Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Sydkyst marathon 2008 i billeder
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Sydkyst marathon 2008 i billeder
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Næste side
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne
Side: af 2

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 29/03/2008 :  21:03:36  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så kom turen til Sydkyst marathon 2008, løbets afholdelse nr. 2 og med et rekordstort startfelt i alle klasser fra børn til pensionist. Jeg havde set meget frem til dette løb, det første efter Brutal-løbet Langfredag... og et løb på en helt flad rute... hvordan mon dét skulle spænde af ? Well... jeg lagde nok for hårdt ud, halvmarathon omkring 2.03 og en sluttid på godt 4.42... langsommere end i Aalborg ! Det giver jo bare ikke mening ! Et skuffende resultat for mig personligt, aboslut ikke godkendt... men kræfter sivede ud med vindens komme... og jeg kunne intet stille op. Øv !

Selve Sydkyst marathon 2008 var dog et dejligt og helt perfekt arrangeret løb, ruten er fin, flad og varieret... depoterne var fyldige og lå helt perfekt, vejviserne og depotbestyrerne var flinke... ja, alt var helt i top og som det skulle være ! Så strøm endelig til Sydkyst marathon næste år, løbevenner !

OK, lad os se nogle billeder. Dagens mand i centrum var jo Leif Skinnerup, der idag skulle løbe (og gjode !) sit marathon nr. 100, en fantastisk bedrift. Stort tillykke, Leif !!!

Et lille kort, som jeg havde med til Leif. NU er han jo hele 100 marathonløb gammel.

Ankomst til Greve Idrætscenter.

Nummeruddeling. Senere blev der meget lang kø... skal nok forbedres fremover.

Endnu et jubilæum: Vagn Kirkelund ønsker Jørn Pedersens kone Mai-Britt tillykke med marathontilskuerjubilæum nr. 100. FLOT !! UTROLIGT ! WORLD CLASS !!!

Vi bytter Vagn ud med Jørn.

Jeg ønsker Leif tillykke !

Til venstre Berlingske Tidende's cheflæge Jerk W. Langer, der selv er sporty ! Håber du havde et godt løb idag !

Så skal vi snart til start, der er rigtig mange deltagere.

Fedtmule er klar.... til den store nedtur. Men det vidste jeg jo ikke på dette tidspunkt.

Med startnummer 100, Leif Skinnerup !

Stort startfelt.

En glad SP, der idag satte ny PR. Stort tillykke !

Kan du finde Sisse Fisker ? Pokkers, jeg kunne slet ikke følge med !

Så går starten.

Afsted !

Ud på stisystemet.

Truende skyer... vi fik da også nogle kolde regnbyger... men til sidst klarede det op.

I bare ben Poul Ganer, en af Danmarks mest erfarne marathonløbere.

Til venstre Karen Marie Brøgger, landets jernkvinde, i snak med Lars Simonsen.

Stadig med i feltet.

Stemningsbillede.

Motorvejen krydses.

Nemlig !

God...tur.

Et nærmest skræmmende træ... sikkert spooky i mørke.

Vupti... vi skal til venstre !

5 km og depot.

Flotte træekroner. Kom nu, forår !

En dekorativ bro-undergang.

Alex Lundahl viste mig - som næsten altid - sålerne idag.

Vådområde.

Stemningsbillede.

Forbi Ishøj Idrætscenter.

10 km er tilbagelagt.

Dejligt med en forfriskning.

Båndet lader ane, at der var vind. Jeg har det ikke godt med vind. Det har jeg ikke.

Så nærmer vi os kunstmusæet Arken.

Mere.

Det er bare derudaf !

Mere Arken.

Og sidste.

Så er vi ved vand og kyst og strand... men ingen babes. Det er måske ikke lige årstiden.

Men fint og stemningsfyldt er her da.

Mere.

Mere endnu... her satte vinden ind, stik modvind.

I rødt Anders Munch Madsen, marathon nr. 372 idag ! Ikke, Anders ?

