Sæt www.dourun.com som din startside!
Tilføj www.dourun.com til Foretrukne (gælder kun Internet Explorer brugere)
Send en mail til en ven og fortæl om www.dourun.com
Løber Til Løber - Menstruation
Løber Til Løber
Løber Til Løber
Forside | Profil | Tilmeld | Aktive emner | Medlemmer | Søg | Hjælp
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt Password?

Alle Fora
 Løber til Løber
 Kvinde til Kvinde
 Menstruation
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Forfatter Tidligere emne Emne Næste emne  

solstråle
Almindeligt medlem

København
posteringer 26

Skrevet - 14/07/2010 :  22:33:03  Vis profil  Besøg solstråle's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej

Jeg har manglede min menstruation i 4 1/2 mdr nu (min menstruation plejer ellers, at være regelmæssig. ) Derfor vil jeg høre om der er andre, der har haft sammen problem? og i så fald, hvad har i gjort for at få jeres menstruation tilbage?

dqsl
Rutineret medlem

Århus C
posteringer 49

Skrevet - 15/07/2010 :  02:04:17  Vis profil  Besøg dqsl's hjemmeside  Svar med kopi af besked
quote:
Oprindelig indsendt af solstråle

Hej

Jeg har manglede min menstruation i 4 1/2 mdr nu (min menstruation plejer ellers, at være regelmæssig. ) Derfor vil jeg høre om der er andre, der har haft sammen problem? og i så fald, hvad har i gjort for at få jeres menstruation tilbage?

Tag til læge og få en kvalificeret diagnose. Udebleven menstruation kaldes i fagsprog amenorré.

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/kvindens-sygdomme/menstruation-og-klimakterium/udebleven-menstruation--amenorre---menostasi-/

Mvh
Til toppen af siden

Phoebe
Stjernemedlem

København
posteringer 105

Skrevet - 16/07/2010 :  17:25:47  Vis profil  Besøg Phoebe's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej,

jeg har også prøvet at menstruationerne udeblev der jeg var ung og dyrkede sport.

Det er meget forskelligt hvor påvirkelig ens menstruation er.
Normalt er det et lavt fedtprocent årsag til det udeblevne menstruation. Så vidt jeg ved (uden at være ekspert), så er det i fedtvævet at der dannes noget kvindelig kønshormon der styrer menstruationen.

Som det også nævnes i linket overfor, så er det typisk for elite sportspiger.

En ting der er meget vigtigt er at manglende menstruation kan også være vigtigt for opbygning af knoglernes kalkoptagelse, som har betydning for ens knoglestyrke resten af livet.

Så hvis ikke der er andre årsager som du må få tjekket hos lægen, gælder det om, at få lidt mere sul på kroppen og se om ikke det hjælper.

Held og lykke med det.

Phoebe

"Where we are going, we don't need roads..."
Til toppen af siden

longrunner
Stjernemedlem

Silkeborg
posteringer 83

Skrevet - 19/07/2010 :  15:56:19  Vis profil  Besøg longrunner's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Min mor havde den samme oplevelse i månederne op til jeg blev født. Derefter kom det igen.
Til toppen af siden

LilleLine
Almindeligt medlem

København
posteringer 26

Skrevet - 20/08/2010 :  15:05:19  Vis profil  Besøg LilleLine's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hejsa,
Tager du nogen former for p-piller, mini-piller el. lign? - og har du evt. skiftet præparat?... dette kan nemlig godt indvirke på menstruationscyklus.
Mht. sportsudøvelse så skal man som regel træne ganske intenst og komme langt ned i fedt% før det påvirker.
Til toppen af siden

kirsten frederiksen
Æresmedlem

bønnerup
posteringer 316

Skrevet - 20/08/2010 :  18:04:14  Vis profil  Besøg kirsten frederiksen's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Jeg havde ikke menstruation i en ret lang periode, hvor jeg trænede meget (maraton og triatlon), den kom igen efter 1 års tid.

Kfre
Til toppen af siden

solstråle
Almindeligt medlem

København
posteringer 26

Skrevet - 21/08/2010 :  12:51:38  Vis profil  Besøg solstråle's hjemmeside  Svar med kopi af besked
Hej alle.

Mange tak for jeres svar.

Jeg tager ingen form for p-piller eller ligende og har aldrig gjort det.
Desuden er jeg hellere ikke gravid.

Så løsningen bliver nok at ta' lidt på.
Til toppen af siden
  Tidligere emne Emne Næste emne  
 Nyt emne  Svar på emne
 Printervenlig version
Hop til:
Løber Til Løber © DoURun.com Go To Top Of Page