Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Hajvabler til Extremmarathon 2008 !!! (+pics)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Hajvabler til Extremmarathon 2008 !!! (+pics)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 07/07/2008 :  12:44:08  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Svanninge bakker !

Danmarks i særklasse hårdeste marathon vankede denne søndag... og så endda på bagkant af lørdagens strabadser i Assens. Mamma Mia ! Dette løb udviklede sig til en længere lidelseshistorie for mit vedkommende... først ondt i højre knæ... siden ondt i venstre achillesscene (som satdig her mandag gør mega-nas, øv !) .. og til sidst en byge af haj-vabler ! Haj-vabler ? Et udtryk jeg lige fandt på... hajer får jo tænder i lag... således fik jeg vabler under mine vabler... behøver jeg sige mere. FOR HELVEDE det gør nas ! Og med 4-5 runder tilbage på Extremmarathon med disse "ekstra udfordringer" ... så kan I måske forestille jer, hvad jeg gik igennem. Skulle jeg havde gået ud ? Måske. Men jeg "sælger" ikke mine unger en weekend for at udgå ! Findes ikke i ordbogen. Punkt slut.

Ok, nok om mig... lad os se på billederne fra dette så ganske ekstreme og sindsygt hårde marathonløb... efter sigende med 1600 højdemeter OP og 1600 højdemeter ned, ialt 3200 højdemeter.. til sammenligning har jeg selv med FR305 målt Kalundborg Vintermarathon til IALT 800, Rudersdal til 1200 og Aalborg Brutal til 1600, også tre hårde løb med mange bakker. Extremmarathon har altså 3200 ialt. Dvæl lidt ved det ! 3200 !!!

Vi starter søndag morgen, løbsstart er kl. 10.

Snakken går... her igen Ole Cramer på et velkomstbillede, Ole valgte dog at udgå idag... men blev hængende lidt og heppede på os andre, det var hyggeligt !

Der bydes velkommen tiol løbet, arrangeret af Faaborg Skiklub.

Feltet er en del mindre idag, men tæller mange velkendte marathonsamlere. Dette er vist heller ikke et løb, som "almindelige" mennesker binder an med.

Så er det tid til at starte.

Vupti... løbet er igang.

Brian's kone Karin, der løb 1/2 marathon idag.. tillykke med gennemførelsen, flot !

I den grønne skov, her et af de få stykker med ligeud.

En lillebitte bakke.

Løbets vinder og den samlede vinder af marathonweekenden, Katheeban. Det var en nydelse at se ham løbe, virkeligt let og harmonisk ! STORT TILLYKKE !

Her lidt nedad...

... og her lidt opad.

Igennem fyrreskov.

Næste bakke. Karin kæmper.

Mere skovsti.

Mere endnu.

Så er vi ved selve Svanninge Bakker... holdaop en rutchebane, vi skal ud på... og så 10 runder dette samme. EXTREMT !!!

Kig lige på bakken, hvor der løbes opad !

Stemningsbillede.

Dyrk lige det her ! Vildt !

En løber på toppen...

... NOT... det går bare lidt henad og så skal vi endnu højere op.

Selv selv !

Et lille heppekor på toppen.

Blik tilbage.

(Tor på sletten, tilsendt af Ole, tak !)

Flot udsigt... man kan vist godt fornemme, vi er lidt oppe i højderne, ikke.

Mere.

Ole Cramer som one-man heppekor, herligt !

Nedad i sand.. teknisk svært... men dog nedad.

Kampen i bakkerne.

Her er vi så næsten nede ved et fladt stykke.

Sådan der.

Rene i fin stil.

Jesper Hahn ditto.

Videre.

Mere.

Meget passende myldrede det med bjerggeder.

De spiser bak fra stammerne... og leger lidt, måske ?

Tæt på løberne kom de også.

Det nærmeste jeg kom en seksuel oplevelse denne weekend... men ok, lidt har også ret...

Adrædte får var der også.

Stemningsbillede.

Leif Skinnerup piler derudaf.

To af feltets hurtigste løbere, Frederik Lassen og Kim Hammerick (den hvide keneyaner, kan jeg forstå). De løb rigtigt flot begge to !

Vejviser... vi skal til venstre...

Så løber vi op ad en lang, sej bakke, der bare bliver ved og ved.

Jørn Pedersen løb et fantastisk løb idag... og tillykke med debut på en "dobbelt". Suveræn indsats !

Se selv !

Så hårdt at selv tyrekalvene gemmer sig.

En mystisk skovfigur.

Wooo... et monster !

Videre hen mog en stejl trappe nedad.

Dyrk lige den !

Gisp ! Man skulle koncentrere sig maksimalt nærmest på hele ruten ! Meget hårdt !

Rene i dybt fokus.

Videre i det fri.

Mere heppekor.

Flot grøn fynsk natur.

Marathonløbets to kvindelige islæt, Anne-Dorte Mahato og Anne Marie Rossen. Begge løb flot idag.

Løbets stejleste bakke... faktisk så LØB jeg op ad ALLE bakkerne idag... nok langsomt, men alligevel... inde i mit hoved var jeg nemlig ikke til marathonløb, men på fjelltur.. og således fik jeg god fortræning til Swiss Alpine 42K om tre uger.

Brian Pedersen løb også flot idag.

Fedtmulebillede venligst tilsendt af Ole Cramer.

Vi kan se, at jeg momentvis havde god udsigt under turen.