Videre i vinden.

Fint træ.

Her var det stridt !

Depot ved 15 km.

Hist hvor vejen...

Bådmiljø. Det hedder vist havn.

Mere.

Så forlader vi stranden for at løbe mod Stadion igen... ca. 4 km herfra og ind.

Stor vej passeres med hjælp. TAK til alle hjælpere idag !

Igennem boligblokkene ligesom sidste år.

Et par glade, debuterende halvmarathonløbere, der vist kom ind på ligegodt 2 timer rent, tillykke !

Et af de få forårstegn vi så idag. KOM NU, forår !

Sidste stykke ind mod Stadion.

20 km er i boksen.

Inde på Stadion, marathonløberne vender ved keglen... så er det ud på ruten endnu en tur !

Regn !

Ved 23 km blev jeg sat af min svenske læremester Lennart. Klart nok.

Til venste Erik Johnsen fra 5 Tårns Motion i Kalundborg, flankeret af John Gerved, ditto.

Et kort over området vi dribelede rundt på idag.

Nu var der liv på fodboldbanerne.

Endelig i mål... til venstre Pernille, der løb sit marathon nr. 10 idag, flot, Pernille. Til højre Michael, ditto, tror jeg.

Samme billede, ny vinkel... i baggrunden målgangen, hvor Pernille og jeg dystede en spurtsejr... men vi kom ind præcis i samme tid.

Chip og Chap melder deres ankomst i målet.

Til sidst en usædvanligt koldt bad i usædvanligt svinske omgivelser... måske nok noget, der også kan forbedres til næste år.

Det holder jo ikke, vel.

Nå, til sidst et nærbillede af den utroligt flotte medalje vi alle fik idag. Beskeden skal gerne være ganske klar: dagens løb var absolut SUPER og jeg glæder mig til at komme hertil igen !

OPDATERET
Et par tilsendte billeder... først Leif med Greve Gangsterklub

Sisse Fisker over målstregen.

Mere.

Og til sidst et efterspurgt motiv

OPDATERET II

Jeg glæder mig også til MIT løb nr. 100

Mere Sisse i flot og hurtigt løb. Tillykke med det, min pige

Se, det er løbeglæde.

Mere af Greve's underverden

Ja, det var så nogenlunde det. Et dejligt løb, hvor tingene ikke lige gik min vej... men så kan jeg glæder mig over alle de andre ting, som skete for venner og bekendte idag ! Det tæller mere, faktisk. Iøvrigt velkommen tilbage til Michael Hein (Pluto), som vi har savnet et helt år...og tillykke med den flotte tid, Michael !

Næste weekend venter Paris marathon, der bliver der forhåbentligt basis for nogle potente billeder.

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

sorhol
Æresmedlem

Helsinge
posteringer 677

Skrevet - 29/03/2008 :  21:12:02  Vis profil  Besøg sorhol's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor,

Tak for de flotte billeder.

Hvis det kan være noget trøst, så synes jeg også det var en hård tur i dag. Det gik absolut heller ikke min vej.

God tur i Paris. Husk nu at 2-3 pastis lige efter løbet skulle være utrolig sundt.

Til toppen af siden

May-Britt
Æresmedlem

Birkerød
posteringer 2701

Skrevet - 29/03/2008 :  21:33:16  Vis profil  Besøg May-Britt's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak Tor - det er altid dejligt at gense løbet, når man er kommet hjem i varmen

Vejret til trods gik det min vej, for jeg satte PR med 15.25 min

May-Britt

Min hjemmeside om marathon og ultraløb: http://www.ultra3460.dk
Til toppen af siden

Michael F.
Stjernemedlem

Hedehusene
posteringer 84

Skrevet - 29/03/2008 :  21:47:27  Vis profil  Besøg Michael F.'s hjemmeside  Svar med kopi af besked
Gode billeder - kan lige se knolden af mig selv på et enkelt af dem

Det var så mit første officielle ½-marathon og tiden blev 1:52. Jeg fortsatte dog 7km mere mod hjemmet da jeg skulle op på 28km iflg. mit marathonprogram. Det var noget af en skylle der kom efter et par timer - var da fuldstændig pladdervåd ... dejligt.

