Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Skovløberen - hold da op en masse skov ;)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Skovløberen - hold da op en masse skov ;)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 03/09/2006 :  17:20:45  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så har vi været på en længerevarende tur i den kørende, eller måske rettere løbende, forlystelse, der hedder Skovløberen marathon...tramp i løbeskoene og bask med armene, så løber vi en lille tur i skoven. I skoven. I skoven. ...gisp...i skoven....i skoven...det blev faktisk ved næsten stive 42 km, lige meget nok af det gode til min smag...så øko-frelst og skovbundselskende er jeg altså så heller ikke, kan jeg konstatere. Men, men, men, mine personlige præferencer skal ikke blandes ind i, at løbet var flot arrangeret, tydeligt opmærket rute..ufattelig mange vejvisere, gode forsyningsstationer ! MANGE TAK FOR DET !! A propos vejvisere så kunne jeg ikke skille dem fra hinanden til sidst...der sad en ved hvert sving..altså ca. 2000 ialt, må det have været , orange kasket på hver. Det mindede mig om tegnefilmen med hunden Droopy, som er overalt. Nå, det var iøvrigt et ganske hårdt løb, mange bakker, endnu flere sving. (Op, ned, om et hjørne)*1.000.0000 . Måske var det bare mig, der var træt...løbet markeret afslutningen på en lille stime med seks marathon på seks uger...nu er der bevilliget 2 ugers pause indtil næste (Odense).

Billeder følger.

mvh. Shrek

Frihed, lighed og en lille en til kaffen ;)

Kaare P
Æresmedlem

Korsør
posteringer 995

Skrevet - 03/09/2006 :  18:13:57  Vis profil  Besøg Kaare P's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Nu nøjedes jeg med den halv distance på 21,1 km - men et godt løb. Det var som at løbe cross om vinteren: Bakke op og bakke ned, sving, mudder og snoede stier - og så som Torr skriver - et utal af vejvisere. Godt arrangeret! Og mængden af skov var lige tilpas:-)

mvh

Kaare P
Til toppen af siden

Praefke
Almindeligt medlem

Roskilde
posteringer 26

Skrevet - 03/09/2006 :  18:15:43  Vis profil  Besøg Praefke's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg løb mit første halvmarathon nogensinde i dag til Skovløberen. Jeg har maks løbet 13 km i træningen optil og de sidste 14 dage har været præget af at jeg lige er startet på CBS (= masser af intro og rustur). Jeg løb på 1:53 og er meget tilfreds - specielt set i lyset af at jeg gik helt ned de sidste 3 km og brugte ca. 20 min på at løbe dem.

Men et rigtig fedt, møg hårdt løb. Kanon mange bakker, små stier osv., men fantastiske vejvisere som opmuntrede og gjorde det endnu nemmere at finde rundt.

Desværre har jeg fået en vabel på hver fod på størrelse med et halvt dankort.

Men en fantastisk oplevelse, der har givet mig mod på mere af det samme, når jeg engang kommer ovenpå igen ;o)

løb, løb, løb....
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 03/09/2006 :  18:26:59  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.
Det var godt nok kun mit 3 Marathon på 3 uger,og jeg har også 14 dages hvil til næste Marathon,det bliver Odense.
Det var 3 gang jeg gennemførte Skovløberen,og jeg kan kun give de andre ret,det er flot som skoven vrimlede med hjælpere,og alle flinke og i godt humør,der er stor ros fra 5 Tårns Motion,og vi ses helt sikkert den 2 September 2007. Hilsen Jørn.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

GreatDane
Æresmedlem

Marke
posteringer 262

Skrevet - 03/09/2006 :  19:12:31  Vis profil  Besøg GreatDane's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Der skal også lyde en stor tak herfra til alle hjælpere og også er stor tak for et utroligt flot arrangeret skovløb.
Der var lige tilpas med skov og jeg vil helt sikkert være til start igen i 2007. Det er vist ved at blive til en tilbagevendende tradition

GreatDane

"Livet er ikke den tid der er gået, men den tid du husker"
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 03/09/2006 :  20:56:34  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Jørn,

det var nu dit 3'die løb på to uger og 1 dag, hvilket er ret flot !

