Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Superløb i Hamborg 2006
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Superløb i Hamborg 2006
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Næste side
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne
Side: af 2

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 23/04/2006 :  23:33:54  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej løbere,

er netop hjemvendt fra en KÆMPE oplevelse i Hamborg marathon. Vi var så heldige at opleve en dag med perfekt løbevejr (i modsætning til lørdagens meget regnfulde oplæg) og en enorm - skriver - ENORM tilskueropbakning, som jeg kun har oplevet større i Berlin og London. Men altså - i Hamborg er det bare hyggeligere og mere intenst sine steder, specielt på de sidste kilometer, hvor ruten 'snævrer' ind og der nærmest opstår Tour-de-France Alpe d'Huez agtig stemning. Dette løb var virkelig en stor, stor oplevelse...og selve ruten er forholdsvis flad og man kommer forbi mange interessante ting...efter min smag med havnen og langs Elben som højdepunkterne.

Dette er også et løb med mange danske deltagere (og ditto tilskuere)...så tak for hyggelige snakke med mange, dels i MTC-regi og rundt omkring på ruten.

Hamborg skal klart højt op på listen af anbefalelsesværdige løb...rent løbsteknisk højere op end både London og Stockholm.

mvh. Tor

Just do it !

Donna
Æresmedlem

København
posteringer 1400

Skrevet - 24/04/2006 :  07:37:02  Vis profil  Besøg Donna's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,

Jeg var også i Hamburg i går og er enig i at det var en stor oplevelse; god arrangeret, kæmpe tilskueopbakning langs ruten og perfekt løbevejr - det så ellers ikke så godt ud dagen før.

Hamburg er klart et anbefalelsesværdigt løb - selv dagen efter, hvor stængerne er noget ømme

/Marianne

MOL-log: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=24771&hl=marianne
Til toppen af siden

kvikpeter
Æresmedlem

posteringer 1481

Skrevet - 24/04/2006 :  08:12:35  Vis profil  Besøg kvikpeter's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr og Marianne

Tillykke med et veloverstået maraton. Jeg kan kun erklære mig enig. endnu engang en superoplevelse i Hamburg, hvor tilskuerne bare gør en forskel, når det bliver surt (fra 15 - 42,195km )

Dette løb kan klart anbefales at prøve

Kvikpeter - som ikke har så ømme stænger som sidste gang, men dog helst går en lang omvej for at undgå trapper
Til toppen af siden

Bønne
Stjernemedlem

Odense C
posteringer 177

Skrevet - 24/04/2006 :  08:28:37  Vis profil  Besøg Bønne's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Halløjsa til de heldige som løb Hamborg marathon

Det lyder som en rigtig fed oplevelse! Jeg vil helt sikkert tilmelde mig til det næste år!

Men kom så ud med tiderne! Hvad løb i den på ???

MVH
Bønne
Til toppen af siden

kvikpeter
Æresmedlem

posteringer 1481

Skrevet - 24/04/2006 :  08:37:32  Vis profil  Besøg kvikpeter's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Bønne

3.16

Kvikpeter
Til toppen af siden

Dick
Æresmedlem

Tommerup
posteringer 595

Skrevet - 24/04/2006 :  09:28:24  Vis profil  Besøg Dick's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej løbere,

Hvor er jeg da enig i at Hamborg Marathon er et fantastisk løb. Også den generelle organisering er helt i top. Vi oplevede ingen problemer på noget tidspunkt.

Tak til alle danske tilskure for en fantastisk opbakning.

3.13.24 ny pr.

Thomas

Til toppen af siden

wollewap
Stjernemedlem

Esbjerg
posteringer 150

Skrevet - 24/04/2006 :  10:57:44  Vis profil  Besøg wollewap's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det var mit 4. marathon i Hamburg, og i har ret - tilskueropbakningen var bedre end nogensinde... Man føler sig som centrum i en kæmpe byfest, og som Tor skriver var der steder på de sidste km hvor man klemte sig igennem en tunnel af begejstrede heppere... Og hele løbet er upåklageligt organiseret med tysk grundighed.
Da vi gik fra området ved 15 tiden (6 timer efter starten var gået), kom der stadig løbere ind - og der var stadig tilskuere der stod og heppede - fantastisk!!
Der blev sat ny rekord for ruten af Julio Rey fra Spanien (2:06:52) - det er ca dobbelt så hurtigt som mig, som lavede PR i 4:04:48

Ole
Til toppen af siden

Mr. Sport
Rutineret medlem

Middelfart
posteringer 70

Skrevet - 24/04/2006 :  11:02:14  Vis profil  Besøg Mr. Sport's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg løb mit 3. marathon igår. For første gang var med i Hamburg og det var en fantastisk oplevelse. Specielt på det sidste stykke, hvor man er lidt nede, der stod simpelthen så mange tilskuere.

Har læst andetsteds at to omkom lige omkring målstregen. Forfærdeligt.

Mvh

Peter
Til toppen af siden

Donna
Æresmedlem

København
posteringer 1400

Skrevet - 24/04/2006 :  11:15:13  Vis profil  Besøg Donna's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Har læst andetsteds at to omkom lige omkring målstregen. Forfærdeligt.

Er det rigtigt? - det er altså ikke rart når sådan noget sker.

Jeg løb 3.49.58, og havde fornøjelsen af at blive interviewet af en tysk tv-kanal ved et væskedepot på ruten...det er altså ikke ret nemt at tale tysk når man har løbet næsten 30 km En af MTC's guider havde set det på tv, og mente bestemt at det var forståeligt selvom det var lidt på tysk og lidt på engelsk...

