Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Billeder undervejs fra New York marathon
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Billeder undervejs fra New York marathon
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 08/11/2006 :  00:59:52  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så kommer billederne ! Desværre fik kameraet indstillet sig selv forkert i lommen, så de fleste billeder er blevet overbelyste og vil derfor fremstå lidt kornede. Øv ! Nå, det skal ikke ødelægge det gode humør og begejstringen ved at dele ud af oplevelsen.

Lad os lige sætte scenen først...New York er som sagt byen med den berømte skyline og de gule taxier...en by, der er blevet meget ren og fredelig at færdes i...faktisk følte jeg mig mere tryg og sikker i NY end i Paris !

New York er kendt for Broadway, for Woody Allen, for McCloud og for Spiderman. Jeg så nu kun Broadway

New York er kendt for Times Square med de enorme og pulserende lysreklamer...tidligere for de frække dansere, men dem var der nu ikke mange af mere (tror jeg....)

New York er kendt for Museum of Modern Art (MoMa), hvor man kniber sig i armen ved det ene vildt berømte kunstværk efter det andet. MoMa er 'must see' !! Her først nattehimmel af Van Gogh.

Monroe af Warhol.

Picasso's ged i gårdhaven.

Godt, vi sporer ind på løb. Vi rejste jo med Marathon Travel (MTC), og hentede allerede torsdag lige efter ankomst vores løbsnumre mv. på expo'en, som nok var stor, men ikke specielt fantastisk....Hamborg's expo er den bedste, jeg har set indtil nu. Nå, lørdag morgen skulle vi til FN's fredsløb...derfor tidligt op og med subway'en dertil.

På vej skiftede vi på Grand Central, en enormt stor og flot station i marmor. Virkelig stilfuld !

Så står vi foran FN-bygningen...p****-freyser og hører på ca. 200 taler inden løbet, en lille sag med 12-14.000 deltagere , sættes i gang.

Løbere og skyskrabere. Meget specielt at opleve !

Godt, vi springer til løbsdagen, der var afgang kl. 06.00 med bus ud til Staten Island, hvor løbsstarten er. Der var MEGEN trafik derud !

Bagage skulle indleveres, og blev fragtet til Central Park..thank you, UPS

Sportsidioter . Det hyggelige ved at rejse med MTC er, at man hurtigt kommer i tale med en masse mennesker. På billedet vil kendere vide at genkende FOX og Torr herinde fra forumet.

Så er starten gået, med rockmusik, juhu-piger og fly-manøvrer lige henover hovederne på publikum...og vi er på den første bro, hvor der var en vis stigning....men...på det tidspunkt lagde man egentlig ikke mærke til det, synes jeg. I det hele taget syesn jeg ruten var rimeligt nem, og jeg løb for en gangs skyld et løb i næsten jævnt tempo hele vejen. (Tak til inspirationen fra min svenske lære-mester, Lennart !)

Logistikken i løbet fra upåklagelig, dvs. vi savnede nu nogle bananer og tilsvarende guf, det var der ikke noget af. Men vand og Gatorade var der rigeligt af, så lad bare væskebælterne blive hjemme !

Der var flot tilskueropbakning hele vejen igennem, og der blev gået til den. Den slags er bare herligt, og man giver lidt flere kræfter uden at tænke over det.

Første gang i løb ind mod Manhatten...selvom turen er 'east-bound'.

Et af de utallige bands undervejs...og de spillede alle særdeles kapabelt....en stemningsløfter af den hårde kaliber.

Ind i butiksstrøg, rigtigt amerikansk stemning, store skilte, lave huse.

Halvmarathon bliver nået på vej op ad den anden bro (fik ikke lige fat i navnet). Skyline skimtes i baggrunden.

Lance who ? Nåhr jo...

Skyline set fra den tredie bro. Nu nærmer vi os....nærmere, nærmere...

På broen. Der var en lidt stejl nedtur og derefter et par skarpe sving, men det gik nu glat nok.

Forbi første sving, udsigt tilbage mod broen.

Tusindevis af løbere ned ad 1 Avenue. Eller rettere opad, for der var en fin lille hældning over 2-3 km, vil jeg tro.

Man kommer langt med bestikkelse

Mere menneskemasse...

Irsk underholdning, den slags er altid populært og speciel

Bronx ! Det gibber lidt i en bare at se dette skilt. Bliver man 'mugget', slået ned...bortført og voldtaget....nej, det gik fint og stemningen var festlig og venlig. Sørme !

