Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - JULEMANDEN løb marathon i Bergen - se selv ;)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 JULEMANDEN løb marathon i Bergen - se selv ;)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 03/12/2006 :  19:09:19  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej løbevenner i Danmark og Norge,

så har jeg for anden gang i træk været til et lille løb i Norge, denne gang i Bergen...og i anledning af den stundende højtid og til ære for mine unger..ja, så gik der julemand i den

Bergen ! ...

Turen startede tidligt hjemme i Danmark..først en flyvetur..

Julemanden er klar !

En lille video-appetizer

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=uTi8FLJGIw4

Vi var et par stykker i den langesommere del af feltet, som fik lov at starte kl. 11 (imod officiel løbsstart kl. 12)...her er Hans-Jacob Berntsen og jeg så igang. Hans-Jacob havde været så venligt at hente mig i lufthavnen, mange tak for dét !

Ifølge Hans-Jacob ligger her Norge's mest bevogtede fængsel, hvor de værste forbrydere sidder inde. Tænk sig, i skarp bevogtning i Bergen..og når der er 'frikvarter' i gården, så regner det altid Man skulle tro Norge havde en 0-kriminalitet

Forplejningen var i top !

En nisse og en vinder. Hvem ved, måske to vindere

Igen..her med løbsarrangør Per Gunnar Alfheim, en meget venlig mand, på flanken. Tak for et super arrangement !

Så er julemanden ved 1/2 marathon mærket...bag mig står vinderen af 1/2 marathonet, Alemayehu Sitotaw, som løb utroligt flot ! Lige så flot løb den suveræne vinder på marathonløbet, Norges bedste marathonløber Helge Hafsås, som udviste en helt utrolig koncentration...af den slags, man keder fra Tiger Woods og Roger Federer. Verdensklasse og meget inspirerende ! (2.33 løb Helge på, ca. dobbelt så hurtigt som en anden en...).

Mere vanvid...

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=zkzQ73ODGGc

Stemningsbillede. Bemærk skyerne til højre...dem fik vi desværre en del 'glæde' af...med KÆMPE vandpytter til følge.

Oblatautomat ? Og længere ned et drive-in alter, så man kan få lidt Helligånd og syndsforladelse 'on-the-fly' ?

Ruten foregik på cykelsti hele vejen, en 4*10 km rute samt 4 små runder ud/ind af stadion...mellemkuperet...men med en del bilstøj. Jeg fik mange 'dyt' pga. udklædningen, så humøret var godt nok, Desværre løb jeg forkert på første runde, satte vel 8 minutter til. Øv.

Styr lige denne coole hippie-bus..man kan kun fantasere om de orgier, der måske er foregået her...

Efter løbet blev jeg venligt kørt til mit hotel i byen af en anden løber, nemlig Bjørn Hågensen..takker ! Jeg havde cirka denne udsigt...

..og næste dag ved den berømte Brygge fra Hansa-tiden...

Århundreders handelsboder...

...meget hyggeligt...og meget en turist-ting.

Tidernes gang...hvad disse mure og steder ikke har vidnet...

Et kig mod Fløy-banen..som jeg desværre ikke fik tid til at tage.

Til sidst en stolt mand, vores alles Holberg.

Næsten lige så stolt var jeg, dette var årets 24 marathon..og nu venter sæson-finalen blandt forhåbentligt en rigtig masse bekendte til Socialmarathon d. 31 december. Så dér ses vi, ikke ?

Tor

Like a rock - just dumber ;)

Tom Pedersen
Stjernemedlem

Tjele
posteringer 137

Skrevet - 03/12/2006 :  19:24:42  Vis profil  Besøg Tom Pedersen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hej Torr
tak for du deler dine oplevelser os andre
hvor mange deltagere var der i Bergen?

Hilsen Tom

HUSK Viborg City International marathon 9. sept. 2007
Til toppen af siden

Korak
Stjernemedlem

Bergen
posteringer 85

Skrevet - 03/12/2006 :  19:43:43  Vis profil  Besøg Korak's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hei Torr,
Takk for flott reprotasje fra løpet og byen. Jeg gjorde som Tombody sa(på kondis-forum). Hver gang jeg møtte på deg i løypen sa jeg heia Tor!