Fin rute og alt klappede jo bare. Jeg ser frem til flere af den slags løb, og gerne med deltagelse igen af den dejlige Sisse Fisker
Til toppen af siden

LarsM
Æresmedlem

Hvalsø
posteringer 316

Skrevet - 29/03/2008 :  22:27:33  Vis profil  Besøg LarsM's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Enig i at arrangementet holder. Gode billeder der kom i kassen på trods af det lidt skiftende vejr.

Highligt som ikke er på billederne er vel comeback til Pluto (profilnavn) herinde fra, der var tilbage i feltet efter næsten 1 års fravær....(godt at hilse på igen)

Mit eget løb var optimalt, selvom jeg sluttede 9 sek over målsætningen, men jeg må jo fokusere positivt og håbe på en mindre forbedring til næste gang.

Tak til Greve Trim, og til lykke til Leif med de 100 Marathon.

Lars

Til toppen af siden

LøbeSnegl
Stjernemedlem

Sjælland
posteringer 85

Skrevet - 29/03/2008 :  23:03:29  Vis profil  Besøg LøbeSnegl's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak til Tor for (endnu) en dejlig foto-reportage

Hilsen LøbeSnegl :0)
Til toppen af siden

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 29/03/2008 :  23:32:27  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Stort tak til Greve Trim for Sydkystmaraton.

Det var en god og meget varieret rute, med både land, vand og by miljø som vi fik lov til at studere 2 gange, såfremt man ønskede at debitere sit løbe CV med endnu et marathonløb.

TILLYKKE til leif Skinnerup med sit marathon nr. 100.
Leif er dansker nr. 23 der nu har rundet det magiske antal, og nu er medlem af "Klub 100 Maraton Danmark".

Selvom Tor er utilfreds med sin tid idag, skal han have ros for endnu engang, at have taget sig tid til, at tage nogle flotte billeder af ruten, sådan så vi andre kan opleve vores eget løb endnu engang.
Er du ny forelsket Tor ? eller hvad er det der bremser dig ? Nå, men du ønskes en god tur til Paris, byernes by, så måske det er her du skal sætte ny PR......

Klub 100 marathon.
vh. Anders....
Til toppen af siden

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 30/03/2008 :  07:12:48  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Super billeder fra en super dag - du har gjort det igen Tor og de gjorde det igen de Greve Trim'ere

Ruten er markant forbedret i forhold til sidste år - i dette års udgave blev vi ikke afprøvet i tålmodighed og kedsomhed på de sidste 21 km - her skal arrangørerne have max ros for at lytte til vores "brokkeri" fra sidste år.

I det hele taget er det svært af finde nogle punkter at pege fingre ad i Sydkystmarathon - der er styr på det, det klapper, perfekte depoter, skønne vejvisere og depotbestyrere, rigtig god rute, god stemning i feltet.
Det var mit andet Sydkystmarathon - og min anden PR i Greve, så må man gerne glæde sig til næste år, ikk?

Thumbs up
Morten

PS! For os gamle var det perfekt, men helt ærligt, så holder det ikke at uddele voksen t-shirts til morgendagens løbere i Minimarathon'et. En del (læs: en STOR del) af kick'et ved at løbe minimarathon er jo medaljen og t-shirten for ungerne, men hvorfor uddele shirts så store at det ligner natkjoler

PPS! Rygtet i målområdet gik på at en løber var blevet ramt af en bil - er der nogle der ved noget om det?

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Niels Høg Henriksen
Almindeligt medlem

København
posteringer 15

Skrevet - 30/03/2008 :  13:03:16  Vis profil  Besøg Niels Høg Henriksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle medløbere,

Det var mig der blev kørt ned ca. 3 km fra mål. Jeg takker de højere magter for at der ikke skete noget meget alvorligt med mig! Jeg er netop blever udskrevet fra Køge hopital - og har det efter omstændighederne ok.

