Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Anti-Chi og inkvisitionen i Aalborg Brutal
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Anti-Chi og inkvisitionen i Aalborg Brutal
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 15/04/2006 :  10:19:51  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Lad det være sagt som det første: løbsarrangørerne gjode et fantastisk arbejde, løbet var godt organiseret, stemningen var god, man solede sig i skolegården inden løbet, man fik en introtale af navnkundige Jesper Olsen og der var flot tilskueropbakning. Flot !

Herefter følger nogle personlige indtryk.

Altså, her havde jeg gået og troet, at det der med 'brutal' bare var en salgsgimmick og en måde at skræmme mindreårige og pensionister væk. Wrong ! Jeg tænkte, at rutekortet med de hårde bakker bare var en avanceret aprilsnar, som skulle lægge lidt røgslør. Wrong ! Sandheden skulle vise sig at være særdeles brutal. Meget, meget brutal !! Allerede efter prologen på 800 m og derefter 1 km's penge, kom den første hårde bakke...en evigt stigende stigning over godt 1 km inden man nåede 'op'. Føj for den ! Senere i løbet fulgte så 2 andre hårde bakker..og alle dele skulle altså fordøjes 6 gange inden man var i mål.

Hvis der findes løbeguder i Danmark, så må dette være deres inkvisition !! Jeg skal love for, jeg fik lutret mine synder.

1. runde: jeg bekender, jeg ikke laver intervaltræning
2. runde: jeg bekender, jeg ikke varmer op inden marathonløb
3. runde: jeg bekender, at jeg idag løber anti-Chi og som en ko
4. runde: jeg bekender, at jeg påtænker at skrotte løb og svømme synkronsvømning resten af livet
5 runde: fandens, taxien ville ikke køre mig en runde rundt
6 runde: aldrig mere marathon !! Det er jo kun for gale mennesker.

(nå ja...der er jo lige Hamborg om en uge...)

Konklusion: et meget, meget hårdt løb....som ikke kan anbefales til førstegangsløbere og svagelige som mig selv.

Rigtig god påske 2006 !!

Tor

Just do it !

dth
Æresmedlem

Århus
posteringer 224

Skrevet - 15/04/2006 :  11:06:27  Vis profil  Besøg dth's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr!

Tak for den meget rammende løbsbeskrivelse.
Jeg var selv een af debutanterne, og jeg blev vildt overrasket over, hvor "fint" ruten levede op til sit navn, for brutal, det var den bare.

Sjældent har jeg bevæget mig så ynkeligt og i så gakket "løbestil" som på sidste runde op ad den skrækkelige Skovbakkevej.
Og ikke nok med, at jeg syrede totalt til i benene og havde forfærdelig ondt af mig selv, men da jeg langt om længe nåede op på toppen for at lade mig hylde en sidste gang af alle tilskuerne for min store bedrift, så var de alle taget hjem!

Så jeg fik opfyldt min forventning om, at der her var tale om et anderledes løb med en stor udfordring.
Jeg vil sende en stor tak til arrangørerne og alle de søde officials for et rigtig flot arrangement, hvor alting bare klappede.
Jeg følte mig i gode hænder under hele turen og er stadig benovet over den meget fine forplejning ude ved depoterne - rosiner, appelsiner, æbler, bananer, vand, saft, cola, chips og sidst men ikke mindst: Matadormix!

Det var alt i alt en dejlig dag, og jeg er meget meget stolt over at have gennemført, men jeg må erkende, at ruten var så hård, at jeg simpelthen ikke tror på et gensyn :-)
Vh Dorrit

Til toppen af siden

Harpo
Stjernemedlem

Århus C
posteringer 90

Skrevet - 15/04/2006 :  14:47:33  Vis profil  Besøg Harpo's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Også herfra skal der lyde en stor tak og anerkendelse til arrangørerne for et virkelig godt løb. Som altid gør de det rigtig godt og flot i Aalborg. Og ja, Dorrit, Matadormix'en er helt genial!

Det var fjerde gang for mig med den "brutale", så jeg vidste jo udmærket, hvad jeg gik ind til. Blev ovenikøbet positivt overasket over at vi i år havde medvind op ad Nordtoften og ad Hasserisvej (husker tydeligt det år, hvor der istedet var en strid modvind her!). Det gik nu mindre godt for mit vedkommende: Måtte for første gang gå op ad Skovbakkevej på de sidste to runder, og endte med at bruge en halv time mere end sidste år. Nogle gange er det bare ikke éns dag ... Ikke desto mindre er jeg virkelig glad for bare at have gennemført.

Så, jeg er helt sikkert med igen næste år - hvor masochistisk det end kan lyde her dagen efter løbet. Men det har altså sin helt egen "charme" løbet deroppe i Aalborg. Jeg mener, hvor ellers i Danmark finder man et maratonløb med en stigning og en stemning som på toppen af Skovbakkevej?

Hilsen
Harpo
Til toppen af siden

Pluto
Æresmedlem

Kolding
posteringer 343

Skrevet - 15/04/2006 :  17:01:30  Vis profil  Besøg Pluto's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja - fantastisk løb.
Jeg var pænt overrasket over arrangementet, det var virkelig godt. Det kan de godt tillade sig, at være stolte af i Aalborg.

Ruten er der allerede skrevet rigeligt om - brutalt var det i hvert fald. Jeg er klar igen næste år. Personligt gik det forrygende og havde "gode ben" hele vejen rundt. Det var det 4. maraton i år og såmænd det 3. maraton hvor jeg kom ind på 3.19

Et par dages løbspause og vi er klar til en tur i Hamburg.

www.running4life.dk
Til toppen af siden

Solea
Rutineret medlem

Farum
posteringer 68

Skrevet - 15/04/2006 :  20:33:38  Vis profil  Besøg Solea's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg kan kun være enig i, at det var et kanont godt løb. Men jeg ved også at til næste år, bliver jeg vist nød til at træne mere bakketræning og smide 5 kg.

Og så var det først gang jeg løb i korte tights i år, så det var en dejlig oplevelse oven i. Jeg er klar igen til næste år

Jesper F. P.
Til toppen af siden

freelance
Rutineret medlem

Århus
posteringer 67

Skrevet - 16/04/2006 :  16:56:19  Vis profil  Besøg freelance's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, Brutal det var den. Som debutant havde jeg fået det gode råd at spare kræfterne op ad Skovbakkevej - men på sidste runde fik den alt hvad den kunne trække. Egentlig underligt at der var kræfter til det efter sådan en tur. Puha - aldrig mere marathon

En anden ting der gør ruten brutal er distancen...forerunner målte den til...hold nu fast 43,91 km! Uret plejer at være ret præcist, så jeg vil æde mine gamle løbesokker, hvis ruten er 42,2 km! Oplevede det samme på prøveløbet. Men hvis vi piller prologen og gårdturene ud, så passer det nok

Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 16/04/2006 :  17:15:56  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Min FR305 har målt til 43.35 km og med +889 højdemeter !

Kig selv her:

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.mb?episodePk.pkValue=619976

vh. Tor

Just do it !
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page