| Forfatter |
Emne  |
|
|
solstråle
Almindeligt medlem

København
posteringer 26 |
Skrevet - 14/07/2010 : 22:33:03
|
Hej
Jeg har manglede min menstruation i 4 1/2 mdr nu (min menstruation plejer ellers, at være regelmæssig. ) Derfor vil jeg høre om der er andre, der har haft sammen problem? og i så fald, hvad har i gjort for at få jeres menstruation tilbage?
|
|
|
dqsl
Rutineret medlem

Århus C
posteringer 49 |
|
|
Phoebe
Stjernemedlem

København
posteringer 105 |
Skrevet - 16/07/2010 : 17:25:47
|
Hej,
jeg har også prøvet at menstruationerne udeblev der jeg var ung og dyrkede sport.
Det er meget forskelligt hvor påvirkelig ens menstruation er. Normalt er det et lavt fedtprocent årsag til det udeblevne menstruation. Så vidt jeg ved (uden at være ekspert), så er det i fedtvævet at der dannes noget kvindelig kønshormon der styrer menstruationen.
Som det også nævnes i linket overfor, så er det typisk for elite sportspiger.
En ting der er meget vigtigt er at manglende menstruation kan også være vigtigt for opbygning af knoglernes kalkoptagelse, som har betydning for ens knoglestyrke resten af livet.
Så hvis ikke der er andre årsager som du må få tjekket hos lægen, gælder det om, at få lidt mere sul på kroppen og se om ikke det hjælper.
Held og lykke med det.
Phoebe
"Where we are going, we don't need roads..." |
 |
|
|
longrunner
Stjernemedlem

Silkeborg
posteringer 83 |
Skrevet - 19/07/2010 : 15:56:19
|
Min mor havde den samme oplevelse i månederne op til jeg blev født. Derefter kom det igen. |
 |
|
|
LilleLine
Almindeligt medlem

København
posteringer 26 |
Skrevet - 20/08/2010 : 15:05:19
|
Hejsa, Tager du nogen former for p-piller, mini-piller el. lign? - og har du evt. skiftet præparat?... dette kan nemlig godt indvirke på menstruationscyklus. Mht. sportsudøvelse så skal man som regel træne ganske intenst og komme langt ned i fedt% før det påvirker. |
 |
|
|
kirsten frederiksen
Æresmedlem

bønnerup
posteringer 316 |
Skrevet - 20/08/2010 : 18:04:14
|
Jeg havde ikke menstruation i en ret lang periode, hvor jeg trænede meget (maraton og triatlon), den kom igen efter 1 års tid.
Kfre |
 |
|
|
solstråle
Almindeligt medlem

København
posteringer 26 |
Skrevet - 21/08/2010 : 12:51:38
|
Hej alle.
Mange tak for jeres svar. 
Jeg tager ingen form for p-piller eller ligende og har aldrig gjort det. Desuden er jeg hellere ikke gravid.
Så løsningen bliver nok at ta' lidt på.  |
 |
|
| |
Emne  |
|