Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Perfekte HCA marathon (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Perfekte HCA marathon (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 23/09/2007 :  20:45:13  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
På en dag med perfekt marathonvejr - 17-18 grader og let overskyet og ganske lidt vind - var vi mange der nød turen rundt på HCA marathon i Odense idag. Dette er bare et løb, man vender tilbage til, her er der styr på tingene, her fungerer alt ! Ruten er tilmed forholdsvis 'hurtig', selvom bakkerne de sidste 14 km er mere giftige end sjovt er. Men nu er det også få ting, der er sjove efter 28 km.

Nu tog jeg jo billeder her sidste år også, så jeg havde egentligt bestemt at det ikke skulle være så mange i år ... men hver dag er jo ny...så..det blev til et par stykker alligevel. Tak iøvrigt til de mange (! - jeg er meget beæret) som hilste på mig på inden, under og efter løbet, inkl. adskillige tilskuere. Nedenfor betaler jeg lidt tilbage.

Så er vi ankommet til messehallen.

Derinde foregår løjerne.

Jens Strøm er klar med en af sine karakteristiske H.C. Andersen udklædninger.

Så er vi indenfor.

Nummeruddeling. Samt en meget fyldig sponsorpose, tak for dét ! Så er nogle af julegaverne reddet.

Klar er jeg - sådan da.

Mere klar er Aage, der igen var festlig som klovn. Håber der var mange, der tiljublede dig, Aage !

Startfeltet bygges op.

Et videoklip fra starten af selve løbet.
<object width="425" height="350">
<param name="movie">
<embed src="http://www.youtube.com/v/ZISt_GAbqVI" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object><br>
Eller: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZISt_GAbqVI"></a><a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZISt_GAbqVI" target="_blank"></a><a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZISt_GAbqVI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZISt_GAbqVI</a>

Afsted !

Først ud af byen.

I starten var der rimeligt meget trængsel, men ikke mere at man havde frit løb. Efter 6-7 km var det løsnet helt op.

Der var god tilskueropbakning, super !

I starten af løbet er ruten helt pandekageflad, det er dejligt.

Stemningsbillede.

Forbi spisende individer.

Så går turen langsom mod byen igen, ad villaveje.

Der var en del 'bands' mv. rundt langs ruten, det bidrog til en rigtig god stemning.

Så er vi inde i byen, netop efter en væskestation.

Nogle kinseserpige satte gang i sagerne med deres trommen - et muntert indslag.

Her kommer førerbilen sgu sørme... og kort efter de hurtigste løbere. Hold da op, hvor løber de stærkt !

Voila. Seks superhurtige atleter !

Så er vi ved sambabandet, altid imødeset.

Pæne sko.

Kort efter forsyningsstation. Der var god forplejning hele vejen rundt, dog var vi nogle, der savnede noget cola (som alternativt til det blå gift) og nogle appelsiner. Men det skal ikke skille os ad, det var god, rigtig god og rigelig forplejning - og godt skiltet.

Et skilt der trækker smil - og giver kræfter.

Et karakteristisk sving i løbet... hvor der også var musik.

Endelig lidt ned af bakke.

Fremme ved 1/2 marathon. Personligt havde jeg den bedste tid i flere år..men fik desværre nogle smerter i hoften ved omkring 34 km, hvilket ødelagde et ellers lovende PR-forsøg.

Super dæk ? - ville have have haft super ben !

Så skal vi ind mod gågaden.

Her er vi så.

Konen med æggene. Ja, vi skal alle passe på med at lave planer, som ikke holder.

Så igen, populær blandt bilerne som holdt i lange køer.

Et højlydt rockband.

Så er vi ved havnen.

Mere.

Bananer gør godt (og holder på væsken).

Op ad en lang grum bakke.

10 km tilbage. Nu gør det nas.

7km. - vi kan se enden på det !

Under broen vi skal. Derefter venter løbets sidste grimme bakke.

Sukkenes bro i Odense ?

Igennem det sidste villakvarter.

For enden af vejen vanker 40 km skiltet. Bilisterne måtte lide. Hvorfor gør de det, hvert år ? Kan de ikke læse ?

De døende meter...hyggeligt indblandet deltagere fra børneløbet.

NÆSTEN..

... MÅL !

Så kan man se tilbagepå endnu et løb, for mig var det årets marathon nr. 21.

Vand, bananer, Actimel, energibarer mv. i målområdet...

og ØL.

Medalje på !

Til sidst afhentning af bagage, bad og biltur hjem.

Det var det, endnu en god dag i Odense, tak for et fejlfrit arrangement. Vi vender tilbage næste år !

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:
<a href="http://www.temperance.dk/blog/?page_id=17"></a>

Grundsøe
Æresmedlem

Næstved
posteringer 204

Skrevet - 23/09/2007 :  21:24:38  Vis profil  Besøg Grundsøe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Endnu engang tak for din fine beretning, altid dejlig læsestof og fornøjelige billeder hehe.

Glæder mig til at møde dig og din løbeglæde en dag.

MVH

Thomas

Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 23/09/2007 :  21:40:57  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Dejlige billeder fra en dejlig dag

De har godt styr på det i Odense og det er en fornøjelse at deltage. Ruten kan man vel, som så mange ruter, argumentere for og imod - hvad dine billeder viser med al tydelighed.

Morten (som nu har både bedste og værste tid i HCA Marathon )

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Philip Ulrich
Æresmedlem

Vedbæk
posteringer 252

Skrevet - 23/09/2007 :  21:45:51  Vis profil  Besøg Philip Ulrich's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Også tak fra mig og jeg så dig i opløbet - du så da ganske frisk ud. Vi ses i køleskabet.

