Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Spirende forår i Rom marathon (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Spirende forår i Rom marathon (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 20/03/2007 :  23:10:05  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Rom !

Efter min mening forstår man først livet, når man har været i Rom, den evige stad, hvor man bogstaveligt vader rundt i 3000 års historie. Her er historien samlet i form af obelisker fra det gamle Ægypten, kirker og gravkamre fra Kristus' tid, kejsertidens triumfbuer, Pantheon, kirker fra middelalderens pave-vælde og nutiden i form af dyre modebutikker, hyggelige resteauranter og hippe barer. Her er det hele, og alt dét er på ruten for Rom's marathon !

Nemlig !

Men lad os starte ved ankomsten til byen, hvor turen gik direkte ud til expoen i EUR byen udenfor centrum:

Hurtigt tilbage til byen igen, hvor tankerne var kommet i andre retninger... nemlig MAD...dette er fra 'Re Degli Amici', en kendt kunsterresteaurant.

Efter et par pragtfulde dage i solskin og megen sightseeing er vi så her på løbsmorgenen:

Der stilles op foran Colosseum...

Så er løbet skudt igang, her et kig på et orkester på trappen til Capitol, den ene af de syv høje.

Ruten var lavet om i sidste øjeblik, således at vi startede med 'det kedelige' stræk ud af byen...

Her krydses Tiberen uden for byen...

Forbi Pyramiden.

Så er vi tilbage i centrum, her er løbet godt 11 km, da vi passerer Synagogen.

Forbi kejser Hadrians borg:

..og lidt senere forbi...rigtigt gættet : Peterskirken !!!

Et hurtigt stop på pladsen, et varigt minde !

Foråret lå på lur, vi havde vel en 18-20 grader og træerne stod så småt i blomst:

Så løbes der lidt ud af byen igen, her er vi halvvejs.

Forbi det Olympiske Stadion.

En af de få reele stigninger..op på lidt motorvejsstrækning.

En del km. senere...igennem en tunnel, og derefter den flotte afslutning midt i byens centrum. Løbet var flot og godt arrangeret, ruten var afspærret hele vejen, god forplejning og mange tilskuere. Mewre end godkendt !

Piazza Navona forceres.

'Medics' tager sig en slapper...

Forbi Piazza Argentina (hvor kattene bor...)

For anden gang ind på Pz. Venezia, med- og modløbere.

Ind på Corso'en (Via del Corso), Roms 'hovedgade'.

Og hele vejen igennem ned til Pz. del Poppolo, hvor den mere end 3000 år gamle obelisk står. Tænk lidt over dét, 3000 år !!!

Der vendes...og nu går de sidste 5 km kun hjemad !

Forbi den Spanske Trappe.

... og pladsen lige efter...

Forbi Trevi-fontænen:

Under de karakteritiske buer:

For tredie og sidste gang krydses Pz. Venezia, her kig mod Campidolgio'

Forbi Circus Maximus, det antikke Rom's hestevæddeløbsbane:

En lille video med Coloseum:

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=pLOKSnwShVI

MÅL !!!

...og kaos efterfølgende...

En glad Tor, dette var mit marathon nr. 40

Til sidst siger jeg farvel, farvel Rom, farvel Pantheon !

PS: Dette løb er - ET MUST !

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17

flemming@als.ro
Æresmedlem

Odense S
posteringer 354

Skrevet - 21/03/2007 :  00:51:07  Vis profil  Besøg flemming@als.ro's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor...

Tillykke med de 40 gamle marathondreng .
Tak for de skønne billeder og ja jeg er enig med dig Rom marathon er virkelig et must.
Jeg var en af dem der havde krydset fingre for at vejrudsigten for søndag i Rom holdt, de havde lovet skyer og spredte byger, men de holdt sig lige lovlig langt væk. Jeg skal være den første til at medgive at rammerne for løbet tog sig særdeles smukt ud i det fine forårsvejr, men for fan... hvor jeg led i varmen .

Det ændrer dog ikke ved at dette løb er fantastisk smukt og at det er en utrolig oplevelse at få lov at løbe forbi den ene imponerende historiske seværdighed efter den anden.

Venlig hilsen Flemming
Til toppen af siden

MortenTL
Æresmedlem

posteringer 645

Skrevet - 21/03/2007 :  06:18:00  Vis profil  Besøg MortenTL's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hey Torr..
Også et tillykke herfra med de 40 marathons, det er imponerende! Super fine billeder.. Som altid, så inspirerer de en, når man ser dem igennem - hver gang med en efterfølgende følelses af, at det løb må man bare prøve...

Tak for for billeder og beretning!

Mvh Morten

"no pain, no game"
Til toppen af siden

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 21/03/2007 :  06:50:02  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Et stort tillykke med de 40 Marathon,og stor enighed med jer andre,Rom Marathon,det skal bare opleves.
Jeg kom selv igennem på 3.50.40 tim ,og det var dejligt at løbe i singlet og korte bukser,og Tor,hverken Majbritt eller jeg kunne finde dig,og vi ledte ellers længe,men ses vi i Greve næste Søndag ???.Hilsen Jørn.

Ps:Husk Bane-Marathon www.5-taarns-marathon.dk

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

dot.got
Rutineret medlem

Odense
posteringer 62

Skrevet - 21/03/2007 :  09:04:26  Vis profil  Besøg dot.got's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Også et stort tillykke fra mig... Nyder at læse om... og ikke mindst "se" dine marathons oplevelser. Dejligt at det hele ikke handler om sekunder, men at nogle har tid til at "stoppe" op og suge indtrykkene til sig. Og så lige også en tak for inspirationen. Jeg er så heldig at jeg skal til Rom i påsken...sammen med løbeskoene, da Hamborg lurer lige om hjørnet... Så mon ikke jeg nu kan finde en ½ marathon rute dernede

Hilsen Dorthe

Ses vi til Korup ½ Marathon...altid første søndag i april
www.korup-motion.dk
Til toppen af siden

ksm
Æresmedlem

Ry
posteringer 231

Skrevet - 21/03/2007 :  21:24:24  Vis profil  Besøg ksm's hjemmeside  Svar med kopi af besked
For fan..n Tor

Hvad ligner det at vise disse billeder fra Rom !!

Jeg bliver jo bare dybt misundelig, da det oprindeligt var min plan at løbe marathon i Rom i år.
Men da jeg fik min rygskade i september turde jeg ikke tilmelde mig, da jeg ikke vidste om jeg kunne nå at blive klar.
Det må blive 2008 i stedet.
Kanon gode billeder og historier som sædvanligt.

Har i øvrigt en kollega som løb den sidste år. Hans plan var at løbe på under 3.05, men det blev vist omkring 3.30. Undskyldningen var at det var varmt og der var mindst 50 km med brosten

Hvis ikke vi ses før, så ihvertfald til Rudersdal Marathon 3/6

Ser allerede frem til billeder og kommentarer fra dit næste marathon

mvh

Kim Smitt
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/03/2007 :  22:22:26  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Kim (og jer andre),

ja, undskyld, det var ikke pænt gjort

Jeg håber, det går bedre med din ryg ? ... så du bliver klar til Rudersdal d. 3 juni ... jeg har snart nogle spændende nyheder herom.

Tak for de øvrige hilsener også..og til Jørn og Majbritt kan jeg kun sige, at jeg også kiggede efter jer ! Vi må derfor ses i Greve næste lørdag !

Snøft...jeg savner allerede Rom

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page