| Forfatter |
Emne  |
|
|
Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1275 |
Skrevet - 23/07/2010 : 22:29:47
|
Spartas klubblad kom på gaden for et par uger siden. Her gennemgår formanden forløbet af 1. halvår 2010, som på forskellig vis ikke har været tilfredsstillende for Sparta.
Jeg bringer her et uddrag af formandens gennemgang af Broløbet (samt Kvindeløbet). Det er interessant læsning og giver stof til eftertanke (min respekt har de i forvejen):
"BROLØBET Efter det første broløb i 2000 sagde jeg - aldrig mere broløb. Men da vi blev spurgt, om vi ville være med og fik opfyldt vores krav om en gentagelse af løbet fra 2000, blev vi nødt til at gå med. Første udspil var ellers et løb med start på Peberholm, og det var ikke interessant for os.
Projektlederen på løbet stoppede 1. januar og vi stod dermed uden leder af løbet, men så meldte Bo sig. Han lavede et fantastisk arbejde med et stort overblik. Senere kom Ole - klubbens mangeårige revisor og medlem af Sparta siden 1960 - med i arbejdsgruppen. Dorte Vibjerg samlede det hele i projektbeskrivelser, informationer og presseservice til Øresundsbroens store tilfredshed. Dorte ydede en overmenneskelig indsats med minimal søvn i lange perioder. Jeg fungerede derfor mere som vejleder m.m. og det passede mig fint.
På dagen kørte jeg hjem og hentede løbetøj , hvis jeg skulle finde det forsvarligt at deltage. Aflysning truede! Kl. 14 fik vi en melding fra Øresundsbroen om at en aflysning af løbet truede. Vinden var nu så stærk på højbroen, at det ville være uforsvarligt at sende 30.000 løbere ud på broen. Da alt udstyr til væske og tidtagning var kørt ud på broen kunne vi ikke afvikle et erstatningsløb, som vi ellers havde planlagt. Vi håbede derfor, at vinden stilnede af. Vi besluttede at tage chancen og sende bagage bilerne af sted, og så var der ikke så meget andet at gøre end at krydse fingre for, at vi fik ok for løbet. Det fik vi som bekendt, og vi fik en fantastisk flot start i Kastrup.
Da sidste løber var kommet over startstregen startede jeg mit løb - jeg fik heller ikke nogen starttid – det er endnu uklart, hvorfor den ene måtte ikke fungerede. Jeg løb så i tunnelen og samlede affald op og jagede på folk for at de ikke skulle blive samlet op af de busser, vi havde til formålet. Heldigvis havde vi vores kuglestøder Kim med, så vi kunne tvinge enkelte deltagere op i bussen. De blev så sluppet løs på Peberholm og kunne fortsætte. Ved første væskedepot fik jeg mit løbetøj, og det var bedre en cowboybuk- ser, og så fortsatte jeg mit eget løb.
Allerede på Peberholm kunne jeg se de første mangler - der var ikke opstillet toiletter, som skulle komme fra Sverige. Heller ikke på det andet depot, som vi havde, var der opstillet toiletter. Næste depot var svenskernes, og de havde store problemer på højbroen med væskedepotet og tusindvis af drikkeflasker, som blæste mod Sverige. Næste dag måtte de rense stranden for flasker.
Under turen undrede jeg mig over, at der ikke kom busser fra Danmark og først senere hørte jeg, at de 72 danske busser og restbagagen var blevet stoppet i over 1 time af et trafikuheld ved lufthavnen.
I Sverige var der ikke noget Enervit ved de første depoter og heller ikke imål. Jeg kunne også se, at de ikke havde udvidet målområdet, som vi havde aftalt dagen før. Det medførte, at deltagerne ikke kunne komme frem og få de varer, som blev uddelt. Dernæst så jeg katastrofen med lange køer til busserne. Jeg løb derfor op på vejen for at finde årsagen til disse lange køer. Der var totalt kaos på buskørslen, som skulle styres af svenskerne.
I de næste 2 timer råbte og skreg jeg for at få busserne kørt frem. Der var masser af busser, men tilsyneladende ingen, som turde tage affære. Heldigvis fik vi de sidste folk af sted inden regnen kom.
Senere fik jeg oplyst, at halvdelen af starttiderne var gået tabt og jeg var klar over den katastrofe, som løbet var blevet for os. Vi bliver bombarderet med tusindvis af mails, og vi har ingen mulighed for at besvare dem. Det hele er dybt beklageligt, og selvom det ikke er os, som begik fejlene, er det alligevel vores ansvar som medarrangør.
Kvindeløbet i mindre udgave Ugen efter havde vi kvindeløbet med 14.000 deltagere - det gik fint, men krigen mod Alt for damerne har kostet os 10.000 deltagere, og et overskud på 2 mill. er forsvundet. Den 1. juli havde vi Adecco Strandparkløb, og nu kan vi så holde sommerferie. Jeg håber I får en god sommer og prøver at holde formen ved lige med lidt løb.
Formanden"
Fordi det ligger der!! George Leigh Mallory 1886 - 1924 |
|
|
oslipknoto
Æresmedlem

