Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Billeder undervejs fra Berlin 2006
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Billeder undervejs fra Berlin 2006
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Næste side
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne
Side: af 2

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 25/09/2006 :  22:30:07  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej marathon-venner,

her kommer en serie billeder fra Berlin 2006, som gerne skulle dokumentere, at løbet blev afviklet under flot - og lidt for varmt - vejr og med mange, især danske, tilskuere. Tilgiv mig, hvis det tog lidt tid at hente tråden ind. Inden vi gåt til det visuelle har jeg lige en personlig besked til Haile :

quote:
Dear Haile, congratulations on your win in Berlin, too bad you missed the world record ! Anyways, last time we ran together i.e. in Amsterdam last year, you also won the race. So I'm thinking, have you heard of chaos theory ? Yes ? Well, according to my calculations, it is actually MY presence thats makes you win the race , so I think you owe a beer or so. Drop me a mail and we'll find a time. Talks !

OK, det var så lige den ting , nu til billederne.

Dagen starter jo med, at man f.eks. tager U-banen til Potsdammer Platz, hvorfra man let og hutigt kommer til indslusningsområdet.

På vej dertil forbi monumentet for de jødiske ofre under krigen.

En spændt Tor foran Rigsdagen, umiddelbart inden 'aflædning'.

Trængsel ved bagageindleveringen. Det kan anbefales at købe sit startnummer tidligt (januar), så slipper man for at gå så langt !

En lille bid af startfeltet. Jeg stod i bås E.

Så er starten gået. På dette tidspunkt gik det fint

Sejrssøjlen !

Mod Rigsdagen i løb.

Monumentale, moderne kontorkolosser...dem kommer der flere af.

Løbere, og atter løbere.

En-eller-anden kirke...dem var der en del af.

Fantastisk opbakning fra de mange danske tilskuere, her er det Glostrup skiklub, der er indfanget.

Under broerne nær Tempelhof.

Så er der løbet godt tre timer !

Ind på Kurfürstendam ! Bemærk, hvor grønt der er ! En taxi-chaffør fortalte mig, at Berlin er den grønneste hovedstad i Europa.

En smilende Tor...i virkeligheden var jeg smadret på dette tidspunkt, desværre.

Forbi Gedächnichtskirche, symbolet på det gamle Tyskland..og med højhuset på det moderne Tyskland i baggrunden.

Moderne kunst der kunne være Louisiana værdigt.

Flere store bygninger som imponerer.

Så er vi ved Potzdammer Platz igen, der er vist 3-4 km ind.

Selv på dette sene tidspunkt i løbet, vi skriver små fem timer, var der MANGE mennesker, der stadig sled.

Tysk litteraturhistorie for dummies. Personlige favorit: Hesse (Sol og måne).

Brandenburger Tor...så er der ikke langt igen, en km's penge.

MÅÅÅÅÅL !!!!

En gul pingvin - løbet er vel overstået, omend katastrofalt langsomt for mit vedkommende. Tak for denne gang !

Læs: "Meditationer" af Marcus Aurelius !

flemming@als.ro
Æresmedlem

Odense S
posteringer 354

Skrevet - 25/09/2006 :  22:48:42  Vis profil  Besøg flemming@als.ro's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Endnu en gang tak for nogle dejlige billeder, der virkelig viser hvor mange mennesker der deltager.
Så de sidste 20 minutter af transmissionen på tysk tv, og der ser man jo stort set ikke løbere - der virker det som om der kun er én deltager og han løb nu også ganske pænt.

Venlig hilsen Flemming
-der ikke misunder dig varmen i Berlin
Til toppen af siden

flyhigh
Æresmedlem

posteringer 214

Skrevet - 25/09/2006 :  23:18:19  Vis profil  Besøg flyhigh's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Gode billeder, men godt det ikke var mig .. Jeg var nu nok kommet i mål på 30 minutter .. som patient i en ambulance .. Hehe. Jeg løb 5 kilometer motionsløb den dag, så det blegner "lidt" i sammenligning :-)

Og Haile Gebreselassies tid er for vild, men jeg kunne nu godt synes han havde fortjent verdensrekorden. Hvad skete der med ham der ville vinde over Haile? Han udgik på et tidspunkt, ikke? Hvorfor?

