Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Naturskønne Storebælt M (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Naturskønne Storebælt M (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 17/06/2007 :  23:17:58  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Søndag morgen....17 juni 2007... anden halvdel af arbejdet denne weekend skal gøres færdigt: Efter lørdagens marathon i Århus, står Storebælt Naturmarathon for skud. Benene er godt nok lift ømme, men det er slet ikke så slemt, som man måske skulle tro. Det ene knæ brokker sig lidt, men det får være.... et knæbind på og så må vi se. Jeg er ikke den eneste med dette projekt denne weekend... min svenske læremester Lennart Skoog er på, ligeledes Caroline Aistrup, Leif Skinnerup og Vagn Kirkelund. Alle klarede sig igennem, tillykke med det !

Storebælt Naturmarathon starter i Slagelse og slutter i Skælskør... og bugter sig igennem flotte bakkelandskaber, gårdstrøg, Korsør by, stand, skov og klitter. En særdeles afvekslende rute med en masse sjove udfordringer... og skulle vi udnævne et nyt 'flotteste marathon i Danmark' går prisen - om ikke andet denne weekend - til dette løb !

Vi starter på Schweizerpladsen i Slagelse, hvor vi faktisk skulle løbe rundt tre gange..her er vi dog inden starten er gået.

Jeg er frisk. Jer er frisk. Jeg er frisk.... (selv-hjernevask )

Løberne gør sig klar.

Startfeltet stiller sig parat.

.. og så er starten gået !

Så er vi på vej ud af byen, ud i den flotte natur. Først venter et par hårde bakker.

Første. Frank og Erhard kæmper !

Et lille klip med naturen her.

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=MthLg9YYwN8

Her kan vi se, at der er flot ! Tillykke til Erhard med marathon nr. 380 idag, iøvrigt !

Valmuer i blomst !

Her skal vi på lidt landevejsløb.

Lidt senere forbi søde heste.

Her efterlades ingen tvivl. Ingen i feltet var vist i fare for at slå hovedet.

Mææh !

Forplejningen var i top, ingenting at bemærke dér !

Mere landidyl.

Her bliver jeg overhalet af Frank...og blev vist sat med over en halv time ! Flot !

Så er vi på stranden, en teknisk svær disciplin...men sjov og smukt.

Et lille klip fra standen !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=iw2CIqjENNw

Mere !

Kig til Storebæltsbroen.

Så sætter vi kursen mod Korsør by.

Det er svært at være uenig !!!

Så er vi i Korsør.

Den karakteristiske dlg-silo, som alle i Korsør vil genkende.

Havnen passeres.

Og noget historisk et-eller-andet...

Pulserende liv på gå-gaden...

Byens fornemme bager passeres.

Gadekæret ditto.

Så er vi på vej ud af Korsør - tak for det - og nede ved strand igen.

Op i klitterne skal vi.

Der er 6 dage til Sankt Hans...forberedelserne er startet.

Storebæltsbroen igen !

Men vi skal nu engang videre.

Igennem herlig troleskov.

Udsyn til flotte, stejle klit-partier.

Senere ind i bøgeskov..herligt sommerdufte fra skovbunden og fuglefløjt.

Så passerer vi Avlsgården... er det en opfordring, eller ? Hvad blev det iøvrigt til med de strandbabes, vi var blevet lovet af løbsarrangøren ?

Nå, spøg til side...vi skal videre i programmet...og ad skovstierne...

Lidt senere ud på nogle småveje.

Umm...kan du dufte det ? ... det kunne vi, tænderne løb i vand ! Friske, søde jordbær !

I det fjerne øjnes Skælskør...vores endestation.

Men forinden skal vi forcere alle forhindringer, her lidt flot vej-noget...

.. og så ned mod stranden igen. Herligt !

Meget specielt at løbe her !

Man kan næsten mærke suset og friskheden !

En enkelt korvarig byge fik vi vist her. Senere kom der rigtig torden, uha uha.

Vand og energidrik... blev indtaget i store mængder idag.

Fyr. (?)

Forbi sommerhuse.

En vanvittig røgdykker havde sat sig for at gennemføre løbet i fuld mundering ! Tillykke med den bedrift !

Mere flot natur...it just keeps on coming !

Nu er der ikke langt igen.. og det lykkedes mig for anden dag i træk at overhale indtil flere på de sidste kilometer. Dét er nyt for mig.

Dog ikke endnu.

Eller nu.

Men her er jeg gået forbi...og har et hurtigt kig mod Skælskør havn inden jeg er i mål.

Hvilket lidt rystet ses her.

Det var så det løb..og den weekend...og mit første dobbeltmarathon, altså to på to dage er i hus. Jeg kan ikke skjule at jeg er lidt stolt over den bedrift, specielt da jeg løb 5 minutter hurtigere idag end igår !

Til Storebælt Naturmarathon vil jeg sige tillykke med at flot løb på en rigtig smuk og god rute... et forbedringspunkt til næste gang er bustransporten tilbage til Slagelse som i den grad kiksede idag ! Det skal dog ikke ødelægge mindet om et super løb og en fantastisk weekend for mit vedkommende.