Skive
posteringer 341 |
Skrevet - 24/07/2010 : 10:22:58
|
Ja, dumme dumme svenskere..   Men nu fint, at vi for en gang skyld høre lidt fra Sparta lejren ang. det katastrofale løb! 
Tak for dit indlæg  |
 |
|
|
frontrunner
Rutineret medlem

posteringer 51 |
Skrevet - 24/07/2010 : 13:22:45
|
Godt nok mærkeligt at svenskerne fjumrer sådan, når de skal arrangere Broløb.
For ellers synes jeg faktisk altid det er en fornøjelse at deltage i svenske motionsløb og -stævner. Har deltaget i adskille løb, skiløb og svømmestævner i Sverige og er altid dybt imponeret over, hvor fantastisk det hele fungerer. At der er tænkt på alt og sørget for alt, så man ikke selv skal spekulere det mindste over noget som helst - bortset fra selve løbet. At man altid kan dumpe sit overtrækstøj i sidste øjeblik, så man ikke skal stå og fryse i bidende kulde, før løbet skydes igang, og at det altid - sammen med den øvrige bagage - ligger præcist, hvor det skal i målområdet. At man altid kan få et bad, når man kommer i mål. At der så ved visse arrangementer ovenikøbet uden den mindste ventetid serveres et varmt måltid mad - og kaffe - for alle deltagere når man kommer i mål...det er simpelthen utroligt!!! :-) |
 |
|
|
soeren76
Stjernemedlem

Taastrup
posteringer 78 |
Skrevet - 24/07/2010 : 15:02:01
|
Ja det er da interessant læsning. Men meget af det kunne vel godt være sendt ud tidligere (jeg ved godt noget har været meldt ud) sammen med en uforbeholden undskyldning som medarrangør.
At der er folk der har ydet en kæmpe indsats har der vel aldrig været tvivl om.... |
 |
|
|
Risager
Stjernemedlem

Malmö
posteringer 78 |
Skrevet - 24/07/2010 : 15:59:40
|
Altid godt at kunne give de andre skylden..... Sparta laver jo aldrig fejl, men kun løb i WELTKLASSE.... Tror ikke mange løber Hamburg Marathon, da hele verden hellere vil løbe Spartas Copenhagen Marathon til næste år, da dette løb er verdens bedste marathon. |
 |
|
|
PalleA
Æresmedlem

Hørsholm
posteringer 699 |
Skrevet - 24/07/2010 : 16:50:34
|
Risager..der må godt nok være nogen der har pisset på din sukkermad i dag.
Der er ingen tvivl om at der kan være forbedringer hos Sparta, men jeg synes at det er superærgerligt at Sparta skal have tæv for andres fejl.
Man må godt være kritisk osv osv...men jeg syne nu godt nok at du er grov.
PalleA
|
 |
|
|
Risager
Stjernemedlem

Malmö
posteringer 78 |
Skrevet - 24/07/2010 : 17:45:54
|
Synes bare tit Sparta give andre skylden får diverse problemer. Ved strandløbet på Amager, var grunden til at ikke var vand ude på ruten var også andres skyld... Hvorfor ikke bare sige det galt og lad vær med at hænge andre ud.... |
 |
|
|
Christian Bak
Stjernemedlem

Aalborg
posteringer 151 |
Skrevet - 24/07/2010 : 19:27:15
|
quote: Oprindelig indsendt af Risager
Synes bare tit Sparta give andre skylden får diverse problemer. Ved strandløbet på Amager, var grunden til at ikke var vand ude på ruten var også andres skyld... Hvorfor ikke bare sige det glat og lad vær med at hænge andre ud....
Som arrangør er man nødt til at erkende at man har ansvaret for arrangementet. Hvis det ikke fungerer er det arrangørens ansvar og arrangørens skyld. Så enig med Risager. |
 |
|
|
eurodont
Æresmedlem