Min løbe-blog

Tænk før du skriver :)
Måske får en eller anden en løbeskade hvis du tager fejl.
Til toppen af siden

Mariatrold
Stjernemedlem

Århus
posteringer 181

Skrevet - 26/09/2006 :  07:59:51  Vis profil  Besøg Mariatrold's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor og alle jer andre der var i Berlin!

Sikke nogle dejlige billeder!

Jeg løb selv mit første marathon og havde et forrygende løb - trods varmen - kom jeg ind til mål i tiden 4.19.59. Tempoet holdt jeg mere eller mindre konstant (kun 4 min til forskel mellem 1. og 2. halvmarathontid) Så jeg er mega stolt af mig selv!
Jeg havde løbet 1900 halvmarathon i Århus en måneds tid før, som var alt for varm, hvor jeg gik helt ned med flaget, så jeg var meget nervøs for varmen i Berlin og tog mine forholdsregler med væskebælte og solskygge - væskebælte trods de mange depoter - som jeg var inde ved - pånær det sidste! I øvrigt var det genialt med alle de steder, der blev sprøjtet vand ud f.eks. ved hjælp af en brandbils slanger. Det gav en god nedkølende og opkvikkende effekt og løbeskoene tørrede jo på ingen tid!

Men hold da op hvor var det fantastisk - en følelsesmæssig rutsjetur af dimensioner. Jeg var så heldig at opleve runners high! Ude ved omkring 32 km var der et band, der spillede Bryan Adams "summer of 69" - og jeg sang med, grinede og græd....og løb videre...Jeg oplevede aldrig at gå rigtig ned - kun at jeg var træt på de sidste 3 km - som jeg alligevel har holdt tempoet på! Der hvor jeg troede, at jeg løb hurtigst, har jeg faktisk den dårligste 5 km tid - eller dvs. jeg synes jeg løb hurtigt fra 28- 33 og det tidsrum er der jo intet mål for - jeg kunne i hvert fald ikke længere rigtig holde styr på km tiderne på uret - løb mere på fornemmelsen efter de 30 og efter de 35 kiggede jeg ikke en eneste gang på uret.

Omkring de 20 kilometer stod der en person med et skilt med mottoet: "pain at the moment - glory for the rest of your life" - en fantastisk sætning som jeg havde inde på lystavlen resten af løbet og her bagefter.

Tilskuerne var i det hele taget fantastiske - og jeg blev så rørt hver gang, jeg så en flok danskere, der råbte "kom så piger" .
Udklædningerne blandt nogle af løberne var også imponerende- bl.a. løb vi meget af tiden sammen med en ko - der dog efter 18-19 km stod ude i vejsiden og røg en smøg!!! Ved ikke om han løb resten af vejen!!! Der var også en smølf, frugter, nogle klædt ud i shampoo flasker, lucky luke, en mand i kjole og hvidt og mange mange andre opfindsomme og kreative mennesker fra alle mulige nationer.

Da jeg kom ind i mål og fik min medalje begyndte jeg at græde igen...
Det var så stor en oplevelse!
Da jeg begyndte at gå gjorde det hamrende ondt i benene - men trods denne forfærdelige smerte til sidst var jeg bare så lykkelig.
Jeg havde det som om jeg var "speeded" - hvilket nok hænger sammen med de to foregående nætters dårlige søvn pga. spændthed og en smule nervøsitet og store forventninger - samt indtaget af diverse bananer, power-barer, energidrikke og redbull...jeg havde det sådan igår at for at komme tilbage til en normal tilstand i maven skulle der bare noget almindelig mad til - rugbrød f.eks.! og efter en lang bustur hjem igår - og nogle smertelige op og nedture af busturens trapper - kunne jeg endelig sove en hel nat igennem!

Det fantastiske er nu at smerten er på retur - nu er den "kun" som efter en halvmarathon, hvor der virkelig er givet gas.

