran salt ... jeg kunne jo have faaet en gang skaldyrsforgiftning som gav mig hallucinationer

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page