Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Copenhagen: zigzag og trængsel
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Copenhagen: zigzag og trængsel
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/05/2006 :  15:06:48  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Mja, en lille beretning skal vi vel have. Lad os tage det først, som ingen har ansvar for: vejret ! Det var så godt som perfekt.

Dernæst: ruten. Den kan jo diskuteres...men ret beset er det vel en ok rute, rimelig flad, godt repræsenteret med 'seværdigheder' i København. OK, Fisketorvet, Sjælør Station og bagsiden af Vestre Kirkegård er nok ikke lige seværdigheder, men bortset fra denne ret kedelige strækning kan vi vel ikke indvende noget imod ruten ? Eller ? JO !! Alle disse 'dimser' der til stor fare var placeret midt på vejen...hvad gjorde de godt for ??? Vejen var jo spæret af ! Helt unødvendigt tiltag efter mine begreber. Det satte desuden kapaciteten på ruten meget langt ned, så der var stor trængsel og megen venten og zig-zagen...faktisk ret langt ind i løbet. Ærgeligt !

En anden ting som virkede håbløst var forsyningsstationerne. Kunne Sparta ikke tage på studietur til en af de store by-marathon og sætte sig ind i, hvordan tingene skal gøres effektivt. At benytte flasker er f.eks. en glimrende ting. At have ordentlig kapacitet ved forsyningsstationerne en anden.

Ok, et par minusser skal ikke skille os ad. Alt ialt var løbet vel ok, benene har det ok og om 2 minutter fra nu står jeg i badet. Tak for den fælles oplevelse.

Tor

Just do it !

lm0765
Æresmedlem

posteringer 444

Skrevet - 22/05/2006 :  11:21:32  Vis profil  Besøg lm0765's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvorfor fokusere sådan på de negative ting? Jeg synes faktisk alt i alt at Kbh. er blevet KLART bedre de seneste par år. Personligt synes jeg at ruten er så god som jeg næsten tror den kan blive, selv om jeg da er enig i at Sjælør Boulevard ikke er jordens mest spændende. Men selv i London Marathon er der godt 10 kedelige km.

Og JA - det ville være bedre med væske i flasker, men det er altså ikke det almindelige. Hverken i Berlin, Hamburg, Boston eller Stockholm, som vel er nogle at de storbymarathon du snakker om.

Og JA - ruten er ikke afspærret på tværs af hele vejen, men du har afspærret en hel del, og du skal ikke løbe imellem cykler og sure bilister. Det er en klar forbedring. Og så vidt jeg har hørt fra spartafolk har det været en kamp overhovedet at få de rette myndigheders tilladelser til bare til dette.
Dimserne på vejen var da ikke til at overse - du ser vel frem når du løber?! Og de var vel netop for at skærme dig fra trafikken (og omvendt).

Og JA - der var sine steder lidt trængsel, men mest hvis man fulgte fartholderne hvor folk var samlet i store klumper. Ellers oplevede jeg det ikke som et større problem.

Samlet: OK oplevelse bortset fra regnskyllen i målområdet! Heldigvis havde arrangørerne udleveres poser til bagagen, så tøjet var tørt!
Lene

lene
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 22/05/2006 :  22:23:27  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Lene,

som jeg læser dit svar, så giver du mig ret i kritikken...men du vælger at se stort på de forskellige issues. Det er dit valg, og dit synspunkt er ligeså gangbart som mit. Men du ved godt, som mand vil man gerne forbedre og optimere ting...og jvnf. andre tråde i disse dage er der vist flere, der er af samme opfattelse som jeg. Det er i sig selv ikke et egentligt argument...men...mon ikke der er noget om det, objektivt set...det skal i hvert fald blive spændende at følge, om der kommer en reaktion fra Sparta..om ikke andet så til næste år.

Jeg vil gerne understrege, at jeg overordnet synes, løbet var ok...hvilket gerne skulle fremgå af mit oprindelige indlæg.

mvh. tor

Just do it !
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page