Faktisk så er tanken om at jogge en lille tur på et par kilometer imorgen ikke urealistisk...
Men hvad siger I? Hvornår begynder I at løbe igen efter et marathon?
Til toppen af siden

k.danielsen
Æresmedlem

Nivå
posteringer 425

Skrevet - 26/09/2006 :  10:49:47  Vis profil  Besøg k.danielsen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for billederne Tor. Syntes nok at jeg så et par stykker der løb og filmede samtidig. Det er vi nogle der synes godt om - havde ikke selv energien til det.

"Forhindringer er det du ser, når du flytter øjnene fra målet"
Til toppen af siden

KMP
Æresmedlem

Madison
posteringer 300

Skrevet - 26/09/2006 :  10:52:31  Vis profil  Besøg KMP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Glimrende billeder.
Det er da rystende så mange løbere der er !. Jo, der er mange de første kilometer med jokken på tæer her og taben iPods der, men her ser det jo sådan ud hele løbet igennem !.
Det kan være man skal prøve at løbe i Berlin engang (når nu det bliver 16 grader, overskyet og svag vind).

/KMP
Til toppen af siden

Donna
Æresmedlem

København
posteringer 1400

Skrevet - 26/09/2006 :  10:58:07  Vis profil  Besøg Donna's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,
tak for gode billeder! Jeg havde en god - omend vel rigeligt smertefri - tur i Berlin Mine ben kørte glimrende men de sidste par km voldte maven mig lidt problemer. Jeg løb lidt langsommere end jeg havde satset på, men det var en stor (og varm) oplevelse. Nu hvor jeg ikke er specielt medtaget sidder jeg med fornemmelsen af at jeg nok godt kunne have satset lidt mere og være kommet ind i en bedre tid end de 3.39 det blev til. Men hvad - det var en super god tur, stor oplevelse, godt publikum og så mødte jeg masser af hyggelige mennesker; såvel velkendte som mindre velkendte
Så jeg kommer bestemt igen i Berlin!

/Marianne

MOL-log: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?s=423df0b7b0629ec1ba85bae8ea6be664&showtopic=24771&st=720

http://ladiesnight-marianne.blogspot.com/
Til toppen af siden

cult
Æresmedlem

Kbh SV
posteringer 484

Skrevet - 26/09/2006 :  11:23:16  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for billederne...Selv om jeg stadigvæk for lidt ondt i benen af at tænke på det... men endnu et klasse løb i berlin... Det var 3 gang jeg deltog, og det blir bedre og bedre... Dog har jeg aldrig oplevet "propper" selv efter godt 15 km...Men måske var der flere deltagere denne gang?

Stop dreaming, start flying
Til toppen af siden

mortenvang
Almindeligt medlem

Holbæk
posteringer 24

Skrevet - 26/09/2006 :  13:21:31  Vis profil  Besøg mortenvang's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Også tak for billederne herfra.

Jeg løb Berlin for første gang i søndags og jeg er stadig helt oppe at køre over det. Sikke en oplevelse med en helt fantastisk opbakning fra publikum. Skønt at se så mange danskere i blandt.
Ja det var varmt, men også rigtigt flot at solen skinnede.

Det var mit 3. og klart langsommeste tid, men til trods for det var det en helt fantastisk oplevelse.

Jeg skal HELT SIKKERT afsted til Berlin igen.

Hilsen
Morten

- Pain is temporary, Honor is forever!
Til toppen af siden

Lars.N
Rutineret medlem

Odense
posteringer 42

Skrevet - 26/09/2006 :  13:50:19  Vis profil  Besøg Lars.N's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr
Tak for de flotte billeder.
Godt af få genopfrisket turen.
Kom selv igennem på 4 timer 30 min.
Da jeg fik krampe i mine ben ved 32 - 33 km.
Så var godt tilfreds med af komme igennem.
Mvh.
Lars
Til toppen af siden