Jeg havde et fantasktisk godt løb og glæder mig altid over den gode stemning ved div løb - og det kan godt være at jeg blev ramt af en bil i går, men jeg vil altid være ramt af en gal løber...smiler

PS. jeg havde sat ny (for mig)smiler)) super PR i går hvis jeg var kommet i mål - men det må blive næste gang... og MANGE tak til løbsledelsen for at finde min kæreste efter ulykken og for besøg på hospitalet... vi ses snart derude..

De bedste hilsener,

Niels Høg Henriksen
Til toppen af siden

Claude X
Æresmedlem

Nykøbing Falster
posteringer 339

Skrevet - 30/03/2008 :  14:07:13  Vis profil  Besøg Claude X's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af Niels Høg Henriksen

Hej alle medløbere,

Det var mig der blev kørt ned ca. 3 km fra mål. Jeg takker de højere magter for at der ikke skete noget meget alvorligt med mig! Jeg er netop blever udskrevet fra Køge hopital - og har det efter omstændighederne ok.

Jeg havde et fantasktisk godt løb og glæder mig altid over den gode stemning ved div løb - og det kan godt være at jeg blev ramt af en bil i går, men jeg vil altid være ramt af en gal løber...smiler

PS. jeg havde sat ny (for mig)smiler)) super PR i går hvis jeg var kommet i mål - men det må blive næste gang... og MANGE tak til løbsledelsen for at finde min kæreste efter ulykken og for besøg på hospitalet... vi ses snart derude..

De bedste hilsener,

Niels Høg Henriksen

Det er godt at høre, at du ikke er kommet meget alvorligt til skade.
Men hvordan kunne det ske ??

/Claude.

PS. Håber du snart bliver klar til at snørre løbeskoene igen, og hente den PR som du blev frarøvet igår.
Rigtig god bedring herfra.
Til toppen af siden

skinner
Rutineret medlem

Greve
posteringer 60

Skrevet - 30/03/2008 :  15:08:13  Vis profil  Besøg skinner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tak for alle jeres positive indlæg om vores Sydkystmaraton. Vi er glade for at alle er tilfredse. Men alligevel skal vi sørge for at også de sidste ting bliver i orden.
Der skete desværre det der ikke må ske under et løb: at en løber bliver kørt ned. Selv om vi havde politihjemmeværnet med, så var der alligevel en bilist der ikke overholdt/kunne se at der skulle stoppes selv om de andre biler holdt stille. Heldivis kan vi forstå på Niels (se Niels' indslag ovenover) at han er kommet hjem og har det efter omstændighederne godt(selv om Niels ærgrer sig over kun at mangle få km i PR).
Politihjemmeværnet har været til debriefing, og sagen mod bilisten kører nu sin gang.
Dog er det allerede nu bestemt af politiet, at der næste år også skal sættes skiltning op på vejen i god afstand og markering med blinkende lys. Vi håber aldrig det sker mere. Det er første gang det er sket i vores løb.
Og til Tors bemærkning om svineriet i omklædningsrummet: desværre bruger fodboldspillere også rummet, og selv óm der ikke må være fodboldstøvler i rummet, så benytter de alligevel lejligheden til at vaske støvlerne samme sted. Vi lader det gå videre til halledelsen, og beklager at I alle måtte se dette svineri.
Vores hjemmeside www.sydkystmaraton.dk vil blive opdateret med resultater, billeder, avisomtale mm hurtigst muligt.
Tak til jer alle for jeres deltagelse og håber at se jer igen samt mange flere nye den 28. marts 2009 !!

