Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Mudder er relativt (+ BRUTALE synsindtryk)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Mudder er relativt (+ BRUTALE synsindtryk)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 22/03/2008 :  18:05:44  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Fredagens Brutale muddermarathon viser sig at have mange videnskablige og litterære referencer.

Einstein - relativitetsteori
- To løbere med forskellig hastighed vil opfatte en mudderpøls størrelse på hver sin måde.
- Intet rejser hurtigere end lyset. Intet langsommere end en løber til Brutal marathon op ad mudderbakken.

Heisenbergs mudderusikkerhedsprincip
- Man kan ikke kende en mudderpøls længde og dybde på samme tid.

Den spirituelle
- Der er mere mellem himmel og mudderpøl.

Den frække
- Så mangler vi kun et par blondiner.

Wellness-vinklen
- Der er squ til nogle ansigtsmasker dér !!!

Superstjerne-vinklen
- Pis også, at man ikke kan sniffe det mudder...

Den familiepsykologiske
- Har du talt med dit mudder idag ?

Spindoktoren
- Lad os mudre debatten lidt...

Dirch Passer's
- Er der nogen, der har set en MUDDERklire ?

Dronningens nytårstale
- ... på denne aften går mine varmeste tanker også til mudderet i Aalborg...

.. find selv på flere...

... ok... der kan kun siges gode og positive ord om det kælne, lille brutale marathonløb deroppe i Aalborg, der, hvor man år efter år med jysk lune og smil på læben mørbanker sagesløse løbere alle seks omgange rundt på villavejene i Hasseris. Arrangementet fungerer upåklageligt, forplejning, skiltning og humør er i top... og glæden ved at gennemføre netop dette løb er så ganske givet større end ved så mange andre løb.

Lad os se på billederne... det blev grundet vejrforholdene ikke til så mange... men her kommer de !

Inden løbet hygges der i sportssalen... til venstre dagens kvindelige vinder, Karen Marie Brøgger. Tillykke, Karen, flot og sejt løbet !

Mere.

Så skal vi ud i det sure, kolde, våde vejr... uff da... på billedet Mogens Pedersen og Vagn Kirkelund.

Så er vi næsten fremme ved startstedet.

Stemningsbillede.

Der ventes i spænding !

Som altid ved de små løb hygger man sig med hinanden... og det er jo altid dejligt at møde glade, positive, stærke mennesker !

Fornemmer man, at det er koldt ?

Så er det med at finde smilet frem - vi skal igang med endnu et marathon !

Pressen var også på pletten.

Et videoklip, hvor løbsarrangør Jan Andersen (JanA) fortæller lidt om ruten.... og vi ser mange deltagere !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=d8O6fcs_6gk

Så er starten gået på årets Brutale marathon !

Afsted på prologen inden vi rammer sløjferne... som jo skal klares seks gange... man bliver godt gennemiltet !

Mere. Et par KUUL-løbere skimtes.

Det gælder om at tage billeder, mens der stadig er mennesker i nærheden.

Her kan vi vist godt lure, at der er tale om barske vejrmæssige forhold. Og det blev meget værre !

Læremesterbillede: til højre Anders Munch Madsen, idag marathon nr. 371.. og i blåt svenske Lennart Skoog, marathon nr. 570 ! Jeg gjorde et ihærdigt forsøg på at slå dem på tiden idag.. men jeg er jo endnu begynder og dertil overvægtig... så erfaringen vandt til sidst, som altid. Jåvlar !!!

I blåt tyske Horst Preisler, mennesket med flest marathonløb bag sig, 1504 stykker ! Stik den !

Horst, Anders og Lennart. Sikke et trekløver !

Mere.

Så nærmer vi os mudder-habitatet..

Jeps... det var vådt ! Her ses Carsten (Carsten_DK) i glad stil.

Alex Lundahl på mudderbakken ! Det var MEGET glat !!!

Her har vi lige passeret depotet ved Zoologisk Have, jeg missede desværre et billede af isbjørnene.

Anders... ned ad bakke... ned mod den kolde, vindblæste Hasserisvej, rutens frostboks.

Vi nærmer os BAKKEN...

...ja, varmen kunne man så genvinde på bakken på Skovbakkevej.

Udsigtstårnet ... og en pæn villa.

Trofaste tilskuere på toppen... turens heppemæssige højdepunkt.

Modkørende løbere.

Så springer vi lige direkte til kage og kaffe efter løbet... ikke engang målgangen havde jeg kræfter til at fotografere.

En tilfreds Tor... jeg løb 40 min. hurtigere end sidste år og 55 min. hurtigere end for to år siden. Det går da en my fremad !

Dagen afsluttes med snak i Runners Corner, her ses Carsten i civil.

Ja, det var så det, endnu et marathon kom i hus... næste weekend vanker Sydkystmarathon i Greve, hvor vi jo skal fejre Leif Skinnerup's marathon nr. 100 !

Fortsat god påske... og lev vel...

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 22/03/2008 :  19:03:52  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.

Flot beskrivelse af oplevelsen.

Tak for turen til Ålborg, utroligt at man gør det igen og igen, kører 800 km. bruger 15 timer af en Langfredag, på at få gjort sit flotte nye løbetøj i den grad vådt, samt få sine 1500 kr. sko totalt indsmurt i jysk mudder

MEN mit teknik lykkedes, jeg gennemførte min plan som var:

"Starte stille og roligt, for herefter gradvis at nedsætte tempoet".

Stor tak til arrangørerne for et endnu engang et godt Brutal Marathon.

Vi ses igen til næste år, hvor Påsken falder lidt senere.

Klub100Marathon. vh. Anders...
Til toppen af siden

cody
Stjernemedlem

Kragnæs
posteringer 88

Skrevet - 22/03/2008 :  20:22:07  Vis profil  Besøg cody's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Torr
Fy for en gang brutal Lir, kunne du ikke bruge paasken på andet end mudderkamp med damerne.
http://johngroth.dk

Med stædighed og vilje overvindes smerten.
Til toppen af siden

dth
Æresmedlem

Århus
posteringer 224

Skrevet - 22/03/2008 :  20:24:06  Vis profil  Besøg dth's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor.
Takker for dine morsomme videnskabelige og litterære "guldkorn".
Vil bare lige ønske dig tillykke med dit flotte løb - du fik jo en sindsyg fin tid
God tur i Greve.
Vh Dorrit
Til toppen af siden

bass´n´run
Stjernemedlem

Ålsgårde
posteringer 93

Skrevet - 23/03/2008 :  00:37:19  Vis profil  Besøg bass´n´run's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for en god beskrivelse og rigtig godt du fik nappet nogle mudderbilleder. Den skovsti blev godt nok slem som dagen skred frem.
Jeg selv havde et rigtig godt løb og kom ind på 3:59, hvad jeg bestemt ikke havde troet jeg kunne. Min bedste tid er trodsalt kun på 3:53. Jeg kan også godt mærke gårdsdagens terrænløb i stellet.

Det var hyggeligt efter løbet at få sludret lidt med alle jer maratonrødder. Det er lidt som at være startet i en ny klasse. Jeg ser allerede frem til på lørdag.

Jeg overvejde flere gange om det var Anders og dig der overhalede mig ned gennem Jylland. Jeg holdt mig bag rattet ned til tanken v/Skærup, og så måtte jeg også ud og strække ben og indkøbe en mindre pose blandede kulhydrater.

vi ses i Greve
-SP

http://www.myspace.com/schoupoulsen
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page