MOL-log: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=24771&hl=marianne
Til toppen af siden

Mr. Sport
Rutineret medlem

Middelfart
posteringer 70

Skrevet - 24/04/2006 :  11:32:37  Vis profil  Besøg Mr. Sport's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Har netop læst i en tysk avis, at to faldt om, men at begge blev genoplivet. De overlever begge og ligger på sygehuset i Hamburg. Så forhåbentlig har der ikke været nogle dødsfald.
Til toppen af siden

EriksenDenmark
Rutineret medlem

Randers
posteringer 57

Skrevet - 24/04/2006 :  11:39:48  Vis profil  Besøg EriksenDenmark's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Løb mit første marathon og gennemførte i 4:20:28 :-) Og jeg gik ikke en eneste gang.

Så sammendraget på NDR i aftes, godt gået Donna. Min kæreste havde selv fornøjelsen at se mig live kl. 10 ved 12km.

Og I har evig ret: et marathon starter først ved 30 Km. Har lige tømt mit ur for data, sjov kurve.

Men sikke en oplevelse, det er helt sikkert ikke sidste gang. Vi ses måske i Odense.

Hilsen fra en nybagt marathon løber
Hans Jørgen

To finish first, you first have to finish
Til toppen af siden

jmk
Nyt medlem

Pjedsted
posteringer 14

Skrevet - 24/04/2006 :  13:12:25  Vis profil  Besøg jmk's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Mit livs løbeoplevelse. 1. marathon gennemført - det er svært at få armene ned igen. Tak for gode råde vedr. ibuprofen og vaseline her på dourun.
Kanonoplevelse - hvorfor overhovedet tænke på at udgå, når Blues Brothers, samba-bands, klassisk musik, rockorkestre osv.- samt 700.000 positive tilskuere bar én på smukkeste vis. Trods krampe tilsidst - var der plads til våde øjne de sidste 300meter. 4:06:58

jørgen
Til toppen af siden

Bente
Nyt medlem

Fredensborg
posteringer 11

Skrevet - 24/04/2006 :  13:30:17  Vis profil  Besøg Bente's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, Hamborg er kanon! Tilskuerne, arrangørerne, ruten og vejret skal ha' det meste af æren for, at jeg kappede mere end 7 min af min PR og løb på 3.20.55.
Men også mit træningsprogram skal have lidt af æren. Tre højeffektive løbetræningspas pr. uge, kombineret med cykling/spinning/svømning el.lign. - det har bare virket. Se evt. mere om FIRST-programmet på runnersworld.com: http://www.runnersworld.com/article/0,5033,s6-51-0-0-8257,00.html
Hilsen Bente
(der sagtens går op ad en trappe, men nødigt ned)
Til toppen af siden

bruunmagnus
Æresmedlem

Fredericia
posteringer 573

Skrevet - 24/04/2006 :  13:48:40  Vis profil  Besøg bruunmagnus's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej!
jeg er ikke i tvivl om en stor løbeoplevelse smuttede i sidste øjeblik for mit vedkommende,jeg skulle løbe i en andens navn,og tros mange forgæves forsøg modtog han aldrig bekræftelsen på at at betalingen var ok,så start nummeret+chip kunne afhentes,og uden den kan alle jo'udgive sig for hvem man har lyst til,vi prøvede kontakten til hamburg men forgæves-vi var nok også lidt sent ude,med at få tjek på tingene-men ok!jeg satser på copenhagen i stedet for(i ordentlig tid),desværre måtte jeg i sidste øjeblik overlade min "løbeveninde" lidt allene,vi havde jo' glædet os til til at følge ad,og snuppe den oplevelse sammen.Men Mette debuterede og fik en superflot tid på omkring de 4timer(det var godt vi ikke skulle følges ad under løbet,for så var jeg bange for jeg var blevet sat af).
Så til Mette,Torr,marianne og alle iandre,godt at høre i havde en fed oplevelse,så næste år er jeg helt sikkert med.
Tillykke her fra!
Mvh
per
Til toppen af siden

jydepeter
Nyt medlem

Smørum
posteringer 10

Skrevet - 24/04/2006 :  14:30:46  Vis profil  Besøg jydepeter's hjemmeside  Svar med kopi af besked
eg løb(læs gennemførte) også mit første marathon i Hamborg og kan kun tilslutte mig de positive ord om arrangementet.

Halsbetændelse i påsken gjorde det til en noget hårdere oplevelse end ventet eller sagt på en anden måde: hvis smerte er svaghed på vej ud af kroppen så var det meget svaghed der forlod min krop i går ;-)

Ren vilje fik mig i mål på 4:33:41 mod forventet 4:00 - 4.15

Jeg så ham der fik hjertemassage omkring 28 km. og det gav godt nok stof til eftertanke. Det var godt at høre at det ikke endte fatalt.

/Jydepeter
Til toppen af siden

Michaela
Almindeligt medlem

Silkeborg
posteringer 18

Skrevet - 24/04/2006 :  15:18:55  Vis profil  Besøg Michaela's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Helt enig, Hamborg er en super kanon oplevelse. Jeg løb den for anden gang. Desværre løb jeg ind i en diarre ved 28 km og måtte til siden 4 gange . Jeg nåede af den grund ikke mit mål, som var under 4 t. Men 4.04 er vel ok med alle de "udflugter". Så jeg har endnu én god grund til at tage turen næste år.

Vi ses i Hamborg....

Løberen fra Silkeborg
Til toppen af siden
Side: af 2 Tidligere emne Emne Næste emne  
Næste side
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page