Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - GARMIN Rudersdal IV (billeder + video)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 GARMIN Rudersdal IV (billeder + video)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 25/02/2008 :  19:56:39  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
På en flot og mild vinterdag i 7-8 graders varme fik vi idag afviklet den fjerde udgave af GARMIN Rudersdal marathon. Løbet satte ny løbsrekord med 74 tilmeldte, godt det dobbelte antal i forhold til præmieren for et år siden ! Noget må være rigtigt.
Denne gang havde vi ændret lidt på konceptet, således at de to langsomme grupper (4.30 og 5.00 timer) startede kl. 10.00, og den hurtige gruppe under kyndig ledelse af fatholderne Mikkel Gormsen og Claus Høier startede kl. 10.30.

Forinden løbsstart blev vi beriget med en indholdsrig og inspirerende pep-talk af en af dansk idræts centrale personer, nemlig den tidligere Guldfirer Victor Feddersen. Victor talte om motivationsstrategier, om kost og diæt.. og om at dyrke sin sport i et fællesskab, i teams. Sidst men ikke mindst talte Victor om vigtigheden om at vinde accept til sin sport i sit bagland, dvs. familie, kæreste, venner... om at deltagtiggøre og oplyse dem om, hvad det er, man har gang i med sin sport.. og hvorfor.... hvilke mål man stræber efter. Kæmpe tak til Victor for denne seance !

Billeder ! Lad os starte med et indtryk af de forberedelser, der var til dette GARMIN Rudersdal marathon...

... hele huset fyldes op med vand og Powerade...

... nærbillede...

... bananer, appelsiner, cola, vingummi...

... logoer på T-shirt fra GARMIN...

.. og sådan ser de ud denne gang, flotte sorte sager ...

... først skulle de dog sorteres... inden de kunne komme i hver sin navngivne pose...

.. og her T-shirten til Jørn Pedersen, der skulle løbe sit marathon nr. 100 !

... lodtrækningspræmier fra GARMIN, løbets navnesponsor...

... energibarer sponseret af Løberen...

.. samt et nyt tiltag, nemlig et flot krus ! Det tog halvdelen af livet at pakke dem ind !

.. så, endelig... er der lavet 74 navngivne poser til deltagerne (pånær til de, der havde meldt afbud). No show, no go.

Her, søndag morgen, er lille Mikkel min hjælper med at få poserne i alfabertisk orden i Rundforbihallen.

Og nu er vi ved det, som også deltagerne ved... der tages imod til dagens løb !

Der er ikke kommet så mange endnu.

Men Victor Feddersen er kommet, her i selskab med løbsarrangør Tor Rønnow (jo, det er mig).

Her bydes der så velkommen til deltagerne, kl. er blevet 09.30.

Modlysbillede.

Vi fyldte godt op i Rundforbihallen... hvorfra der på dagen iøvrigt også udgik et orienteringsløb.

Fartholder Claus Høier ('Tigerdyret' ved CPH marathon 2007)

Jørn Pedersen ønskes tillykke med sit marathon nr. 100 ! Sikke en begivenhed at få lov at fejre !

Så kom Victor Feddersen på, det var meget meget interessant og tankevækkende !

Der lyttes intenst.

Efter Victors foredrag skulle der vindes lodtrækningspræmier ud. Hovedpræmien, et GARMIN FR305, gik til navnkundige Karen Marie Brøgger !

.. og endnu en ultralandsholdsløber kunne checke et FR50 ud og med hjem, Caroline Aistrup.

Ditto Preben Etwil...

.. og til sidst Morten Pihlsbech. Hjertelig tillykke til alle vinderne !

SÅ er vi endelig fremme ved det, det hele rigtigt handler om, GARMIN Rudersdal marathonløb ! Her starter de to langsomme grupper (4.30 og 5.00 timer) under jyndig ledelse af fartholder Anders Munch Madsen. Med i feltet havde vi bl.a. jubilar Jørn Pedersen fra 5 Tårns Motion, arrangør af Socialmarathon Steen Sjøgreen, Danmarks mest erfarne marathonløb Erhard Filtenborg... og, ja, mange flere marathon-i-Danmark kendte navne...

Vi tager en halv runde på Rundforbi Stadion, vi klappes ud af de hurtige deltagere...

Så er vi afsted, vi skal op på Grisestien...

Stemingsbillede fra starten. (Foto: Lars Wiskum)

Voila !

Vi var vel små 20 i disse to grupper tilsammen. I blåt til venste min svenske læremester Lennart Skoog, der løb årest sjette marathon !!!

Her er vi ved jernbanen og skal snart forlade Grisestien.

Den hurtige gruppe på Grisestien. (Foto: Lars Wiskum)

Så er vi fremme i Vedbæk.

Grupperne er endnu samlet, men inden længe splittes vi op i to.

