Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Natursti-marathon: EN PERLE !!
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Natursti-marathon: EN PERLE !!
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 25/05/2006 :  23:16:46  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej der, marathonløbere,

næste år kan I godt sætte X i kalenderen ved Kr. Himmelfartsdag og reservere dagen til en gang Naturstimarathon. Jeg er netop hjemvendt efter løbet...og...siger jeg bare...sikke en god oplevelse (jeg har godt nok ikke sensorisk kontakt med mine ben, men lad det ligge).

Natursti-marathon må kandidere til Danmarks smukkeste marathonløb !! Store dele af ruten løbes på en lille asfalteret sti, som ligger der, hvor der engang var togskinner .. der er faktisk en lille del af den gamle bane tilbage (Bryrup-banen), som idag benyttes til veterantog-bane...vi så det gamle lokomotiv og hørte det 'futte' mange gange under løbet...mægtigt hyggeligt. Rent naturmæssigt er ruten meget varieret..der løbes i løvskov, fyrreskov, granskov, åbne vidder, igennem smålandsbyer mv., og underlaget skifter flere gange mellem asfalt, grus og skovbund. Udsigten er meget, meget smuk....flotte syn over det jyske moræne-landsab...gårde, heste, køer...meget idylisk og meget fredfuldt. Ruten er forholdsvis flad, der er god forplejning undervejs...og hjemmelavet suppe, når man kommer i mål. Alt i alt et løb og en natur, man kan blive hængende lidt ved.

Jeg løb helt alene fra 21 og ind..og havde en morsom oplevelse ved 37 km mærket...PRÆCIS da min FR305 meldte 37 km var der en kridtstreg, hvor der stod '5 km VEND'. VEND ?? Eh..tænke, tænke...er dette en løbe-soduku eller ?..der er ikke kommet nogen imod mig...nej jeg løber videre...10 m senere kom 37 km mærkningen.

Nå, alt ialt kan dette løb ikke anbefales nok. Vi fik idag set danske vejr fra forskellige sider...perioder med sol, byger, haglbyger..frisk vind, læ og vindstille. På en flot solskinsdag uden for megen vind vil løbet være en kæmpe oplevelse hele vejen og med en god mulighed for at lave en hurtig tid.

Sengetid nu....hjerne kalder ben...hallo...hallooo ?

Tor

Just do it !

Pluto
Æresmedlem

Kolding
posteringer 343

Skrevet - 26/05/2006 :  08:00:11  Vis profil  Besøg Pluto's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr.

Jeg vil godt give dig ret i, at der er usædvanligt smukt deroppe. Jeg deltog for andet år i træk på den fulde distance og det er et ganske hyggeligt løb.
Desværre er der ALT for få deltagere og det gør, at man med stor sandynlighed kommer til at ligge alene på ruten. Det synes jeg er lidt synd men så man nyde omgivelserne istedet..De fejler i hvert fald ikke noget.

Lidt ærgeligt at der var nogen der løb forkert inde i skoven til sidst. Den minestrimmel som øjensynlig skulle vise vej var blæst ned og fik enkelte af de førende til at løbe mod højre istedet for at løbe til venstre..
Da jeg når det punkt var jeg selv i tvivl men heldigvis kom en official mig til undsætning og han fik efterfølgende rettet op på vejvisningen. Puha - kunne sgu ikke ha´ klaret en lille ekstra runde...så tak for det gamle dreng

www.running4life.dk
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 26/05/2006 :  10:50:15  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Til orientering så hørte jeg efter løbet, at episoden med mærkeringen i skoven skyldtes, at en lokal idiot havde set sig sur på, at der bæev afholdt løb og med vilje havde saboreret ruten. Der var også en vanddunk, der var blevet smidt i grøften. Ærgeligt - ikke mindst for de, der løb galt - at sådanne tosser går frit rundt i samfundet.

Just do it !
Til toppen af siden

MikeM
Nyt medlem

København V
posteringer 13

Skrevet - 27/05/2006 :  19:08:58  Vis profil  Besøg MikeM's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr.

Var selv en af de uheldige, som løb forkert pga. afmærkningen. Lidt bittert, når man nu endelig lå til ny PR , men der er ikke andet for end at forsøge igen...

Hørte faktisk, at din 'oplevelse' ved 37 km blev fuldført sidste år. Ham der førte vendte om ved 37 km, da han læste '5 km vend' på asfalten . Historien melder ikke noget om, hvorvidt han vandt eller ej...

Enig i, at det er et rigtig godt og flot løb.

mvh...MikeM
Til toppen af siden

Alfa
Rutineret medlem

Lanzarote
posteringer 47

Skrevet - 28/05/2006 :  04:45:39  Vis profil  Besøg Alfa's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Hej

Er der nogle der ved, hvor resultaterne fra Natursti-
marathonen er ???

Kan nemlig ikke finde dem nogle steder.
Til toppen af siden

Pluto
Æresmedlem

Kolding
posteringer 343

Skrevet - 28/05/2006 :  12:25:39  Vis profil  Besøg Pluto's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Resultaterne bør vel komme på deres hjemmeside

http://www.expage.com/weel

men de lader vente på sig..

Jeg kunne iøvrigt ikke undgå at bemærke det tidspunkt hvor du posterede dit indlæg. 04.45
Hold da kæft...står du tidligt op eller går du sent i seng ?

www.running4life.dk
Til toppen af siden

Pluto
Æresmedlem

Kolding
posteringer 343

Skrevet - 28/05/2006 :  17:24:26  Vis profil  Besøg Pluto's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så er resultaterne kommet online

http://www.home.no/weel/marres06.htm

www.running4life.dk
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page