Philip
Til toppen af siden

AiurAdun
Stjernemedlem

København Ø
posteringer 158

Skrevet - 23/09/2007 :  22:58:46  Vis profil  Besøg AiurAdun's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej torr, er bare lidt nysgerig men er det ikke irriterende at løbe med et kamerar under hele turen eller er det ikke så slemt?

niksen biksen karen bliksen
Til toppen af siden

aage dls
Rutineret medlem

hald
posteringer 62

Skrevet - 24/09/2007 :  09:53:23  Vis profil  Besøg aage dls's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr

Igen en flot foto serie,der skulle være nogle flere mennesker som dig.

Det var også kanon endeligt at møde dig. Jeg skal jo altid lige læse dine

artikler på nettet.Hvilken tid fik du i Odense?

Jeg selv kravlede i mål på 4.35 puhaaaaaa

Håber vi mødes til et andet løb. Hilsen en øm klovn

aage
Til toppen af siden

Steffenbp
Rutineret medlem

posteringer 32

Skrevet - 24/09/2007 :  10:23:33  Vis profil  Besøg Steffenbp's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Synes også det er fine billeder. Jeg løb også i går for anden gang, og løbet er, som de fleste skriver, rigtig godt organiseret. I forhold til sidste år, så savnede jeg dog lidt, at der var tidstavler undervejs, i hvert fald ved 21.1 km. Der var kun ved 37, og det er jo et lidt mærkeligt sted. Og så var det lidt skræmmende med hende den psykisk syge, som er beskrevet i en anden tråd. Det ville have været rart, om nogen havde værfet hende ud...

mvh Steffen
Til toppen af siden

Mile
Stjernemedlem

Odense
posteringer 120

Skrevet - 24/09/2007 :  11:33:42  Vis profil  Besøg Mile's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Kanon gode billeder og video. Specielt for mig som gennemførte mit første marathon i går.Jeg genopfrisker lige mit livs dag igen.
Jeg kan se, at vi må have løbet tæt ved siden af hinanden i begyndelsen ( ud til ca. 15 k ved Falen hvor vi mødte de førende løbere i modsatte side )
Herefter har du nok brugt for meget krudt på disse fine billeder for jeg kom ind ca. 20 min før dig.

Endnu engang TAK for dine altid kompetente og inspirerende indlæg på denne side.

/Mile - med gode ben idag !! Vil nu ud og cykle en tur på 20 k for LIIIIGE at løsne op.
Til toppen af siden

NillerofCph
Nyt medlem

København V
posteringer 11

Skrevet - 24/09/2007 :  13:24:24  Vis profil  Besøg NillerofCph's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Ja, fine billeder der genopfrisker oplevelsen - tak for dem.

For mit vedkommende var det også første gang jeg prøvede marathon ruten. Jeg kom igennem - dog ikke uden muskelømhed og gentagne trusler fra især mine lægge om at gå i krampe. Mand, jeg syntes de sidste 12 km var hårde og alle forhåbninger om den ene eller anden tid forsvandt mens spørgsmålet om præcis hvorfor jeg gjorde det her trængte sig mere og mere på. Nå, i dag er alt lysere og mine ben synes at være i stand til at bære mig igen, så måske er det alligevel ikke sidste gang at jeg har prøvet at løbe så langt, og hvis jeg så optimerer træningen og ikke er forkølet og så videre osv ......

Til gengæld tager jeg hatten af for arrangementet som sådan. Jeg synes der var god styr på alt og depoterne var hyppige og gode. Jeg var også imponeret over antallet af folk der stod og afmærkede ruten og den styr der var på trafikken. Alle pengene værd.
Til toppen af siden

Bevis Frond
Rutineret medlem

Karlslunde
posteringer 62

Skrevet - 24/09/2007 :  14:47:15  Vis profil  Besøg Bevis Frond's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr,

Fremragende billeder, særligt det første af dig, da det var mig der tog det

Ang. de andre billeder er det jo som at være der igen.

21 marathon indtil videre i år - imponerende !!

Peter
Til toppen af siden

dhb
Stjernemedlem

Danmark
posteringer 182

Skrevet - 24/09/2007 :  17:52:26  Vis profil  Besøg dhb's hjemmeside  Svar med kopi af besked
TAK; som altid en fornøjelse at se dine billeder fra forskellige marathon. Skal du egentligt løbe i Berlin i år? Kunne være fedt med en billede rapotage der fra også (bare fordi jeg ikke selv tør kaste mig ud i at tage billeder under marathonløb...hehe)

D. Enemark
Til toppen af siden

Chrisbat
Aspirant

Viborg
posteringer 2

Skrevet - 27/09/2007 :  00:58:39  Vis profil  Besøg Chrisbat's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr
Dejligt med alle dine billeder. Det er en ren fornøjelse at se billederne og oplevelserne fra løbene gennem din kameralinse. Det er jo unægteligt ikke altid at man selv kan huske hvad det er man lige kommer forbi på turen.
Løb kort med dig i Viborg (Batman og Robin) - Sørens også vi ikke vandt:-) Nå men Robin (junior) har ikke talt om andet end at vi mødte Spiderman på turen, hvilket tilsyneladende var den aller største oplevelse, (synes lige du skulle vide det), At hans far var klædt ud som Batman var umiddeltbart ikke så imponerende. Det var varmt med de masker på!

Nå men var også med i Odense, så benene er lidt brugte. Hilste lige på Aage (Klovn) Han trænger til nye sko, de er helt slidt ned;-)

Held og lykke med de kommende løb

Chrisbat
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 28/09/2007 :  12:03:55  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Chrisbat og jer andre,

tak for kommentarerne, det er dejligt at I kan lide billederne. Næste reportage bliver fra Chicago marathon d. 7 oktober.

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Støt Løb for håb:
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page