OP !

Den karakteristiske flagstang... et fladt stykke ind mod depot (og til sidst mål).

Denne lille sti skal forceres, en nem sag.

Sidst i løbet var jeg eneste mand ude på min sidste runde... her kom der nogle byger... gederne søger ly.

Efter løbet kort hyggesnak... og derefter biltur hjem... og hvor fedt var det lige at sidde i kø i 1.5 time ved Greve for ingens verdens nytte... to spor var afspærret men uden nogen synlig grund. FOR HELVEDE !!!

Nå, det skal ikke ødelægge glæden ved at have gennemført disse to ekstremt hårde og udfordrende løb... ærgeligt at aftenen så skulle slutte med at se Roger Federer afgive sin Wimbledontrone ... men det er jo symptomatisk for, at livet hele tiden udvikler og forandrer sig. Intet er idag som det var igår. Således også jeg, der nu er en marathonweekend på Fyn rigere ... pt. en berigelse på sjælen.. men et hårdt indhug på kroppen.

Tak for alt,

Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

MartinHojgaard
Æresmedlem

København
posteringer 937

Skrevet - 07/07/2008 :  13:49:10  Vis profil  Besøg MartinHojgaard's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Imponerende, at du har overskud til både at skyde billeder og løbe under de forhold. Tør man spørge, hvilket kamera, du bruger? (Og hvornår skal dine løse ærmer returneres til Tysk Tekstilmuseums 80'er udstilling )
Til toppen af siden

whatwhatwhat
Æresmedlem

Nykøbing F
posteringer 259

Skrevet - 07/07/2008 :  14:09:51  Vis profil  Besøg whatwhatwhat's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Tusinde tak for endnu en god reportage Tor!

Her er der nogle flere fotos fra gårsdagens Extreme Marathon / Trolden Finn:

http://cid-bd353e344a0e76d7.spaces.live.com/photos/cns!BD353E344A0E76D7!132

/Jørgen

PS: Nu har jeg haft tid til at se på mine data fra søndagens anstrengelser. Min FR305 registrerede 2.122 meter opstigning og 2.122 meter nedstigning
Til toppen af siden

Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1761

Skrevet - 08/07/2008 :  20:53:36  Vis profil  Besøg Hillary Step's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hvorfor løber du med en Gokkesok på hver arm??

Fordi det ligger der!!
George Leigh Mallory 1886 - 1924
Til toppen af siden

MartinHojgaard
Æresmedlem

København
posteringer 937

Skrevet - 08/07/2008 :  21:14:10  Vis profil  Besøg MartinHojgaard's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:

Det ligner mere sådan nogle kompressionssokker til armene. Giver ½% mere, når man laver armstrækkere!
Til toppen af siden

MartinHojgaard
Æresmedlem

København
posteringer 937

Skrevet - 08/07/2008 :  21:38:22  Vis profil  Besøg MartinHojgaard's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:

Det ligner mere sådan nogle kompressionssokker til armene. Giver ½% mere, når man laver armstrækkere!
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 08/07/2008 :  22:06:45  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
http://www.moeben.com/

Til toppen af siden

Man
Stjernemedlem

Broby
posteringer 135

Skrevet - 08/07/2008 :  22:09:27  Vis profil  Besøg Man's hjemmeside  Svar med kopi af besked

Hej Jørgen

Har du mulighed for at læggeen højde profil ind. eller evt sende den til os.

Man

Husk motion skal dyrkes med måde ,- vores måde
www.hjulbenet.dk
Til toppen af siden

Hekla
Æresmedlem

København SV
posteringer 1072

Skrevet - 08/07/2008 :  22:25:46  Vis profil  Besøg Hekla's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Løse ærmer kan man da købe i enhver cykeludstyrsforretning.

mvh Hekla
Til toppen af siden

Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1761

Skrevet - 08/07/2008 :  23:25:31  Vis profil  Besøg Hillary Step's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af Torr

http://www.moeben.com/

Moeben Præsidenten, som hedder Shannon , ser meget velbegavet ud. Hende vil jeg altså gerne møde.....og så er det slut med sokken

Fordi det ligger der!!
Til toppen af siden

Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1761

Skrevet - 08/07/2008 :  23:36:32  Vis profil  Besøg Hillary Step's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Undskyld, nu skal jeg nok være alvorlig.

Tak for den gode reportage og de gode billeder, som faktisk illustrerer bakke-tyranniet glimrende.

Fordi det ligger der!!
Til toppen af siden

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 09/07/2008 :  09:14:20  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Så HVEM tror du, jeg har pillet de gule ærmer AF ?

Hun var dejlig, skal jeg sige dig... og korrekt, yderst velbegavet...

T

Til toppen af siden

whatwhatwhat
Æresmedlem

Nykøbing F
posteringer 259

Skrevet - 10/07/2008 :  21:50:43  Vis profil  Besøg whatwhatwhat's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af Man

Hej Jørgen

Har du mulighed for at læggeen højde profil ind. eller evt sende den til os.

Man

Husk motion skal dyrkes med måde ,- vores måde
www.hjulbenet.dk

Hej Michael

Jeg har ingen anelse om, hvordan man lægger billeder ind her på siden, så jeg har lagt højdekurverne for de to løb ind på siden med fotos:
http://cid-bd353e344a0e76d7.spaces.live.com/photos/cns!BD353E344A0E76D7!132

/Jørgen
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page