'Tor is in the house' !

Så nærmer Central Park sig...først skulle løbets efter min mening værste udfordring passeres, en lang, sej bakke op mod indgangen til Parken.

Så er vi lige løbet ind i parken, nu genstår ganske få kilometer, lidt over fire stykker, mener jeg. Herinde var der rigtigt gang i tilskuerne..og, som man kan se, var vejret dejligt med solskin..omend lidt køligt efterhånden.

En glad Tor i Central Park. Om få minutter er årets 22 marathon i hus

Mange løbere er på vej ind..og flere skulle komme. Tidsgrænsen er vist 8.5 time !

Det sidste lille stykke ned mod målet...

..som er her ! We made it !! Awesome !!!

Efter modtagelse af medalje og varmekappe stod man så i en helt sindsyg kø i vel en halv time...for at komme til sin bagage...som tilmed var urimeligt langt væk. Dette kunne godt klares mere handy, løbsarrangør ! Men ok, det kan nok ikke gøres anderledes i Parken.

Udsigt over søen og ind mod Mid-town.

Tilbage på hotellet som ligger behageligt, og især på løbsdagen behageligt tæt på målområdet...

men også på up- og midtown, f.eks, her Columbus Sq.

Dagen efter kig med at spurte rundt til de sidste indkøb, et kig på The Met Gallery, og drikke kaffe på Starbucks cafeer. Her en lille morsomhed derfra Only in America !!

I det hele taget kan turen kraftigt anbefales, dels som tur og udflugtsmål i New York by, og selve løbet i særdeleshed. Der er nogle gode grunde til, at dette er et af verdens mest populære og berømte marathonløb, jeg håber I har fået nys om dette via billederne her

..og at I har moret jer lidt.

Sæt penge af til projektet, og und jer selv en tur til NY marathon en gang i jeres levetid. Lev vel, og gør jeres bedste i alt hvad I gør, for jer selv og andre.

Vh. Tor

Læs: "Meditationer" af Marcus Aurelius !

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2701

Skrevet - 08/11/2006 :  07:56:45  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så har jeg (næsten) også deltaget i NYC marathon Tak for endnu en meget flot reportage Tor - de er altid en fornøjelse at se/læse.. fantastisk at du har overskud til at tage billeder under løbet

May-Britt
"De røde Kinder"
Til toppen af siden

løbermusen
Rutineret medlem

posteringer 34

Skrevet - 08/11/2006 :  08:37:36  Vis profil  Besøg løbermusen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,

Tak for de flotte billeder. - lige det jeg trængte til at se på, her på en uinspirerende grå onsdags morgen. Humøret steg lige et par grader her - tak for det

Til toppen af siden

german.monkey
Stjernemedlem

Egtved
posteringer 123

Skrevet - 08/11/2006 :  09:08:53  Vis profil  Besøg german.monkey's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Endnu engang tak for en flot reportage

Jeg er allerede begyndt at spare op, skal prøves en dag!

LIVESTRONG
Til toppen af siden

KMP
Æresmedlem

Madison
posteringer 300

Skrevet - 08/11/2006 :  09:30:13  Vis profil  Besøg KMP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
New York er den fedeste by....basta. Damn, jeg savner den. Specielt en regnfuld formiddag i Slagelse.
Du er for badass, Torr. Billeder og altid glimrende rapporter fra din hånd. Tak.
Det er utroligt som vejret kan variere fra år til år. I 2005 var der 22 grader og høj sol og i år var der kun en håndfuld.

22 Marathons i år ?. Badass eller en smuuuule dumdristig ?. Tjah, det er jo din krop og du hører sikkert når - hvis - den siger stop.

Alligevel kaste jeg lidt Bronx håndtegn og street-credit efter dig(også selvom man kun løb tyve skridt i den hårde del af byen....hey, det er stadig en del af 'The five borroughs'...)

