Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Grenå marathon
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Grenå marathon
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

dth
Æresmedlem

Århus
posteringer 224

Skrevet - 19/08/2006 :  17:40:54  Vis profil  Besøg dth's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så blev Grenå Marathon afviklet.
Løbet er på 2 x 21 km, hvor halvmarathondeltagerne løber med på den første runde.
Jeg blev glad for at se, at vi faktisk stod en hel del løbere til start, og det var en fornøjelse at løbe den første del igennem i selskab med så mange.
Men så blev der altså også stille ude på ruten.
Vi var pænt under 100 marathonløbere, og idet feltet var så spredt, blev der pludselig meget meget langt imellem os, og når man som jeg løber sådan lige midt i, blev det en temmelig ensom tur.
Løbet er forholdsvist nyt, og der er derfor ikke så mange, der har hørt om det, men man kan da håbe, at det vil udvikle sig deltagermæssigt, for det har det bestemt fortjent.
Ruten var lettere kuperet med et par lange seje bakker ude ved Katholm og med afvekslende underlag - asfalt/små landeveje på den første halvdel og grusveje igennem marker og skove på den sidste del.
Depoterne stod med tilpas mellemrum og blev betjente af søde officials.
Udbuddet bestod i vand, sportsdrik og forskellige frugter - for mit vedkommende absolut helt i top.
Og så havde betænksomme sjæle stillet vanddunke og krus op et par steder på ruten, hvor man selv kunne betjene sig, hvis man havde yderligere væskebehov.
Opløbet til målområdet er formidabelt - speakeren "fanger" een og laver en præsentation, før man kommer ind på den sidste "æresrunde" på torvet, hvor man så bliver klappet og heppet rundt af tilskuerne - en meget stor kontrast til det ensomme løb forinden.
Og jeg skal bestemt ikke klage over manglende opmærksomhed, for hvor andre steder end i Grenå er der så få kvindelige løbere tilmeldt, så sådan en ældre een som mig med "midt-imellem-tider" kan gå hen og få den kæmpe oplevelse for første gang at blive 3. bedste kvinde i et marathonløb???!!!
Yes - op på podiet og få overrakt 2 flasker vin og en smuk blomsterbuket og rigtig blive fejret og fotograferet
Det var stort!

Men - ingen roser uden torne....hvis jeg skal pege på noget knap så morsomt, så vil det være, at løbsruten nødvendigvist må skære Grenå-banen.
Togene kører planmæssigt - ind og ud af byen hver time? - og så går bommene ned, og man må stå og vente utålmodigt skulende til stopuret, til der igen bliver fri passage.
Den oplevelse kom mig tildels ikke mindre end 3 gange på turen - sidste gang, da der stod 41 km - og det er på godt jysk rigtig træls.

Men alt i alt et godt afviklet løb, der fortjener meget mere opmærksomhed (læs: løbere).

Vh Dorrit

P.S. Tor, så dig på deltagerlisten - kom du godt igennem?

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 19/08/2006 :  19:06:05  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Dorrit,

tak for din hilsen..og for din flotte og meget dækkende beskrivelse. Grenå marathon er absolut prima vare..og i min tidsgruppe oplevede vi ikke futtoget . Tillykke med din 3-die plads, stort !!

Herfra tak for et godt arrangement, forplejning, service og trafik-afspærringer var top-klasse !

Personligt var jeg træt allerede inden løbet...men...har man køkkentjans har man køkkentjans , således også med marathon. Jeg hyggede mig undervejs, og tog bl.a. en del billeder, hvoraf jeg vil postere flere her senere.

Døden nær hilsener

Tor

Hvepse-hader !
Til toppen af siden

den tunge ende
Almindeligt medlem

gadstrup
posteringer 28

Skrevet - 19/08/2006 :  23:19:07  Vis profil  Besøg den tunge ende's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det er tit et problem i de mindre marathonløb at marathonløberne bliver meget spredt og løber lange stræk alene.
I www.skovloeberen.dk den 3. sept. vil arrangørerne nu forsøge at sende helmarthon afsted 1½ time før halv- og kvartmarathon. Det betyder selvfølgelig så at helmarathonfolkene får stort selskab de sidste 21 km og giver forhåbentlig en god stemning. Og mon ikke det er mest behov for selskab til sidst....
Måske en idé til Grenå. Ellers prøv selv at komme til Midtsjællands skove.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 20/08/2006 :  00:06:51  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så kommer der lidt billeder...ikke i helt stringent rækkefølge i forhold til ruten, men næsten.

mvh. Tor

og tilsidst kirke med målet bagved

Hvepse-hader !
Til toppen af siden

T4R.dk
Aspirant

Grenaa
posteringer 2

Skrevet - 21/08/2006 :  11:40:22  Vis profil  Besøg T4R.dk's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Fede billeder - så pludselig noget meget bekendt - og sørme om ikke det er ryggen af mig selv oksende op af den seje bakke ved katholm - tak for det :-)

Vil lige tilslutte mig dem der har haft en positiv oplevelse i weekenden. Løb mit andet ½-marathon (det første sidste år samme sted) - og det var super fedt, og en dejlig afvekslende rute, der klart kan anbefales.

Jeg var så heldig at bommene netop gik OP - da jeg kom forbi - og det gav jo mulighed for at indhente et par løbere

Daniél
T4R.dk
Til toppen af siden

TARManiAC
Stjernemedlem

Ravnshøj, Frederikshavn
posteringer 84

Skrevet - 28/08/2006 :  12:16:49  Vis profil  Besøg TARManiAC's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ser ud til at det var en rigtig hyggelig rute med bindingsværk, heste og grusstier.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page