Vi ses i Odense

Tor

Til toppen af siden

LarsM
Æresmedlem

Hvalsø
posteringer 316

Skrevet - 03/09/2006 :  21:07:43  Vis profil  Besøg LarsM's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej skovløbere,

Jeg kan vist ikke bidrage med mere end at det var en hård omgang i dag i skoven.

Vindertiden var ca. 13 min langsommere end sidste år, og 7 min. langsommere end vinderens (Ole Karlsen) bedste tid på ruten....¨

Jeg selv brugte et par timer på at blive normalt tænkende efter målgang, heldigvis bor jeg tæt på målstedet, og var ikke i fare for mine omgivelser.

Som jeg oplevede løbet gik alt som det skulle, og jeg er klar igen næste år.

LarsM
Til toppen af siden

Bjarnej
Almindeligt medlem

Kirke Eskilstrup
posteringer 18

Skrevet - 03/09/2006 :  22:18:23  Vis profil  Besøg Bjarnej's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Nu hører jeg til dem der syntes det er sejt at blive så længe på ruten som muligt.. og det piner mig lidt at se alle de tøsedrenge/piger der bare skynder sig i mål for derefter at tage hjem i trygge omgivelser, mens vi andre viser stil ude i skoven.. :-)

Kanon arrangement. Flinke søde og en del også flotte :-) vejvisere. God og effektive forsyningsstationer hvor der altid var en kærlig bemærkning. God opbakning fra 95% af alle hjælpere med tilråb og klap. Men for fanden hvor var det hårdt efter 30 km øv! øv! øv! Hvis jeg havde valgt et ½ marathon var jeg kommet hjem med "æren i behold" dog er det ære nok for mig at have gennemført. Jeg er sikkert dum nok (glemt alt ondt) til at prøve igen næste år..

MVH.
Bjarne :-)
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 03/09/2006 :  23:34:18  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Her kommer nogle billeder.

Først skulle vi varme op med den kyndige instruktør.

Så talte borgmesteren.

Så kom løbet igang ! Herligt vejr, ingen regn.

Skov, skov, skov. Sådan så det ud i rigtig mange km.

Dejligt med lidt åben landskab.

Mere skov

En glad Tor

Forbi nogle granner.

Igen lidt åbent. Droopy og Droopy viser vej

Hvad har de gang i ? Denne trappe skulle forceres !

Magelige sammaritter . De havde heldigvis ikke noget at bestille.

Forbi en sø...

..og en goldbane.

Spøgelsesfuld stemning.

Km. skiltene talte nedad, et ganske sjov påfund. Jeg var MEGET glad, da jeg kom til dette her:

Dermed ikke flere billeder fra løbet. Til sidst vil jeg tillade mig at juble offentligt over det genfundne 'Skriget' af Edvard Munch. Dette billede indfanger om noget menneskesjælens ubodelige smerte og ensomhed, erkendelsen af vores spinkle eksistens og livets tragedier. Ganske som Kierkegaard skrev om Mozarts Don Giovanni, vil jeg skrive om Skriget: "Se, se, se Munch's Skriget"...dit liv vil for altid være forandret ! (Og for dette nu vedbliver at være løberelateret: måske der skriges 'jeg har glemt mine Squeezy-geler'

Mvh. Tor

Til toppen af siden

Bjarnej
Almindeligt medlem

Kirke Eskilstrup
posteringer 18

Skrevet - 04/09/2006 :  00:36:41  Vis profil  Besøg Bjarnej's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hold da op.. Tor! der var da gang i kameraet. Gode billeder og sjovt at gense ruten.

Der var en fyr der på en post tog billeder da vi kom løbende forbi, hvem var han? og kan man evt. få fat i billederne han tog?

Får skovløberen.dk tider og diplomer op på deres hjemmeside på et tidspunkt? eller skulle man ha' det inden man tog hjem. Hvordan fungerer det?