Så starter bakkerne !

Stemningsbillede.

Smukke, vintermilde omgivelser.

Den langsomme gruppe. (Foto: Lars Wiskum)

Den hurtige gruppe. (Foto: Lars Wiskum)

Den glade løbsarrangør (Foto: Lars Wiskum)

Løbere på skrænt.(Foto: Lars Wiskum)

Skovsø.

Så krydser vi banelegemet... kystbanen kørte til tiden...

Fremme ved Dyrehaven.

Erhard kæmper.

Andre har det let ned af bakke.

Ved Skodsborg Station.

... og her er vi løbet videre. Det er jo det, man gør...

... ved Skodsborg Vigørcenter.

Så skal vu UNDER jernbanen, igennem den snævre, våde tunnel.

Meget plads er der ikke... og man skal passe på ikke at få drivvåde sko.

Til Dyrehaven igen.

Her står jeg med Peter Fredberg, sportjournalist på BT og vel kendt i hele landet. Vi havde det hyggelig sammen, og Peter øste ud med mange sjove anekdoter om dette og hint. Jeg kunne for det meste kun returnere med sjofle vittigheder, men den slags giver jo også stemning.

Erhard Filtenborg lægger Rådvad bag sig.

Endnu en bakke.

Vi løb i denne hyggelig gruppe i godt 4 en halv time.

Første depot, der tankes op. KÆMPE TAK til Flemming og Mikkel for at bestyre depotet.

Det hele stod fint parat til os !

Mmmmm, Eldorado !

Mere depot.. lille Mikkel spiller op. (Foto Flemming Pihlbech)

Mere endnu. På billedet ser vi blandt andre SP i grøn jakke, og unge Pernille på 16 i blå jakke, der vist løb sit marathon nr. 10 idag, hvis jeg husker og regner rigtigt. Vi ser endvidere Philip Ulrich i orange jakke samt Anders Munch Madsen fortære en banan. Tak iøvrigt til Anders og Danish Quality Bakery for at sponsere kager i finisherposen !(Foto Flemming Pihlbech)

Jesper Hansen i den hurtige gruppe mv.

Flere i den hurtige gruppe.

Mere. Til højre ses Mogens Pedersen og Vagn Kirkelund, to af landets flittigste marathonsamlere disse dage.

Kærlighed er der også ved GARMIN Rudersdal marathon

Ok, slut på TV-køkkenet... vi skal videre !

Ind i 'alperne'.

Stemningsbillede.

Nogle løber, andre træner hunde.

Herligt gruppebillede ved den flotte havelåge: Todd, Lone, Sussie og Peter.

Endnu en stemingsfuld skovsø.

Samt Søllerød Sø.

Her løber vi ligeud, en lille ændring af Rudersdalruten.

Flot kig.

Prangende rigmandsvilla.

Så er vi i Holte Midtpunkt.

Kongevejen skal krydses... det tager sin tid. Bum.. bum... bum.

Her et videoklip med en masse glade løbere ! Fartholdere Mikkel Gormsen og Claus Høier fører flot an med Karsten Risvig på flanken. I feltet ses en masse kendte marathonløbere, kan nævne de kvindelige landsholdsultraløbere Caroline Aistrup, Birgitte Munch Nielsen og Karen Marie Brøgger. Vi spotter desuden lægejournalisten Jerk W. Langer, som bl.a. giver sundhedstip i Berlingske Tidende .. samt en masse, masse andre... hvor er det dejligt at se så mange friske og glade løbere !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=UoNXvif5HQU

Furesø i sigte !

... her i større pragt.

Stemingsbillede.

Her var der bølgegang og fart på vinden.. som ellers ikke generede os på denne flotte, milde vinterdag.

Op ad bakke... IGEN.

Og igen !

Forbi den nye, flotte sportshal i Birkerød.

Her er RudersdalRuten også ændret en kende, idet man nu skal UNDER vejen på vej mod Midtpunktet.

Sådan ser det ud.

Vores begejstring for damerne er der dog ikke pillet ved... vi har rystet billedet lidt, så de små også kan se med.

Videre derudaf.

Så er vi fremme ved 2. depot, herligt !

Slurk, slurk.

Lille Mikkel holdt flot skansen.

Ok, vi er løbet lidt videre og nærmer os nu Sjælsø og rutens nordligste punkt.

Smukt og storslået.

Yak-okserne græsser. Næsten.

En glad løbsarrangør glæder dig over, at dagen er forløbet godt og med god stemning over hele linien.

Kig over Sjælsø.

Det karakteristiske træ !

Billeder siger så meget mere end ord. Dette motiv er for mig indbegrebet aF GARMIN Rudersdal marathon !

Rude Skov indtages. Vi er ved at være møre.

Løbe kan vi dog stadig, selvom der bliver gået lidt på nogle af bakkerne.