Lars.N
Rutineret medlem

Odense
posteringer 42

Skrevet - 26/09/2006 :  13:51:50  Vis profil  Besøg Lars.N's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr
Tak for de flotte billeder.
Godt af få genopfrisket turen.
Kom selv igennem på 4 timer 30 min.
Da jeg fik krampe i mine ben ved 32 - 33 km.
Så var godt tilfreds med af komme igennem.
Mvh.
Lars
Til toppen af siden

RikkeP
Almindeligt medlem

posteringer 15

Skrevet - 26/09/2006 :  13:55:21  Vis profil  Besøg RikkeP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Fedt med overskud til at tage de flotte billeder :-)

Kan se vi rundede Schöneberger Rathaus på samme tid.
Fik helt fornemmelsen i kroppen igen! Det var stort i søndags, og selvom varmen drillede, var det fedt!!! Det kostede på tiden, men hvor var det skøøøønt. Er helt sikker med igen til næste år!!!

Ses vi ?

Til toppen af siden

Svedig
Æresmedlem

Ans By
posteringer 507

Skrevet - 26/09/2006 :  15:56:42  Vis profil  Besøg Svedig's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Varmen var godt nok gusten, men ikke desto mindre var det mit livs største, løbsrelaterede oplevelse. Fede billeder! Tillykke til alle, der gennemførte - og tak for opbakningen til alle Jer andre!!!

Svedig
Til toppen af siden

krølben
Nyt medlem

København
posteringer 6

Skrevet - 26/09/2006 :  19:19:46  Vis profil  Besøg krølben's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor
Også tak for billederne herfra og tak fordi du anbefalede løbet. Det var som mange andre nævner en meget følelsesladet tur.
Er lidt ked af du ikke fik et billede af hende den rødhårede kæmpekvinde som dansede for vildt på sin altan (dancing queen da jeg kom forbi), men det står på den anden side printet hårdt på min nethinde.
De sidste 15-20 km var et helvede med kramper og dehydrering, men hvor var det dog en herlig tur (det må prøves igen). Jeg tror der vil gå lang tid før jeg glemmer de sidste 200 meter fra Brandenburger Tor, hvor publikum gik amok, mens jeg "spurtede" ind lige under de 4 timer.

Og hvor var det herligt med alle de (danske) tilskuere. Jeg løb på et tidspunkt sammen med en englænder som kiggede på mig og sagde (I want one of those shirts :o)).

Vi ses på landevejen
/Hasse

No pain - no gain.
No falls - no balls

Til toppen af siden

thekrus
Stjernemedlem

posteringer 77

Skrevet - 26/09/2006 :  20:33:21  Vis profil  Besøg thekrus's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej - især til dig, Krølben.

Jeg så også hende den store kvinde der dansede på hendes altan. Da jeg løb forbi var det noget af det vildeste gangster-rap hun vred sig til. Det var simpelthen så syret! Det kan man da kalde at skabe stemning.....

Kom selv igennem på 3:51 - desværre 3 minutter fra PR, men stadig godt tilfreds

Tillykke til alle der gennemførte - uanset i hvilken tid!

TheKrus
Til toppen af siden

CookieMonster
Æresmedlem

posteringer 366

Skrevet - 26/09/2006 :  21:01:47  Vis profil  Besøg CookieMonster's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Herlige billeder Torr

Kan kun tilslutte mig det store kor af den positive kritik af Berlin. Hele stemningen og planlægningen af løbet fungerer bare og kombineret med masser af og heldigvis også noget vind var der dømt succes.

Løbet foregik desværre uden den ellers obligatoriske Danmarks-singlet, så Dannebrog blev strøget på den Orange T-shirt og tilhørende tights. Ikke helt så synligt som førnævnte singlet, så man måtte lige gøre de danske tilskuere opmærksomme på man kom forbi med et "Kom så Danmark". Men så jublede de også til den store guldmedalje. Herligt

Hende den store dansende kvinde kan alle vist huske. Hun spillede såmænd "I want to be your lover" med La Rouge da jeg løb forbi. JEg løb dog videre alligevel

Krunsj
Cookiemonster
Til toppen af siden
Side: af 2 Tidligere emne Emne Næste emne  
Næste side
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page