Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Lukket og slukket i Jessheim marathon !
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Lukket og slukket i Jessheim marathon !
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 19/11/2006 :  22:59:49  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
I hvert løb påhviler der et enkelt individ dette store ansvar: at være sidste mand i mål. I dag var det mine brede, maskuline skuldre, der skulle bære dette åg . Men lad os først tage optakten til løbet.

Afrejse fra Kastrup om morgenen, ankomst Oslo, Gardamoen 09.35, hvor jeg blev hentet af løbsleder Helge Velure...sikken en service !! Tak for det ! Løbsstart kl. 11.00 for helmarathon...og ja, små 5 timer senere luskede undertegnede så i mål som sidste mand. Mine forberedelse til løbet var alt andet end gode, først 5 dage med slem jet-lag efter NY, derefter et intensivt 4-dages kursus med megen mad og vin og ingen muligheder for at løbe. Ikke lige det man normalt satser på. Men...løbes skulle der, så lad os se:

Altså, løbet foregik i Jessheim, som ligger lige lidt nord for Oslo og altså 10 km fra Gardamoen.

Vintermarathon ! Vejret var nu mildt i forhold til tidligere år, lod jeg mig forstå, idag var det 2-4 grader og ingen vind. Ret perfekt !

Min store søn ville sige, jeg ser klodset ud

Så er starten gået ! Vi spotter endnu engang svenske Lennart...idag måtte jeg slippe ham allerede efter 13 km....det var ikke dagen for mig

Et typisk stemningsbillede.

Løb mod modkørende traffik er bare ikke min kop te. Sådan var det desværre en del.

Man skal nok have været i Jessheim for at se det sjove i, at dette faktisk var turens højdepunkt

Marker - uden sne ! Andre år har der været høj sne og minus 15 grader !

Festlig servering. Turens andet højdepunkt.

Spooky ensomhed derude !

Målgangen, her dog ved halvmarathonmærket for mig, Det var næsten mørkt, da jeg var i mål lige før kl. 16.

Ud på anden runde...her den oppyntede hovedgade spækket med vilde tilskuere

Fint norsk hus...vi ser det tydeligt på arkitekturen.

Turens tredie højdepunkt..passeringen af denne kirke.

Sidste mands ensomme tur i det norske. En ganske anden type udfordring end New York og Berlin og tilsvarende. Marathonløb er nu engang et mangfoldigt univers...hver løb har sin charme og sine udfordsringer, fysiske som mentale.

Denne gode mand flyttede tre gange sin udskænkningsbod helt til ære for mig.

De sidste 5 kilimeter havde jeg personlig oppasning af denne ambulance, jeg ved ikke, om de virkeligt var bekymrede for mig. Jeg kunne ikke se, om der sad en psykolog indeni, hvilket måske havde været mest relevant

Til sidst et billede til ære for mine svenske løbevenner...så kan de føle sig hjemme, også i Norge

Det var det for denne gang...ikke den mest fantistisk spændende rute..men..som nordmændene vil sige, en grei rute , og alt ialt en god oplevelse, deroppe mod nord

mvh. Tor

Like a rock - just dumber ;)

Dick
Æresmedlem

Tommerup
posteringer 595

Skrevet - 20/11/2006 :  07:49:26  Vis profil  Besøg Dick's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Fantastiske billeder og stemningsrapport. Vi er 4 gutter som også løber marathon i år er det blevet til 4 stk. I lørdags løb vi og talte om netop dig. Vi løb og diskuterede dit projekt til nytår.

Vi løb også og talte om hvordan du dog får al den tid til at løbe over næsten hele kloden? Og nu skriver du at du har en søn også.

Det er jo næsten sådan at man helt glæder sig til mandag for så er der nok endnu en berretning fra et marathon ude i den store verden.

Thomas
Til toppen af siden

KMP
Æresmedlem

Madison
posteringer 300

Skrevet - 20/11/2006 :  08:18:40  Vis profil  Besøg KMP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Helt enig !. Hvordan finder du tiden til alle disse løb ?

Det er iøvrigt ikke så tit at der figurerer en person med en økse i hånden når der diskes op med billeder her på siden. Det er mest stramme bukser og svedige løbere der gøres i, så øksemanden var et friskt pust.

/KMP
Til toppen af siden

kramme
Æresmedlem

Frederikshavn
posteringer 383

Skrevet - 20/11/2006 :  17:41:27  Vis profil  Svar med kopi af besked
Ja så kom trommehinderne vel på plads efter NY!!!. Tak for endnu en god stemningsreportage som muntrer os andre lidt op mellem vore ikke så talrige marathons..

løbs/livs-nyder.
Til toppen af siden

shortrunner
Stjernemedlem

Hillerød
posteringer 137

Skrevet - 20/11/2006 :  20:05:16  Vis profil  Besøg shortrunner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor!
God beretning og Tillykke med endnu et Marathon!

Og fortsæt endelig den form for humor du bruger
i mange af dine indlæg,jeg morer mig gevalddigt!

Mange hilsner Allan Nielsen
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/11/2006 :  21:23:06  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
På forsøgsbasis er her en lille video fra løbet...

http://www.youtube.com/watch?v=8WZXYPoFeYw

Er det noget at gå videre med ?

(Jeg ved ikke, om vi kan få Brad Pitt som stand-in, han er nok ikke mand for mit program...).

T

Like a rock - just dumber ;)
Til toppen af siden

Ringz
Almindeligt medlem

Danmark
posteringer 29

Skrevet - 21/11/2006 :  23:14:44  Vis profil  Besøg Ringz's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kan kun tilslutte mig..... har i de få måneder, jeg har anvendt dette forum, hentet stor inspiration til den daglige træning fra dine farverige beretninger og tilgang til løb generelt...

Ideen med Youtube er da helt i top og ser frem til flere videoer....

Og sikke en kontrast i forhold til NY hehe... for pokker - det må ha været et mentalt ridt af de helt store! *GG*
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page