/KMP
Til toppen af siden

Løbe Champen
Rutineret medlem

posteringer 35

Skrevet - 08/11/2006 :  13:30:29  Vis profil  Besøg Løbe Champen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hey Tor!
Mange tak for en fantastisk tur gennem NY's gader, det ku da godt se ud til at det er noget der skal prøves en gang
Mange løbehilsner
Aske
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 08/11/2006 :  15:23:07  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Hvor er du uheldig,som det fremgår af dine billeder har det jo været en kedelig tur,så Majbritt og mig er enige om at godt det ikke er os der har rejst så langt bare for at kede sig,og vi er overhoved ikke misundelige,håber vi ses snart så skal vi nok trøste dig lidt.
Vi skal vel også have en snak om Ruderdalsruten eller hva ???.
Mange hilsner fra arrangørerne af Danmarks Kedeligste Marathon,og vi glæder os helt vildt,det bliver bare så sjovt.

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Katharsis
Æresmedlem

Skanderborg
posteringer 318

Skrevet - 08/11/2006 :  16:25:23  Vis profil  Besøg Katharsis's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Tak for den guidede tour - dit overskud er beundringsværdigt!

Mvh
Gitte

- per aspera ad astra
Til toppen af siden

lisab
Rutineret medlem

sorø
posteringer 43

Skrevet - 08/11/2006 :  20:23:27  Vis profil  Besøg lisab's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Rigtig flotte billeder . Og et stort tillykke m/ dit 22. marathon.
Selvom jeg på et tidspunkt spurgte dig hvorfor du løb alle disse
marahon på et år , er jeg rigtig imponeret af dig . TILLYKKE .

Må jeg spørge lige så forsigtig hvad din tid blev , på denne ikke så
flade rute .

Hilsen Elisabeth
Til toppen af siden

gladamatør
Rutineret medlem

posteringer 68

Skrevet - 08/11/2006 :  21:06:35  Vis profil  Besøg gladamatør's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor !

Tillykke med endnu et velgennemført løb. Det er virkelig en fabelagtig præstation. Tak for de gode og inspirerende billeder inkl. kommentarer Jeg ser altid frem til dine beretninger - ikke mindst fordi du giver dig selv tid til at opleve undervejs.

Glad amatør
Til toppen af siden

pippi
Stjernemedlem

posteringer 97

Skrevet - 09/11/2006 :  11:02:34  Vis profil  Besøg pippi's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr.
Rigtig flot reportage og nogle stemningsfyldte billeder. Skulle jeg komme dertil en dag, at jeg skal løbe marathon, så SKAL New York have høj prioitet. Ville være fedt at kombinere løbeoplevelsen med ferie med familen i den by....
Jeg tager hatten af for dig, at du formår at nyde turen, som du tilsyneladende gør; mange glemmer glæden ved mødet med andre mennesker, stemningen, oplevelsen i det hele taget, og de spurter bare derudad´for at sætte PR. - Men som dine billeder viser, så handler løb jo om meget andet end tider ..... :-)
- Og 22 marathonløb.... tar' hatten af endnu engang :-)
Pippi
Til toppen af siden

Lindevang
Æresmedlem

Langeskov
posteringer 368

Skrevet - 09/11/2006 :  11:41:07  Vis profil  Besøg Lindevang's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Vi sad og råhyggede foran fjerneren og så hele løbet på DR2. Samme dag gav min ven, min kæreste og jeg håndslag på at vi vil deltage i 2008. Vi lægger penge til side og vi glæder os vildt meget.

Efter at have set dine billeder og læst din rapportage er vi om muligt, ENDNU mere vilde efter at nå vores mål! Vi glæder os HELT VILDT!!!!!

Tak for det ekstra skub, og tillykke med deltagelsen og det 22.!!!

Venligst

Jeanette og Thomas - Odense
Til toppen af siden

Agent Angelo
Aspirant

København
posteringer 2

Skrevet - 14/11/2006 :  13:34:41  Vis profil  Besøg Agent Angelo's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,
Tak for sidst. Jeg hoster stadig over svaret du gav mig i lufthavnen i Chicago :-)
Du er vel klar til Oslo. Held og lykke med løbet.

Gode billeder. Jeg har lagt mine ud på
http://www.flickr.com/photos/prebenangelo/sets/72157594355949179/detail/

Hilsner

Preben
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 15/11/2006 :  19:54:22  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Preben,

tak for hilsen, fine billeder du har der også ! Det føles allerede længe siden, men sådan er det jo. GODT det snart er tid til et løb igen...man risikerer jo helt at glemme det...

Jeg ved ikke lige, hvilket svar det er, du hentyder til...men det er sikkert rigtigt

Hav det godt til vi ses, var det Rom ?

Tor

Like a rock - just dumber ;)
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page