Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Gløgg & æbleskivemarathon (+billeder)
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Løbsanmeldelser
 Gløgg & æbleskivemarathon (+billeder)
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Torr
Æresmedlem

Denmark
posteringer 3452

Skrevet - 01/12/2008 :  18:48:47  Vis profil  Besøg Torr's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Lørdag d. 29-Nov-2008 afholdt løbeven og marathonkollega Mogens Pedersen et af årets sidste marathonløb, nemlig "Gløgg og æbleskivemarathon"...

... på en råkold vinterdag uden så meget sol men dog heller ingen vind og kun et skvulp støvregn, så vejret, ja, det var fint !

Ruten ... den var også fin... som vil fremgå af billederne ... men også sadistisk på sin egen snigende jyske måde... egentlig tilforladelig.. men i virkeligheden en sand dræber. Hehe. Jeg var vist i hvert fald ikke den eneste, som synes, det var hårdt alt ialt... men lad det være helt klart: det var en RIGTIG dejlig tur ! ... og i det hele taget et gennemført perfekt arrangement, alt var top og intet manglede. SÅDAN. Eller på jysk: det er i orden !!!

Vi starter billedserien som dagen gjorde, nemlig ved indskrivningen hos Mogens. Her siger Jesper Hahn og Alex Lundahl goddag.

LØBEREN havde en lille udstilling med.

Efterhånden stimlede deltagerne ind, her sidder dagens nummer tre Jacob Flensborg og venter spændt/forventningsfuldt ?

Aage til venstre, for en gangs skyld ikke udklædt.

Så nærmer tiden sig til start...

.. først byder Mogens Pedersen velkommen og orienterer om praktiske ting osv. Særligt interessant var bemærkningen om ruten, at "man bare løber ligeud indtil man kommer til et sving". Det bruger vi også herovre i København, Mogens.

Der lyttes efter. På billedet bl.a. en ultraløber på spinnesiden, Anne Marie Rossen.

Flere deltagere. Ser min svenske læremester Lennart lidt bekymret ud ? Skal det mon gå ?

Ja tak ! ... og mit løbsnummer denne dag...

Så er det 1 sekund inden vi spæner over startstregen.

Sådan !

Mere.

Så skal vi ud i lokalområdet på en lille prolog...

... puha, jeg troede et øjeblik at hele løbet skulle være sådan her..

.. eller sådan...

... eller sådan...

... men hov, så dukkede startstedet jo op.. og Fedtmule kom i tanke om, at det KUN var prologen...

.. her passeres forplejningen...

.. og SÅ skulle vi ud over markerne... 8 runder på en dejlig blanding af markveje, cykelstier og lidt villakvarterer... her ser vi igen Lennart på vej ud i landskabet...

Mere.

Her den ene af løbets to alvorlige bakker, dette her var den lille.

Herligt udsyn over markerne ved Aars.

Så har vi passeret et sving, sørme.

Stemningsbillede.

Et til.

Hardcore mulvarpe deroppe i Nordjylland !!!

Her løber vi så på Naturstien.

Forbi et "pitstop".

Søde vovser på lørdagstur.

Let op ad bakke på cykelsti.

Forbi en bilforhandler...

... og en frikirke.

Desværre ikke et km-skilt... det havde ellers været nogle hurtige, gode km.

Her ser i så den STORE bakke... lang og set over hele løbet ganske energikrævende.

Her er det så overstået, der skal svinges til højre og så løber man herligt ned ad bakke til depotet.

Nemlig !

Sådan hedder vejen.

Så er vi ved depotet efter 5 km på rundstrækningen.

Masser af dejlige forfriskninger.. og vingummi.. mums !

Det var så runden... herefter følger nogle billeder af diverse deltagere...først dagens vinder, den hvide keneyaner, Kim Hammerich, der løb sit 10 marathon for året. Stort tillykke Kim, rigtigt flot løbet !

Nr. 3, Flenseren, Jacob Flensborg, der har løbet nogle flotte resultater ind på det seneste.

Her en større gruppe.

Vi ser bl.a. Mogens Pedersen (46), Vagn Kirkelund (blå, til højre for Jesper) og Jesper Hahn (17).

Brian Pedersen fra Mejdal.

Nr. 18 løbets nummer to og en stærkt og meget koncentreret løbende Jan Vajhøj. Flot !

Søren Widt.

Dagens to kuul-løbere Henrik Schriver og Gert Hougaard. Jeg fik en god snak med dem og vi fik også vendt Cannonball-løbene d. 14 december, hvor de jo afholder et VEST og jeg et ØST... og det synes vi alle, er fint !

Med nissehue Aage Øster og på flanken Brian Skaarup.

Ja, jeg blev så sidste mand i mål.. og efter en hurtig dusch vankede der gløgg og æbleskiver og andet knas. HERLIGT !!!

Se dér !

Der hygges.

Mere.

Ja, tilbage genstår at sige Mogens og Lene og de øvrige hjælpere stor tak for et dejligt marathonløb ! Jeg er tilbage igen næste år !

mvh. Tor

Min blog om marathon, spiritualitet og mere: http://www.temperance.dk/blog/

5-tårns-marathonJørn
Æresmedlem

Kalundborg
posteringer 603

Skrevet - 02/12/2008 :  04:42:38  Vis profil  Besøg 5-tårns-marathonJørn's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle løbere.
Det er da ærgeligt at de små hyggelige arrangementer ikke afvikles når jeg er hjemme, nå men det er der jo ikke noget at gøre ved.
Er det mon et årligt tilbagevendende arrangement !!!.
Det ser ud til at i alle havde en hyggelig dag, og heldigvis havde i vejret med jer.
Flot af Mogens og co, sådan lige at banke et Marathon op.

Flotte billeder Tor, som sædvanlig.

Når du forresten de 40 Marathon i år ???.

Hilsen Jørn.

PS: Husk forresten at få tilmeldt jer til Kalundborg Vinter Marathon.dk www.5-taarns-marathon.dk

Løb med Hjerte,Hjerne og Holdning. JP
Til toppen af siden

Mogens
Æresmedlem

Aars
posteringer 657

Skrevet - 02/12/2008 :  07:57:43  Vis profil  Besøg Mogens's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Herfra skal lyde en stor tak til alle der var med til at gør det til en god dag. Dejlig med så positiv en indstilling som alle deltagerne ankom med. Vi var selv meget tilfredse med den måde det hele forløb på, det var ”i orden”. Derfor har vi også besluttet at vi prøver igen næste år, hvis vi kan skaffe os adgang til lokalerne igen.

Tak for en god reportage Tor, altid spændene at se.

Vi ses derude

Hilsen
Lene og Mogens
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page