Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Heleneholm marathon 2008 (pics+vid)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Heleneholm marathon 2008 (pics+vid)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 12/04/2008 :  22:44:47  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så har vi været til veteran SM i Malmø !

Jeg må allerede skuffe læserne på dette tidspunkt, billederne fra veteran SM har intet med erotiske udskejelser for ældre mennesker at gøre , men derimod en række snapshots fra Heleneholm marathon, et udemærket lille marathon (og halvan) i Malmø, som nemt burde have trukket flere Københavnere til, rejsetid 35-45 min.

Hvilken herlig dag vi fik ! Vel en 9-10 grader, så godt som ingen vind og sol en stor del af tiden. Startfeltet var rimeligt stort på halvmarathon, som startede 15 min før selve marathonløbet, som måske talte omkring 50 deltagere (jeg har ikke checket resultatlisten).

Det er faktisk livsbekræftende at følge disse gamlinger, som konkurrerer i VSM... flere af dem - også i aldersklasserne +60 ! - er stadig gode for sub-3 timers tider og flere af deltagerne skulle være tidligere svenske topløbere med tider i størrelsesordenen 2.13-2.20 tider ! Så i stedet for at græde over at blive sat til vægs af disse ældre mennesker så synes jeg, man kan glæde sig over at konstatere, at man kan dyrke sin løbeinteresse mange, mange år her i livet. Ja, spørg bare deltageren i aldersklassen +85 på marathon ! I min verden er disse løbeglade veteraner meget unge i sindet !

Nuvel, lad os se nogle billeder fra denne dejlige dag og dette skønne løb.

Ankomst til nummeruddelingen, der er kø !

Værsegod !

Man kan blive ved med at opleve helt nye ting til marathonløb, tro det eller ej. Her ser vi f.eks. sirligt indpakkede sikkerhedsnåle. Det har jeg ikke set før - det har jeg nu ! (... en flaske rødvin til den, der gætter hvor dette 'citat' stammer fra).

Endnu en 'ny' ting... en mand, der fortærer en velvoksen gang pastasalat i omklædningen 45 min. inden start. Velbekomme !

Start og mål på Heleneholm Stadion i Malmø.

Her er starten gået for 1/2-marathon.

Mere.

Tor er klar - seks dage efter Paris marathon sidste søndag !

Danskerbillede - the usual suspects.

Så bygger startfeltet til marathon op.

Et videoklip fra Heleneholm Stadion lige inden starten går. Stemningen er munter !

Eller: http://www.youtube.com/watch?v=5Gwu9lANke4

Så er vi sendt afted.

Mere.

Til højre min svenske læremester Lennart Skoog... vi fulgtes ad en 16-18 km idag, det var rigtigt hyggeligt !

Ruten... man starter med en lille opvarmer på godt 2 km, derefter følger 4*10 på samme sløjfe... på den ene side et 'let' løb, på den anden ikke heeelt så¨nemt igen... der er en del sniger-giftige småstigninger og ret så mange skarpe sving, alt i alt.... men ok, et af de lettere løb, absolut.

Som vi ser... mange sving på ruten.

Stemningsbillede.

Et lidt mindere startfelt end i Paris... men hvad gør det ? Her er vennerne jo !

Forbi en international sag.

Langs trafik.

Så er vi inde på hovedsløjfen.

Stemningsbillede med boligblokke...dem så vi mange af idag.

Mere.

Forbi bydelens torv, her kom vi forbi ialt 8 gange !

Videre !

Så løber vi ud mod lidt mere grønne omgivelser.

De hurtigste fra halvmarathon møder vi allerede.

Endnu en dansker Thorkil passerer motorvejen.

Vi fortsætter, snakken går.

Flere boligblokke.

5 km er i hus.

En skulptur i et skarpt sving.

Mere sti-system... et meget repræsentativt billede for denne del af ruten.

Ditto.

Ikke voldsomt spændende.. men let og enkelt at løbe.