København S
posteringer 282 |
Skrevet - 25/07/2010 : 01:55:21
|
Så er vi der igen ... jf. et utal af tidligere indlæg.
Hvad er egentligt det store problem?
Hillary Step refererer fra et indlæg i Spartas klubblad om Broløbet - som flere brugere af forummet her har gjort opmærksomme på op til flere gange ikke fungerede optimalt.
Fejlene er erkendt .... kom dog videre, For Gods sake!!!!!!
Nyd sommerens løb, medens at de endnu er der.
Mvh. Sirus |
 |
|
|
Hillary Step
Æresmedlem

Ulfborg
posteringer 1275 |
Skrevet - 25/07/2010 : 12:55:12
|
Det giver jeg dig faktisk ret i. Når jeg så bringer dette uddrag alligevel, er det fordi vi aldrig har fået en tilkendegivelse fra Sparta på dette forum.
Og det har de aldeles heller ikke pligt til!
Imidlertid kunne det være interessant (for nogen), at få et indblik i Spartas egen oplevelse af Broløbet, i hvert fald formuleret i forhold til deres egne medlemmer.
Fordi det ligger der!! George Leigh Mallory 1886 - 1924 |
 |
|
|
OleBole
Rutineret medlem

Frederiksberg
posteringer 56 |
Skrevet - 27/07/2010 : 08:24:28
|
Nu kan jeg så alligevel ikke lade være med at blande mig lidt i debatten.
Grundlæggende er jeg glad for at løbet blev til noget og jeg havde selv et herligt løb og en rigtig god tid. Men jeg er da også glad for, at jeg var med i den forreste gruppe og dermed var hjemme igen inden aftensmad. Det må have været en hård oplevelse for rigtig rigtig mange deltagere.
Desuden er jeg da heller ikke i tvivl om, at der er nogen der har gjort et godt stykke arbejde og som har kæmpet meget med at få det hele til at spille i fin stil.
Men jeg vil nu give de kritiske kommentarer ret. Med formandends gennemgang vil jeg påstå at Sparta nu vasker hænder, og skubber problemerne hen på svenskerne. Problemet med startmåtten bliver hurtigt negligeret - det var vel ikke svenskernes skyld? Desuden synes jeg ikke han fortæller noget om problemer med alt for få toiletter i startområdet og heller ikke noget om den fejl der var i informationsmaterialet vedr. køretiden for bagagebilerne. I øvrigt læste jeg om flere der ikke kunne få overblik over startområdet hjemmefra, hvilket jeg også selv havde problemer med, på trods af at jeg kender området i forvejen. Jeg forstår godt man blev forvirret hvis man ikke kendte strandparken i forvejen.
Det ville nu have været interessant med en officiel udmelding (sammendrag) fra de samlede arrangører i stedet for at kaste bolden over sundet.
Men igen, nu er tiden gået og de fleste ser nok bare tilbage på løbet som en oplevelse - som det da helt sikkert også var. |
 |
|
|
jakobvi
Nyt medlem

posteringer 5 |
Skrevet - 27/07/2010 : 11:16:32
|
Jeg har tænkt over dette løb mange gange. Synes det, ligesom andre, var en forfærdelig hjemtur, og jeg var først hjemme cirka kl 22. Kold og våd. Gider ikke pege fingre, hverken af Sparta eller svenskerne, men fy for en skidt hjemtur.
Løbet var dog en stor oplevelse. |
 |
|
|
tbo.dk
Rutineret medlem

Vanløse
posteringer 40 |
Skrevet - 29/08/2010 : 22:56:00
|
Det er da utroligt at ALT hvad der gik galt eller ikke var styr på til Broløbet var svenskernes skyld.
Den holder ikke, Sparta.
Det er mere og mere tydeligt at I først og fremmest tænker på hvor mange penge I kan tjene på løbet og så kommer selve arrangementet af løbet i anden række og det lyser mere og mere igennem.
Er spændt på at se hvad der ikke fungere til Powerrade Halvmarathon den 12 september og hvem der så skal have skylden for det.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Det er ikke kønt og det går ikke stærkt. |
 |
|
| |
Emne  |
|