Farvel - og tak ! mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:

Kik
Æresmedlem

posteringer 243

Skrevet - 18/06/2007 :  00:34:40  Vis profil  Besøg Kik's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Torr

WAUV! og tillykke, det er da vildt!!

Kik
Til toppen af siden

sorhol
Æresmedlem

Helsinge
posteringer 677

Skrevet - 18/06/2007 :  04:26:50  Vis profil  Besøg sorhol's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,

Det var helt sikkert en meget flot tur, som dine fine billeder også viser.

Min eneste anke var de manglende standbabes. Vi må simpelthen have fat i singletten på Kaare når vi ser ham....:)

www.sorhol.com
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 18/06/2007 :  06:10:28  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Endnu en gang må jeg tage hatten af for dit overskud - 2 marathons med få timers mellemrum ... og stadig energi til at tage billeder

Som dine fotos viser så var det en sand fornøjelse for sjæl og øje at løbe turen, den rute var godt tilrettelagt og ligeså smuk som den var varieret.

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Anissa
Æresmedlem

posteringer 212

Skrevet - 18/06/2007 :  06:31:47  Vis profil  Besøg Anissa's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
TIL LYKKE!!! - Imponerende!
Anissa
Til toppen af siden

JensBH
Æresmedlem

Horsens
posteringer 235

Skrevet - 18/06/2007 :  08:18:57  Vis profil  Besøg JensBH's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Stort tillykke med dobbeltmarathon weekend. At jeg skulle have løbet Storebælt M søndag ovenpå Århus lørdag, er ganske enkelt utænkeligt. Jeg havde egentlig satset på at løbe med KUUL.dk drengene til Skejby sygehus efter løbet lørdag, men selv det var håbløst da jeg først kom i mål.

Stort tillykke - Jens
Til toppen af siden

Runner100
Nyt medlem

posteringer 12

Skrevet - 18/06/2007 :  09:40:22  Vis profil  Besøg Runner100's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Stort TILLYKKE. Det var rigtig godt gået. Også tak for den dejlige beskrivelse af ruten og de mange seværdigheder vi mødte og de dejlige billeder.

Jeg kom selv i mål nogle minutter efter dig, men stadig under 5 timer, der var målet for mit FØRSTE maraton.

Jeg er enig med dig og de andre i øvrigt. Det var et fint arrangement med god forplejning, afmærkning etc.

Med venlig hilsen
René Demuth

Til toppen af siden

Kaare P
Æresmedlem

Korsør
posteringer 995

Skrevet - 18/06/2007 :  15:20:21  Vis profil  Besøg Kaare P's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Stort til lykke med dit dobbeltmaraton. Og så ovenikøbet hurtigere på anden dagen - på en ikke helt let rute. Nådede desværre ikke at se dig på ruten, da jeg havde travlt med at sætte rute op og pille rute ned, dele præmier ud m.v.

Vi er glade for at du, som stort set alle andre, har nydt ruten og naturen. Det håbede vi, og glad for roserne til depoterne og hjælperne. Vi ved godt det er forbedringspunkter, og det klarer vi til næste gang. Ét af dem er strandbabes og jeg må beklage overfor Sorhol og Torr, at de manglede denne søndag. Jeg forsikrer at de var der weekenden før, hvor vi testede ruten af: I 30C og sol - var der nok at se til for både mænd og kvinder.

mvh

Kaare P

www.storebaeltsloebet.dk
Til toppen af siden

Bevis Frond
Rutineret medlem

Karlslunde
posteringer 62

Skrevet - 18/06/2007 :  15:43:34  Vis profil  Besøg Bevis Frond's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Kaare,

Men åbenbart intet Storebælt Marathon næste år ???
Til toppen af siden

Kaare P
Æresmedlem

Korsør
posteringer 995

Skrevet - 18/06/2007 :  16:55:14  Vis profil  Besøg Kaare P's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af Bevis Frond

Hej Kaare,

Men åbenbart intet Storebælt Marathon næste år ???

Intet er afgjort, men der Broløb over Storebæltsbroen den 31. maj og det er de samme hjælpere vi skal trække på. Så nok først i 2009.

mvh

Kaare P

www.storebaeltsloebet.dk
Til toppen af siden

Jesper
Æresmedlem

Randers
posteringer 876

Skrevet - 20/06/2007 :  22:13:25  Vis profil  Besøg Jesper's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor...

flot klaret og flot beskrivelse af din tur.

Hvad kamera medbringer du på turene ?? regner med det er en "lille fiks model"

med løbevenlig hilsen

Jesper (http://like2run.dk)

"Pain is temporary - Pride is forever"
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 21/06/2007 :  11:22:37  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for jeres svar, det luner altid med et skulderklap og en lykønskning !

Ang. kamera så er det et Olympys SW720 ... der er vist også kommet en nyere model SW770.

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page