Bag funtionær-cyklen marathonfeltets hurtigste mand, der løb utroligt flot !

Depoterne fungerede upåklageligt og bød på vand, cola, energigift, bananer m.v.

Efter depotet fulgte en længere stigning op til rutens højeste punkt.

På toppen af stigningens første del.

Så løber vi ned ad bakke, ind mod Stadion og vendepunktet.

Et nemt og enkelt stræk.

"Lave" boligblokke.. mere nemt løb her.

Endnu en variant af boligblokke.

Endnu en skulptur.

Leif Skinnerup på marathon nr. 101 og hurtigste dansker idag vil jeg tro.

Steen Sjøgreen... som jeg kørte med idag, tak for god tur, Steen.

Læremesterbillede... til venstre i rødt Anders Munch Madsen, til højre Lennart.

Lennart ved det karakteristiske og monumentale Heleneholm Kraftværk.

Vendepunktet og depot.

Foråret er her !

Anders havde grund til at smile... med en sub-4 timers indsats idag. Tillykke !

Morten Pihlsbech som også løb en super tid idag...måske en ny PR, Morten ?

Britta Karlsson blev - ikke - svensk mester i sin aldersklasse... men fik bedste tid. Flot !

... og til sidst: MÅL ! (billedet taget lidt efter jeg kom ind)

Dagen slutter med en herlig varm dusch og derefter et rundstykke med ost og pølse. Endnu et super marathon i Sverige er vinget af !

Ja... og således blev den mis barberet... eller hvad man nu siger... tak for en dejlig der i Heleneholm marathon, heja Sverige !

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

Ukaleq
Stjernemedlem

posteringer 135

Skrevet - 13/04/2008 :  07:02:49  Vis profil  Besøg Ukaleq's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor

Tak for en hyggelig dag hinsidans - det var ganske sjovt at prøve, selvom jeg havde regnet med at veteran SM ikke havde noget med løb at gøre

Endnu engang er det fedt at gense ruten, kendte ansigter og omgivelser på dine billeder. Og så ser jeg at din tid faktisk var rigtig go' Sådan, min dreng

Ruten var .... sådan set fin nok, men i min optik lidt for kedelig. På fjerde omgang med de samme uendelige rækker boligblokke indrømmer jeg gerne at jeg tænkte "bysanering" og "sprængstof" i samme tanke

Tillykke til The usual suspects for endnu et velgennemført løb og (trods alt) tillykke Til Leif S som viste at erfaring igen idag slår ungdommeligt (hov)mod

Morten

Livet er som et hundeslædeløb. Hvis man ikke er førerhund, ændrer landskabet sig aldrig.
Til toppen af siden

Philip Ulrich
Æresmedlem

Vedbæk
posteringer 252

Skrevet - 13/04/2008 :  08:45:35  Vis profil  Besøg Philip Ulrich's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Også tillykke fra mig og jeg tror citater stammer fra Susanne Bjerrehus fra en udsendelse på DR i 80'ene.
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 13/04/2008 :  09:02:44  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked

@Morten - enig, det er ikke verdens mest inspirerende rute... men pyt med det... havde det været rigtigt skidt vejr havde man nok bandet mere over ruten ogsa... Tillykke med 3.35 !

@Philip: meeep...forkert !

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/
Til toppen af siden

Maratonser
Stjernemedlem

3650 Ølstykke
posteringer 79

Skrevet - 13/04/2008 :  09:32:19  Vis profil  Besøg Maratonser's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej Tor!

Atter engang har du lavet et fint billed referat af et marathonløb.

Det var mit 7. Heleneholm marathon i Malmø, selvom ruten måske ikke er den smukkeste der findes, syntes jeg det er et godt løb.
Jeg er, og har altid været glad for, at løbe små Svenske Marathonløb, de "virker" hver gang, og der er altid en særlig god asmosfære, dette var forøvrigt mit svenske marathon nr.120 så jeg kender efterhånden mange af de svenske "marasamlere".

"Klub 100 marathon".

Anders...

Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page