Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Mavebøjninger...
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Træning
 Mavebøjninger...
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

Viborgbonde
Rutineret medlem

Viborg
posteringer 49

Skrevet - 29/07/2010 :  12:20:42  Vis profil  Besøg Viborgbonde's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej venner.
Jeg har fået et "problem" jeg håber i kan hjælpe mig med.
Hver aften inden jeg går i seng, laver jeg mavebøjninger og armbøjninger. Jeg har ca. gjort det i 2 måneder, og jeg er ved at få en sixpack. Det er jeg selvfølgelig super glad for, men jeg har opdaget et problem i min træning. Hvis jeg står i et spejl med siden til, kan jeg se, at min mave svejer.
Nærmere forklaret: http://www.advancebusinessconsulting.com/advance!/leadership-principles.aspx Dette billede viser det lidt. Hvis i forstiller jer, at i ser det fra siden af, kan man se hans mave buler ud af helt nede ved underbukserne. Kan man ikke træne maven, så den bliver mere flad? altså kort sagt, jeg vil have en flad mave. håber i forstår det bare lidt
Mit spørgsmål er så, hvilken form for mavebøjninger jeg så skal lave?

ThomasMJ26
Æresmedlem

Aars
posteringer 771

Skrevet - 29/07/2010 :  13:06:15  Vis profil  Besøg ThomasMJ26's hjemmeside  Svar med kopi af besked
jeg køre disse følgende maveøvelser og har gode erfaringer med disse har jeg brugt til mine bokse atleter

http://www.youtube.com/watch?v=VOqPALadHyQ&feature=PlayList&p=191EFEE29B937465&index=0&playnext=1

winners never quit
quitters never win

Thomas Jørgensen
Til toppen af siden

dohø
Rutineret medlem

Hørning
posteringer 53

Skrevet - 29/07/2010 :  13:27:01  Vis profil  Besøg dohø's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

nu er der jo fysioterapeuter her inde der sikkrt kan give et mere klalifiseret svar. Men umidelbart vil jeg foreslog 2 øvelser, men måske du allerede laver dem.

Den ene ligger du på ryggen med benene i vejret. og hejser dem langsomt op mod loften så lænden løftes fra gulvet. Armene skal ligge strakt lidt ud fra kroppen. Du skal lave en meget lille bevægelse. Hvis den bliver for stor eller hvis du ikke kommer helt ned til gulvet hver gang bruger du ikke de rigtige mavemuksler.

Den anden øvelse er for de indre mavemuskler. De giver ikke sexpack, men er det "bræt" sexback'en ligger på, og giver dig den flade mave du snakker om.
Øvelserne for dem kan laves forskelligt. Jeg vil foreslå at du når du alligevel laver maveøvelser så lige trækker maven ind og holder den der mens du laver øvelsen. Du kan også lige som have fornemmelsen af at du lyner en lynlås op fra lidt under mavlen og op. Eller lige som skubbe maven ud til siden og gøre den bredere. men prøv at holde den fornemmelse samtidig med at laver den opgældende øvelse.

I løbet af dagen kan du også lave øvelser for de indre mavemuskel på samme måde som før og holde dem lidt. Eller du kan lave en ved at du forlænger ryggen og gør dig længere.

Øvelser både for de nederste mavemuskler og for de indre kan være meget hårde fordi vi som regel ikke lige får dem brugt, så held og lykke med det.

Hver løbetur skal have sin egen glæde
Til toppen af siden

Viborgbonde
Rutineret medlem

Viborg
posteringer 49

Skrevet - 29/07/2010 :  15:15:09  Vis profil  Besøg Viborgbonde's hjemmeside  Svar med kopi af besked
fedt, mange tak for svarene :D
Til toppen af siden

eurodont
Æresmedlem

København S
posteringer 282

Skrevet - 29/07/2010 :  17:28:43  Vis profil  Besøg eurodont's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej.

Jeg vil også vildt gerne have en six-pack og ville også gerne lave mavebøjninger; men syntes at det er svært at ligge stille på maven. Når jeg endeligt ligger ned, kan jeg ikke nå gulvet med mine arme.

Jeg ser nogenlunde således ud ... og aner ikke hvordan at jeg ser ud fra siden af.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article974277.ece

Til toppen af siden

Viborgbonde
Rutineret medlem

Viborg
posteringer 49

Skrevet - 29/07/2010 :  17:54:56  Vis profil  Besøg Viborgbonde's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Haha, det var faktisk ikke meningen at jeg skulle have sixpack. Jeg laver triathlon, så mavemuskler er nødvendigt. Jeg er dog ret tyndt, så det er nemt at se. Men nu kan jeg jo se problemet, så nu kan jeg da lige så godt fuldfører sixpacken :D
Til toppen af siden

Mikkelsen99
Stjernemedlem

Sorø
posteringer 135

Skrevet - 31/07/2010 :  13:52:30  Vis profil  Besøg Mikkelsen99's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Er ikke ekspert på området, men når man træner den ene side, skal man også huske den anden side.. Altså skal man sørge for at træne ryg-musklerne tilsvarende..

Personligt er jeg tilhænger af at træne her hele torso ("core") ved læft af egen vægt - der findes masser af inspiration til øvelser der kan træne mave, ryg, side, bryst og ryg ..

http://runningexperience.blogspot.com
Til toppen af siden

cels
Æresmedlem

posteringer 218

Skrevet - 05/08/2010 :  14:46:06  Vis profil  Besøg cels's hjemmeside  Svar med kopi af besked
hvis din maver ser ud som ham på billedet - så bare vær glad (super glad..)
hilsen Emma

Man kan lære hele livet....
Til toppen af siden

riges
Almindeligt medlem

Ramløse
posteringer 29

Skrevet - 16/08/2010 :  12:26:43  Vis profil  Besøg riges's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Det er ikke kun dine mave muskler du skal styrke, men alle dine core muskler ;) core muskler inkludere alle de små muskler der styrker overkroppen, og som også er nødvendige for at optage ilden hurtigere i musklerne.
Inspirationen kan du finde på internettet, men en der er okay er AB ripper x. Det lyder lidt plat, men den virker faktisk meget godt ;)
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page