En lille forhindring.

Smuk kig over endnu en skovsø.

Den hårde rute sætter sin spor.

Fyrrestammer.

Flot placeret villa, må man sige !

Landlig idyl midt i Rudersdal Kommune.

Tiger Woods !!!

Græsset er meget grønt af d. 26 feb. at være.

Mere landidyl, sådan da.

Mariebjergcentret, her holder jeg min møder med Rudersdak Kommune.

To erfarne løbere : Peter Fredberg med 112 marathon, Erhard Filtenborg med endnu en dansk rekord, 394 marathon !

Helsingør-motorvejen passeres.

Erhard og Peter til søs.

De allersidste bakker skal knuses.

Søde heste.... det sidste motiv fra ruten i denne omgang.

Alt ialt kunne løbsarrangøren glæde sig over endnu et vellykket og gennemført GARMIN Rudersdal marathon.

Og så var det ellers tid til at fejre Jørn og hans 100 marathon ! TILLYKKE Jørn !

Ja, lad os slutte denne dejlige dag med et billede af dagens jubilar, Jørn Pedersen !

Dermed slutter denne fyldige beretning. Jeg vil gerne sige tak til de mange deltagere, der allerede har sendt mig rosende og glade bemærkninger om søndagens løb. Jeg håber, I Dourun-venner vil knytte en kommentar her i tråden.

Mange tak for denne gang, på gensyn !

mvh. Tor Rønnow / GARMIN Rudersdal marathon

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

bass´n´run
Stjernemedlem

Ålsgårde
posteringer 93

Skrevet - 25/02/2008 :  20:21:54  Vis profil  Besøg bass´n´run's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Tak for et total i orden maratonarrangement. God stemning, god service og en rigtig flot rute. (det vi så af den )
Jeg kan se på billedet til sidst, der hvor i sidder i sofaerne, at jeg kørte for tidligt. Det ser hyggeligt ud.

Jeg er på næste gang -
Godt gået Tor

-SP

http://www.myspace.com/schoupoulsen
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 25/02/2008 :  22:07:16  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Super billeder - endnu en gang!
Der er kun et ord for arrangementet: perfekt

Der er hygge inden løbet.
Der er hygge under løbet.
Der er hygge efter løbet.

Ruten er hård - men ligeså smuk som den er hård!
Fartholderne er super - tak til Mikkel og Claus.
Prisen er latterlig lav - man får jo ondt i ryggen af at slæbe alle de sponsorgaver med hjem.
Lodtrækningspræmierne er i en klasse for sig selv.

Nå ... sådan kunne jeg blive ved, men som jeg skrev i begyndelsen kan det udtrykkes med et ord: perfekt!

Morten.

PS! Jeg skal hilse fra depotbestyrerne og sige at de havde en rigtig god dag. De syntes at det var hyggeligt at I løbere havde tid og overskud til at sludre.

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Grundsøe
Æresmedlem

Næstved
posteringer 204

Skrevet - 25/02/2008 :  22:40:28  Vis profil  Besøg Grundsøe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Dejlige billeder, glade mennesker der hygger sig en søndag.
Et rigtig hyggeligt løb.

Men jeg må sige jeg er "Liiidt" overrasket over højdemeterne, jeg var sikker på at mit ur viste forkert, så nu har jeg slået så meget på det at det er gået i stykker men nu må jeg jo deltage næste gang og håbe at jeg kan vinde hovedpræmien

Men jo der var rigtig mange flotte ting i posen, men næste gang åbner jeg kagerne inden jeg kommer hjem, ungerne åd dem inden jeg fik en hel....jeg måtte nøjes med krummerne

Men KOPPEN det er FARS fingerne væk

Men jeg er med igen en anden gang.

Tak for en fantastisk dag

http://www.arunner.dk/
Til toppen af siden

Philip Ulrich
Æresmedlem

Vedbæk
posteringer 252

Skrevet - 25/02/2008 :  23:07:27  Vis profil  Besøg Philip Ulrich's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Også tak fra mig her 3. gang. Vi løb lidt forkert i Birkerød, så uret sagde godt 38 km da vi nåede målet, så det var lige 10 omgange på station for at få de 42l.195 i hus, men det gik.

Vi ses igen. Super arrangeret.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 25/02/2008 :  23:29:37  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for de pæne ord, det luner med den slags !