MVH.
Bjarne :-)
Til toppen af siden

macp
Stjernemedlem

posteringer 152

Skrevet - 04/09/2006 :  09:12:37  Vis profil  Besøg macp's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej hej,

Lige en rettelse :

quote:
Magelige sammaritter . De havde heldigvis ikke noget at bestille.

Torr

Jeg gav dem lidt at bestille

Efter ca. 17 km var jeg på vej op ad en fedtet bakke (en af mange), min fod skred og jeg fik overstrakt min læg + sandsynligvis en lille fiber sprængning.

Jeg humpede tilbage til Avnstrup hvor jeg havde set en sammarit post, her fik jeg alletiders behandling og en kop kaffe. Jeg blev endda, efter endt behandling, kørt tilbage til mål hvor mine ting lå. 1000 tak både til sammaritter og Paw (hed gutten vist, der kørte mig tilbage).

Nu er det bare at hele og så komme igang igen, modsat Torr elsker jeg at løbe i skoven, så jeg er tilbage igen næste år!

//MacP

Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 04/09/2006 :  12:35:14  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Altså !! Jeg kan godt lide at løbe i skoven, jeg synes bare, 42 km af slagsen bliver lidt for ensformigt. Hvorfor ikke lægge lidt af ruten på landevejen, så man kunne nyde de åbne vidder og marker, og dermed få variatioenen i løbet ? Ganske som i Natursti-marathon.

mvh. Tor

Til toppen af siden

macp
Stjernemedlem

posteringer 152

Skrevet - 04/09/2006 :  13:35:32  Vis profil  Besøg macp's hjemmeside  Svar med kopi af besked
he he ... kan se din pointe...

//MacP

Til toppen af siden

kasperCO
Stjernemedlem

København
posteringer 103

Skrevet - 04/09/2006 :  13:58:28  Vis profil  Besøg kasperCO's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg tilslutter mig helt roserne af arrangørerne og de allesteds nærværende hjælpere på ruten. Der kan ikke have været mange tilbage i de små hjem omkring Hvalsø.

Der kan heller ikke have været mange høje i området vi ikke forcerede. Det var en rigtig god men hård rute - og jeg må tilstå at jeg nok aldrig bliver træt af at løbe i skoven. Og jeg ville da aldrig bytte duften af den våde skov, det gode løbeunderlag og dyrene (ja, de var der hvis man var vågen) - med asfaltkilometer.

Særligt efter det højeste punkt der efter min hukommelse kom efter 28-30 km var der efterhånden godt ømme lår: Lækkert!

Jeg tvivler meget på, at det blev sidste gang.

Mvh,
/KasperCO

Blog om løb, cykling, eventyr m.v. www.vivamus.dk
Til toppen af siden

F_OX
Stjernemedlem

Ballerup
posteringer 104

Skrevet - 04/09/2006 :  16:57:44  Vis profil  Besøg F_OX's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jo det var i sandhed en smuk, smuk tur....
og vi var da heldige med vejret - det så truende ud.
Sjovt at arrangørerne havde vendt ruten om i forhold
til sidste år - så fik vi højderne til sidst

og føret var blødt - derfor nok tiderne derefter.
Selv var jeg kun 1 min. langsommere end sidste år -
men formen burde jo have været bedre - og det er den....

Flot af Claus Supermand som løb ind på 2.pladsen
- et stort tillykke til dig og alle vi andre VINDERE ! ! !

Tak for de skønne billeder - rart at gense skoven i al sin pragt.
Til toppen af siden

F_OX
Stjernemedlem

Ballerup
posteringer 104

Skrevet - 04/09/2006 :  16:58:57  Vis profil  Besøg F_OX's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jo det var i sandhed en smuk, smuk tur....
og vi var da heldige med vejret - det så truende ud.
Sjovt at arrangørerne havde vendt ruten om i forhold
til sidste år - så fik vi højderne til sidst

og føret var blødt - derfor nok tiderne derefter.
Selv var jeg kun 1 min. langsommere end sidste år -
men formen burde jo have været bedre - og det er den....

Flot af Claus Supermand som løb ind på 2.pladsen
- et stort tillykke til dig og alle vi andre VINDERE ! ! !

Tak for de skønne billeder - rart at gense skoven i al sin pragt.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page