Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Wunderschöne Wien marathon (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Wunderschöne Wien marathon (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 01/05/2007 :  16:39:05  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Lad det være sagt med det samme: Wien marathon er et FANTASTISK løb ! Kun overgået af Hamborg i Europa, spørger du mig. Hvorfor ?

Well, Wien er en flot og hyggelig by og særligt på denne årstid sidst i april. Ruten er enormt flot og afvekslende..samt rimeligt nem uden de store bakker eller andet stads. Organisationen fungerer i germansk topklasse og ruten er - naturligvis - helt afspærret for anden trafik. Der spilles, især klassisk, musik rundt langs hele ruten...det skaber virkelig en unik stemning.

Ja, man kunne blive ved... tag for alt i verden til Wien marathon på et tidspunkt.. og løber du ikke en fuld marathon kan du muntre dig på den halve eller kvarte distance (sidstnævnte på staffet-hold) eller i børneløb.

Lyder det ikke overbevisende ? Nej ? Så tag et kig på denne visuelle forsmag.

Wien er som kendt musikkens by...her en statue med Johan Strauss. Byen er også kendt for sit Mozart-hus.

Byens centrum er en blændende flot kulisse med luksuriøse handelsstrøg...

...og aftenture nydes blandt stemningsfulde monumenter.

Men lad os gå videre med selve løbet... først nummerafhentning på Messe Wien.

Det var en varm weekend i Wien, lørdag med temperaturer på 26 grader...her en vejrudsigt til husarerne.

På løbsmorgenen tager man metroen ud til startområdet...der var faretruende trængsel !!!

Aflevering af løbssækken.... FN-bygningen i baggrunden.

Et video-klip fra startområdet...bemærk musikken !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=ZZVvnsjzLIM

Så er løbet i gang...der løbes på Reichbrücke...

..som jo løber over Donau...

.. og med flot udsigt.

Lidt senere passeres 'Volks Prater', hvor der er forlystelsespark.

Løbet var meget 'grønt'...her med kastanietræer i blomst.

Der var vel kun en snes danskere med i løbet..her bliver jeg yndefuldt overhalet.

Så nærmer vi os midtbyen for første gang ud af tre.

Videre i midtbyen.

Spasmagere var det ikke mange af...her dog en, der 'solgte' pizza hele vejen !

Forbi første staffet-plads (ude til venstre).

Så nærmer 1/2 marathon punktet sig.

En varmeophedet Tor med Parlamentet i baggrunden. PÅ dette tidspunkt var jeg faktisk lige ved at besvime af varmen...jeg havde det rigtigt skidt... men heldigvis kom der nogle skyer og lidt kølig brise ind over ... det reddede løbet for mig !

Så skal vi videre...først lidt gadeløb, så ud i de grønne områder igen. Hvem sagde Hundertwasser ?

Forbi Hotel Mozart. Mozart ! Tænk sig, i denne by havde verdenshistoriens måske største geni sin gang. I slutningen af 1700-tallet !

Endnu en spasmager.

Så er der modkørende løbere ved Donau's bred... de andre værende 10 km foran ! PÅ dette tidspunkt havde jeg endnu en krise, men 'My Way' med Frank Sinatra bragende ud over det hele og med syngende løbere overalt satte punktum for dét !

Ahh..ud til grøn skygge og mere musik fra højtaleranlæggene.

Bare dejligt !

Her fejres de, der har deltaget i alle Wien marathonløb gennem tiden.. og ved dette sted altså rundede 1000 km i løbet ! Tillykke !

Så er jeg næsten færdig, her lige inden der løbes ind til selve målgangen.

Her har vi målstregen (bagerst i billedet).

Et video-klip fra mål !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=mVfsFS9BpSk

Glad for endnu et gennemført løb !

Vanduddeling - i fornemme omgivelser.

Her en gruppe af Århus-løbere, som havde taget turen til Wien i tog... jeg forstod efterfølgende, at man nok anbefaler FLY næste gang. Og med ugens oplevelser med SAS-strejke, der nær havde spoleret i hvert fald min deltagelse, så må vi nok hellere anbefale Austrian Airlines...som jeg fløj hjem med ... god service og behageligt fly ! Nå, disse Århusløbere havde haft et godt løb... på billedet ses bl.a. Dorrit (dth) herinde fra.

Kulissen på vej mod bagageudleveringen !

Her fik jeg så en dejlig varmt bad i militærets dertilindrettede badetelt ! Helt super ! Alt i alt fungerede alt i dette løb bare perfekt !

Det var det for denne gang, tiden er gået. Husk nu: Wien marathon skal prøves !!!

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17

kvikpeter
Æresmedlem

posteringer 1481

Skrevet - 01/05/2007 :  17:21:03  Vis profil  Besøg kvikpeter's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tillykke med endnu et maraton - din flid og stædighed er imponerende.

For mig var det særligt skønt at se billeder fra Wien, da jeg har været 2 gange i byen - dog ikke som maratonløber - og er ganske enig med dig i at det er et herligt sted med gode minder.

jeg må seriøst overveje om jeg skal genoptage maratonkarrieren, som pt. ligger i dvale, i netop Wien.

Jørgen

"Man kan hvad man vil, sålænge man kun vil, hvad man kan"
Til toppen af siden

Mr.Boston
Rutineret medlem

Ølstykke
posteringer 44

Skrevet - 01/05/2007 :  19:52:31  Vis profil  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Dejligt at læse om din tur til Wien, og samtidig konstatere at du kom helskindet igennem...lidt varmere end Boston

Du ser øm ud i knæsokker....og jeg glæder mig også over at ser billederne af "den smukke side af livet"

Jeg deltog selv i BT halvmarathon, også varmere end Boston, et godt løb som altid, selvom jeg giver medhold i kritikken af uddelingen af vand og frugt på Rundforbi stadion, men så kan løbet også udvikle sig til næste år

MVH.
Mr.Boston (Morten)
Til toppen af siden

Aleco
Stjernemedlem

Virum
posteringer 136

Skrevet - 01/05/2007 :  20:19:47  Vis profil  Besøg Aleco's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,

1000 tak for endnu en god afhandling. Du er da bidt af en gal marathonløber, det er sjovt og underholdene at følge dine løb.

Hermed tillykke med dit Wien marathon!

Min nye hjemmeside www.alecogr.blogspot.com
Til toppen af siden

blodsvente2
Almindeligt medlem

posteringer 22

Skrevet - 02/05/2007 :  03:06:09  Vis profil  Besøg blodsvente2's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsan,

thanks for the super pictures and video of Vienna marathon. I enjoyed them very much. Did you take the pictures?

Our sports consultant Petr also participated in the race - came on 24th place with a new personal best (2:33h).
Will you be in Prag International Marathon on May, 13th?

Sven - www.runthema.com

Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 02/05/2007 :  07:18:56  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Tillykke med endnu et velgennemført løb. Det er imponerende at du kan holde til at "æde" marathons i det tempo du gør. Var det nr. 45 eller løber du så meget at min hovedregning ikke kan følge med længere

Igen - fedt at du har overskudet til at tage oplevelserne med hjem til os i digital form.

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page