Vedr. højdemeter så har jeg følgende fra sidste år i motionbased efter korrektion (total elevation, dvs. op+ned):

GARMIN Rudersdal : 1261 meter
http://trail.motionbased.com/trail/activity/3137898

Vintermarathon Ka: 941 meter
http://trail.motionbased.com/trail/activity/1900611

..l altså godt 1320 højdemeter mere i Rudersdal. No wonder we are smadrede

Hører gerne fra flere af jer

mvh. Tor

Til toppen af siden

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 26/02/2008 :  08:50:24  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak til alle deltagere på den 4.Rudersdal Marathon.
Stor tak til Tor for det store arbejde han ligger i arrangementet.
Men grunden til, at det er et så godt løb, det er jer LØBERE, fordi alle har den gode indstilling til, at det skal blive en god løbetur, med den indstilling bliver det en god løbetur, selv for dem der løber 4 km. forkert, fordi de ikke har tid til at vente på vejviseren/fartholderen, men hvad gør det ????? de snupper bare 10 omgange på stadion, og det med højt humør. HURRA og tillykke til Jørn.
Allerede efter 15 km. havde vi i vores gruppe 4-5 stk. der faldt bagud, Lennart og jeg blev hurtigt klar over, at såfremt de skulle komme igennem hele distancen, skulle vi vente på dem og vise vej, så det gjorde vi, og vi havde også en fin tur, vi løb ikke forkert en eneste gang, alle skilte var på plads, også i Birkerød, og efter ca. 4 timer 45 min. løb vi i mål.
Lennart løb sit marathon nr. 6 i år. ialt nr. 568
Det var mit nr 3 i år og ialt 366, dejligt at være tilbage på banen, selvom det går lidt langsommere en tidligere.

Vi ses (måske) på Strandvejen på lørdag???

Løbe marathon hilsen Anders...
Til toppen af siden

Truckin
Nyt medlem

Fredensborg
posteringer 12

Skrevet - 26/02/2008 :  08:57:06  Vis profil  Besøg Truckin's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Kære Torr,

Tusind tak til dig og alle dine hjælper for en herlig dag! Jeg var lidt skeptisk med at løb en socialt marathon, men jeg vil nu sig det er en MUST for alle det ville løber marathon. At løber det sidste fem kilometer sammen med en gruppe fra 5 Tårns var bare fantastik. De har noget meget specielt sammen.

En dag som har givet mig store glæder!

Trained, Tired, and Happy

Todd

Til toppen af siden

PP
Stjernemedlem

Holbæk
posteringer 79

Skrevet - 26/02/2008 :  12:02:50  Vis profil  Besøg PP's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor og alle andre deltager
Mange tak for et super hyggelig løb i søndags Det er rigtig godt arrangeret på en smuk rute og god træning til at løbe en god 100 km
Håber måske at se nogle af jer i Holbæk d.8 juni til vores første marathon.
Mange hilsner Poul.
Til toppen af siden

run forrest run
Æresmedlem

posteringer 507

Skrevet - 26/02/2008 :  12:54:31  Vis profil  Besøg run forrest run's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Der skal også komme et par rosende ord fra mig.

Ruten er jo i sig selv fantastisk med natur, dejlige bakker (for nogen "bjerge")og varierende underlag. Løbs"gave"poser var propfyldte, et stopfyldt og velfungerende depot og 4 timers gruppen fungerede perfekt som helhed. Hele gruppen fulgtes ad med kun få afstikkere bagud, som dog hurtigt kom op til gruppen. Tak til alle i 4 timers gruppen for en fantastisk dag

Alt i alt et fantastisk arrangement, som alle marathonløbere bør prøve mindst én gang.

Gormsen
http://medlem.jubii.dk/ultrarunning/
Impossible is not a fact. It´s an opinion
Til toppen af siden

Donna
Æresmedlem

København
posteringer 1400

Skrevet - 26/02/2008 :  15:35:00  Vis profil  Besøg Donna's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Også tak herfra - meget fint løb Tak for en hyggelig tur og et solidt arbejde fra fartholdernes side i 4-timers gruppen

/Marianne

Min løbelog på MOL
Til toppen af siden

dhb
Stjernemedlem

Danmark
posteringer 182

Skrevet - 19/05/2008 :  14:51:45  Vis profil  Besøg dhb's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Læste lige lidt i gamle tåde/indlæg for at finde inspiration til fremtidige deltagelser i marathonløb i DK og det ser virkelig ud til at være et rigtig fint arrangement du/i laver! Det ser klart ud til at et løb jeg gerne vil prøve kræfter med til efteråret. Jeg har lige løbet kbh. (mit 2. marathon) og skal løbe hc. andersens til september og tænkte at jeg så kunne slutte året af med at deltage i GARMIN Rudersdal marathon, som så vil blive mit 4. marathon
Bliver en spændende udfordring med alle bakkerne(dem kæmper jeg virkelig med at komme til at holde af)

D. Enemark

"Some moments take 42195 meters"
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 22/05/2008 :  23:32:03  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej dhb,

du er meget velkommen, både d. 9 august (sommerløbet, hvor vi tager på BAKKEN bagefter, dem der vil med ) og d. 16 november.

Se mere på løbets hjemmeside

www.rudersdalmarathon.dk

mvh. Tor

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page