På Greve Motionsklubs vegne

Leif Skinnerup, startnr 100 og løb nr 100

Til toppen af siden

ciao
Nyt medlem

Hvidovre
posteringer 14

Skrevet - 30/03/2008 :  15:41:19  Vis profil  Besøg ciao's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvor er jeg glad for at høre at du, Niels har det omstændighederne godt, for jeg var tilskuer og stod og så ulykken. Jeg var også lige en tur omkring Køge sygehus hvor de også orienterede mig om, at du faktisk var sluppet med et hul i hovedet. Det var bestemt ikke rart at være tilskuer til ulykken og jeg kan kun takke de højere magter for, at du har været helt enormt heldig. Jeg vil sige tak for hjælpen til de inde på stadion som hjalp mig og min familie, da vi stod med to børn og lige skulle finde hoved og hale i situationen. Jeg er glad for, at der allerede har været briefing omkring ulykken for jeg kan ikke lige se, hvad der skulle have været gjort anderledes omkring området.
Jeg vil bare lige ønske dig fortsat god bedring Niels.
Med venlig hilsen Helen
Til toppen af siden

Bevis Frond
Rutineret medlem

Karlslunde
posteringer 62

Skrevet - 30/03/2008 :  16:16:59  Vis profil  Besøg Bevis Frond's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Niels,

Super at høre at du er hjemme igen.
Ved ikke om du kan huske det, men vi skiftedes til at overhale hinanden lige før ulykken skete, det var mig med skæg og kasket.Kunne høre men ikke se ulykken. Da jeg 10 sekunder senere kom frem til dig var der allerede folk til at hjælpe dig og jeg må indrømme at det ikke så godt ud, så at du er nogenlunde frisk er et mirakel!! Bilsten var i totalt chock og hendes forrude var ødelagt, så der må have været pæn fart på. Da jeg så at du blev hjulpet løb jeg rystet videre de 500 meter til næste depot og bad dem om at ringe til løbsldelsen, som derefter heldigvis fik fat i din kæreste og at de så sammen kørte på hospitalet.
Flot af dem.
Håber at se dig igen næste år så du kan få din fortjente P.R. !!!

Peter Seider
Til toppen af siden

clausc
Rutineret medlem

Langeland
posteringer 62

Skrevet - 30/03/2008 :  18:08:09  Vis profil  Besøg clausc's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tillykke til Leif med de 100

Jeg fik lov at starte lidt før I andre - for at nå et bryllup i Frederikssund - så jeg havde fornøjelsen af ruten HELT alene.
Fin service - super rute - flot arrangement (det jeg altså så)

Claus Ø.
Til toppen af siden

Michael H.
Æresmedlem

Hillerød
posteringer 491

Skrevet - 30/03/2008 :  21:51:03  Vis profil  Besøg Michael H.'s hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej.

Tillykke Leif med de 100 stk

Tak for gode billeder Tor - især dem af F - hov Sisse Fisker

Mvh
Michael H.

Marathon-runner
Til toppen af siden

Niels Høg Henriksen
Almindeligt medlem

København
posteringer 15

Skrevet - 31/03/2008 :  13:58:38  Vis profil  Besøg Niels Høg Henriksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej medløbere,

Tak for Jeres hilsener - jeg er totalt smadret i disse dage og det varer nok lidt før jeg kan løbe igen - troede i går at alt var ok da jeg kom hjem, men jeg blev lidt klogere...

Leif - tillykke med medlemskabet af den lille klub - næste år har jeg en vild plan om at gennemføre. Claude - yep, jeg er naturligvis tilbage i Greve næste år igen. Helen - Tak for dine ord og handling! Håber at dig og dine børn er ok. Peter - Husker skam godt vores ryk og barske overhalinger før mit uheld... Tak for din hjælp med info til løbsledelsen og min kæreste - glæder mig til vi ses derude...

Tor - tak for altid fantastiske billeder - supersejt af dig. Undskyld at Allan Ravn og jeg smuttede fra dig den 31.12.07...smiler

Pas på Jer selv.

De bedste hilsener,

Niels Høg Henriksen
Til toppen af siden
Side: af 2 Tidligere emne Emne Næste emne  
Næste side
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page