Forresten, takk også for ditt morsomme innslag som julenisse!
Til toppen af siden

KMP
Æresmedlem

Madison
posteringer 300

Skrevet - 03/12/2006 :  20:14:37  Vis profil  Besøg KMP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det er, som altid, en fornøjelse at læse dine beretninger. Det må koste masser af tid og spidsen af en jetjager at tage rundt til så mange løb.
Respekt til dig, Torr....

/KMP
Til toppen af siden

miu
Stjernemedlem

posteringer 182

Skrevet - 03/12/2006 :  21:15:57  Vis profil  Besøg miu's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,

Fantastisk, intet mindre!

Det er altid en fed oplevelse at se dine billeder/video!

Video nummer 2 fik mig i gulvet af grin :-)

"Sikke noget lort" hehe

/mikkel
Til toppen af siden

judoknægt
Rutineret medlem

vallensbæk strand
posteringer 66

Skrevet - 04/12/2006 :  01:38:26  Vis profil  Besøg judoknægt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
takker for en god og hyggelig rapportage. Det er noget der bringer ens humør i top.
og flot er det at se at du har løbet 24 af de lange, i år. ca. et mar. for anden weekend :-) Flot det er ikk meget restitution du når :-)

Bo Thomsen
med "løberknæ" :-( øv ingen løbeture resten af året :-(
Til toppen af siden

ksm
Æresmedlem

Ry
posteringer 231

Skrevet - 04/12/2006 :  07:38:23  Vis profil  Besøg ksm's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Og tillykke med dit marathon nr. 24 i år.

Jeg tilslutter mig koret af de læsere som med spænding venter på dine billeder og beretninger.

Det er god underholdning.

Jeg kan se at du også er begyndt at løbe udklædt.

Måske jeg skulle deltage i Socialmarathon.

"Julemanden og Duracell kaninen" i samme løb hva´

Kim

Kim Smitt
Til toppen af siden

Brandmanden
Æresmedlem

Haderslev
posteringer 519

Skrevet - 04/12/2006 :  13:22:19  Vis profil  Besøg Brandmanden's hjemmeside  Svar med kopi af besked
KANON.... underholdning.
Lækkert med både billeder og video.

Henrik

Keep steamin´...
Til toppen af siden

Ringz
Almindeligt medlem

Danmark
posteringer 29

Skrevet - 04/12/2006 :  18:49:19  Vis profil  Besøg Ringz's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Super

Også på tide, at julemanden hopper på motionsbølgen, som et godt forbillede for børn i alle aldre..... *GG*

(Forstår godt, hvorfor du lod sækken med gaver blive hjemme..pyhaa)

/Flemming

"Tager man på, hvis man løber baglæns?"
http://blog.ring-jensen.dk
Til toppen af siden

GreatDane
Æresmedlem

Marke
posteringer 262

Skrevet - 04/12/2006 :  19:08:30  Vis profil  Besøg GreatDane's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Et stort tillykke med dit 24. marathon i år. Ser frem til at fejre dit jubilæum ved Social-Marathon Jeg tror dog jeg holder mig til den halve
Det er altid en fornøjelse at læse dine beretninger og se dine billeder. Man bli'r jo helt i julehumør

GreatDane

"Livet er ikke den tid der er gået, men den tid du husker"
Til toppen af siden

thomchrnil@hotmail.com
Rutineret medlem

Klarup
posteringer 47

Skrevet - 04/12/2006 :  23:54:23  Vis profil  Besøg thomchrnil@hotmail.com's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr, jeg må sige det er virkeligt imponerende med 24 marathon på et år. Det er nogle virkelig gode billeder du har taget. Måske man skulle gå efter at løbe 24-25 løb på et år. Jegnøjesnu med en målsætning der hedder 3 marathon næster år. København,Berlin og så ved jeg ikke hvad foret løb det sidste bliver, så hvis der er nogen der har gode forslag er de velkomne.
Thomas

It`s not easy when my as is burning!(Goran Ivanisevic)
Til toppen af siden

verdensmanden
Stjernemedlem

Århus
posteringer 75

Skrevet - 05/12/2006 :  04:38:57  Vis profil  Besøg verdensmanden's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,

Super gode billeder og video..
Hvis mit elendige knæ kan holde til det har jeg også planer om at løbe White Rock Marathon her i Dallas hvor jeg pt er bosat..

Dog bekymrer det mig lidt at de melder 17-18 grader og regn..
Hvor varmt er det derinde under dragten??
Og hvad med skægget.. det bliver vel godt svedig..
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page